Yamaha 85 PK mengverhouding

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Wilco van Noorloos
Berichten: 4
Lid geworden op: di sep 16, 2008 10:14 pm

Yamaha 85 PK mengverhouding

Bericht door Wilco van Noorloos »

Beste medevissers,

Ik ben in het bezit van een beekman 520 met een Yamaha 85PK buitenboord motor maar weet niet meer precies wat de mengverhouding is :oops: we hebben deze boot sinds November en hebben er nu 1x mee gevaren en willen benzine bijvullen maar we weten de verhouding dus niet, ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de juiste verhouding is.
Het is een Yamaha C85TLRQ-688-L.

Alvast bedankt voor de reactie groeten Wilco.

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Bericht door De Loose Eddy »

Wilco als er een gebruikershandleiding er bij is moet dat normaal instaan wat de mengverhouding is. Het kan zijn dat er in het boek je staat 1/100 maar je kan best een verhouding nemen van 1/50 dan ben je altijd zeker dat de motor goed gesmeerd wordt.Het kan zijn als het een nieuwer type van motor hebt dat ze een reservoir aan is waar je de olie kan in doen.Je moet ook wel weten of het 2-takt - of 4- takt is.

Grtz Eddy

bertus bevaart
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:07 pm

Bericht door bertus bevaart »

beste wilco als ik jouw was zou ik een yamaha dealer bellen te veel olie en je bougies slaan vet dus je motor stopt ermee nooit leuk op zee te weinig olie en hij loopt vast wordt je ook niet echt vrolijk van

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo,


Ik denk dat ik ook zo'n moter heb gehad ik had een Yamaha 85pk uit 1996 daarbij hielde wij 1:50 aan en nooit problemen meegehad ik weet niet uit welk bouwjaar de jouwe is maar als het de zelfde is gewoon 1:50 tanken


Groeten,


Ard

Plaats reactie