mist

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
wout van peer
Berichten: 23
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:46 am

mist

Bericht door wout van peer »

graag zou ik morgen willen gaan vissen maar zou het morgen ook zo mistig zijn als gisteren en vandaag zicht minder dan 500 meter gisteren naar neeltje jans gereden en terug gegaan vanwege de dichte mist misschien is er iemand die dat weet kans zal wel groot zijn dat het weer het zelfde zal zijn morgen, heb je eindelijk een paar dagen met weinig golfslag zit je met de mist graag hoor ik het van jullie

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Mist en lokaal ook wat lichte sneeuw.


Vandaag blijft het op veel plaatsen bewolkt en grijs met laaghangende
bewolking, mist en lichte sneeuw. Opklaringen die op dit moment boven
Belgie en Duitsland aanwezig zijn komen langzaam ons land binnen. Het
zuiden en oosten van ons land schijnt af en toe de zon. De
middagtemperatuur loopt uiteen van min 3 graden onder de bewolking tot
plus 4 graden in Limburg. De wind zuidoost, zwak tot matig, kracht 3 of minder.

Komende nacht zijn er enkele opklaringen maar ook gebieden met lage
bewolking en mist. Het vriest licht tot matig en er staat een zwakke tot
matige wind uit zuidoost tot zuid.

Zaterdagochtend verdwijnen nevel en mist geleidelijk. Vooral in de
middag is er dan op veel plaatsen zon. Het kwik komt vrijwel overal iets
boven nul uit bij een zwakke tot matige zuidenwind.

http://users.skynet.be/kdbprojects/waterweer/

Groetjes Alex.
e-tec rulez !!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Dus als je niet te vroeg gaat .. kan je een leuke middag hebben.
Maar ja ... het blijft weer he .. je weet het nooit en mist blijft boven water lang hangen.

Veel geluk !!
e-tec rulez !!

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

of een radar plaatsen

wout van peer
Berichten: 23
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:46 am

mist

Bericht door wout van peer »

dat lijkt me de enige oplossing om toch nog veilig op zee te gaan anders is het gewoon niet te doen

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

nee dat klopt heb dat vroeger ook gedaan stond aan de kant met m,n spulletje van 70.000 gulden en als er mist was kon je terug omdraaien en het zijn wel de windstille dagen van het jaar.en er waren al zo weinig bevisbare dagen.eigelijk onmisbaar voor die mensen die op de wrakken vissen op 20 of meer mijlen.

hilbert van vlimmeren
Berichten: 76
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 7:56 pm

Bericht door hilbert van vlimmeren »

het is heel leuk het weer op het water maar met nu de omstandigheden in duitsland met de ijzel is het dan wel verstandig om te geen rijden ?

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Weer in Zeeland momenteel ruim boven + ,of wil je via Duitsland rijden :roll:

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

onverantwoord

Bericht door Frans Salvo »

De meesten van ons kennen het verhaal wel van die man die, alleen, in een niet al te fris bootje met een 40 PK, naar een paar wrakvissers kwam gevaren op de Maaswesten (! + 70 km van Neeltje Jans), en daar zeer vriendelijk vroeg om hem de richting van de helling aan te wijzen, want hij wist het niet meer zo goed...

Ik neem aan dat dergelijke zaken niet meer gebeuren maar ik vind het onverantwoord om zonder radar en GPS te vertrekken van zodra je regelmatig meer dan 5 mijl uit de kust gaat.
Natuurlijk zijn de huidige GPS plotters een gouden zaak en natuurlijk is iedereen heel voorzichtig bezig, maar mist is gewoon niet te voorspellen en kan zo snel opkomen dat je in de soep zit nog voor je anker er is uitgehaald.
Op 20 dec ben ik zelf terug binnengekomen met een zichtbaarheid van 20 m op zee terwijl er de ganse dag stralend weer was geweest op het land; een paar dagen later was het net het omgekeerde !
Als je quasi tot op de hellling of tot in je box moet "blind" varen, dan ben je heel tevreden dat je radar en plotter in orde zijn en dat je er kan mee werken.

Ik raad iedereen aan om zichzelf regelmatig te testen en te verplichten om "op apparatuur" eens binnen te varen; zet ook je radar op als het mooi weer is en bekijk en vergelijk de beelden die je ziet met wat je op dat moment werkelijk ziet.
Zet een veilige route in je plotter en vaar deze de volgende keer eens volledig af en test ze uit vooraleer je ze echt nodig hebt.

succes en een veilig 2008

Frans

Gunther Van Ginneken
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:33 pm

Bericht door Gunther Van Ginneken »

je kan misschien beter eens leren om alle apperatuur af te zetten en op kompas en zeekaart te varen!! ik denk dat er teveel mensen blindelings op de gps vertrouwen en alleen maar naar dat plotterlijntje kijken i.p.v boeien en (diepten-zandbanken). probeer maar eens vanop 20mijl op kompas binnen te varen ,je zult versteld staan waar je uitkomt,want ook met de stroming moet je rekening houden! natuurlijk is de apperatuur tegenwoordig een zeer mooi gegeven en een prachtig hulpmiddel,maar het zou de eerste keer niet zijn dat alles uitvalt en daar sta je dan!
en voor allen nog een prettig eindejaar!

Kevin Deckers
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jan 14, 2008 2:03 am

Bericht door Kevin Deckers »

inderdaad, bij deze schrijf ik ook altijd de graden op van de richting op compas die ik moet varen als ik van bepaalde wrakken kom, dat kan je zo vergelijken door met je gps de rechte lijn te zetten en te kijken naar je compas, en gewoon opschrijven, kan al heel wat elende besparen, maar mist is zeer gevaarlijk!!
zeebaarsvissen, niet zomaar vissen, een manier van leven

Plaats reactie