plaatsing radar

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
wout van peer
Berichten: 23
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:46 am

plaatsing radar

Bericht door wout van peer »

hallo ik had een vraag als je een radar plaatst moet die als eerste op het dak staan of mogen er antennes en een radarreflector voor staan dat is nu het geval alles staat voor op het dak geeft hij hier mogelijk storing op of maakt dat niets uit

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

De radar moet vrij uitzicht naar voren hebben.
Als je daar een antennevoet voor zet, zal je een blinde vlek cre?ren

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Wout,

heb je mijn mailtje nog gehad over dat klapanker? Laat even weten of dat al dan niet nog wat word aub.

MVG Jerry

Albert Lensink
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 01, 2007 9:56 pm

Bericht door Albert Lensink »

Bij mijn radar was het advies van de fabrikant om te zorgen dat de radar "vrij uitzicht" heeft. Naar voren is dan het belangrijkst zoals Koen ook aangeeft. Nu is mijn ervaring in de praktijk dat dat nog wel mee kan vallen: ik heb schuin achter de radar een paar antenne voeten staan, maar ik heb geen blinde vlek op het scherm. Volgens een paar oude rotten in de haven komt dat, omdat de rotor van de radar (de magnetron) veel breder is dan de antennevoet en dat een flink stuk van de radar dus altijd wel "langs" die antennevoet kijkt.
Voor antennes wordt geadviseerd om die ?f boven ?f onder de radome te plaatsen om reden dat de radome sterke radiosignalen afgeeft en die kunnen storen op radio- of GPS-antennes. Ik heb mijn antennes op een verlengstukje geplaatst, zodat ze boven de radome staan.

Groet, Albert

Plaats reactie