verzekering Belgi

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frank Van Loon
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:11 pm

verzekering Belgi

Bericht door Frank Van Loon »

Beste collega's Deltavissers,

Mijn boot is verzekerd bij DMW. Volgens de maatschappij waarbij mijn autoverzekering is afgesloten (in Belgi?), moet ik nogmaals appart voor mijn trailer verzekerd zijn in Belgi? (burgelijke aansprakelijkheid). Kan iemand dit bevestigen of hoeft dit niet ?
Mijn boot staat normaal op stalling in Kamperland maar moet om de 2 jaar even naar Belgi? i.v.m. de keuring.
Dank bij voorbaat

Frank Van Loon - Delta 1589

Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Bericht door Peter Beeckman »

Frank,
dit klopt volledig. Aangezien jouw trailer een Belgische nummerplaat draagt moet deze in Belgi? verzekerd zijn om ermee op de openbare weg te rijden. Ik zou hier niet te lang meer wachten want een controle zou je een fikse boete kunnen opleveren en tijdelijke inbeslagname. Dan mag je nog niet denken aan een ongeval, je leven zou kunnen geru?neerd zijn!

Frank Van Loon
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:11 pm

Bericht door Frank Van Loon »

Peter,
bedankt voor de reactie. Ik ben momenteel verzekerd voor de trailer in Belgi? maar vroeg me af of dit niet dubbel was.

Frank

De Loose Eddy
Berichten: 53
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 9:28 pm

Re: verzekering Belgi

Bericht door De Loose Eddy »

Frank Van Loon schreef:Beste collega's Deltavissers,

Mijn boot is verzekerd bij DMW. Volgens de maatschappij waarbij mijn autoverzekering is afgesloten (in Belgi?), moet ik nogmaals appart voor mijn trailer verzekerd zijn in Belgi? (burgelijke aansprakelijkheid). Kan iemand dit bevestigen of hoeft dit niet ?
Mijn boot staat normaal op stalling in Kamperland maar moet om de 2 jaar even naar Belgi? i.v.m. de keuring.
Dank bij voorbaat

Frank Van Loon - Delta 1589
Frank

normaal is je trailer gratis automatisch verzekerd via de verzekering van de auto. Als je een gewone aanhangwagen hebt en een trailer zou je voor de trailer een klein bedrag moeten betalen (dat was toch bij mijn verzekering) .
greetz
Eddy

Stefan Verbeeck
Berichten: 51
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:08 pm

Bericht door Stefan Verbeeck »

Als het MTM van de aanhangwagen minder dan 750kg is, mag je met dezelfde nummerplaat als op je wagen rijden en betaal je geen extra verzekering. Je moet dit uiteraard wel aan je makelaar melden.
Als het MTM meer dan 750kg is, moet je aanhangwagen gekeurd worden en wordt deze aanzien als een appart voertuig. Hij heeft hij dus een eigen nummerplaat (Q-plaat) en verzekering nodig.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666

herrijgers jos
Berichten: 1
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 1:22 pm

verzekering belgie

Bericht door herrijgers jos »

Frank let wel op met je verzekering in belgie!!!
Ik was jaren verzekerd op dezelfde manier en met een schadegeval
bleek dat ik niet verzekerd was.
Reden mijn boot was niet in belgie geregiestreed en lag in het buitenland
ik ben nu in nederland verzekerd en nog goedkoper ook samen met de karavan<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<)
Groetjes Jos 747

Stefan Verbeeck
Berichten: 51
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:08 pm

Bericht door Stefan Verbeeck »

De verzekering van de boot en deze van de trailer staan los van elkaar.
Je verzekerd je trailer + zijn lading. Het is dus al eender welke boot je er op legt. Enkel oppassen voor je MTM.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666

Plaats reactie