Boekje Deltavissers

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Boekje Deltavissers

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,
Vandaag weer het boekje van de Deltavissers gekregen. Keurig verpakt in plastiek. Opgestuurd vanuit het verre Nederland.
Zou het voor onze ecologische voetafdruk niet prachtig zijn als we dit boekje digitaal zouden kunnen lezen. Hier op de site. De meesten onder ons hebben toch internet.
Geen plastiek, geen papier, geen portkosten. Een besparing voor de club.
Het papieren exemplaar kan blijven bestaan voor wie er echt op staat of geen internet heeft. Maar wie dat wil zou zich kunnen aanmelden voor enkel de digitale versie. Een win win situatie voor iedereen.
Is dit mogelijk? We zijn nu toch 2014.

Ik ben benieuwd.

Mvg,

Mark

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door van nuffel tom »

tja ik kan ook met mijne pc op het toilet gaan zitten ipv het boekje
hahaha , ik persoonlijk hou toch meer van het boekje maar thats my idea
grt Tom
ps gambia was wat tegengevallen

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door walter de landsheer »

Veel mensen zitten nu veel minder op de pc omdat je bijna alles op je smart phone doet !!
Dus blijft een boekje wel handig !!
Walter

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door Mark Stuyck »

Op een smartphone heb je toch ook internet.
Waarvoor heb je anders een smartphone?

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door walter de landsheer »

Ja klopt Mark,
Maar de lettertjes worden dan wel echt klein en als je ze allemaal moet inzoemen is een boekje toch net iets handiger !!
Walter

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door Koen De Bièvre »

We hebben dit binnen het bestuur ook al besproken.
De argumenten die Mark aanhaalt zijn zeker valabel.
Ecologisch en kostenbesparend zeer zeker.
De grafische mogelijkheden van een digitaal ledenblad zijn ook veel groter, alleen al omdat je dan met kleur aan de slag kan, zonder dat het één cent meer kost, in tegendeel.

Maar... we zijn, of we dat nu leuk vinden of niet, een "oude" club. Dat is trouwens een tendens in de gehele hengelsport. Meer nog in het zoute dan op het zoete.
Om dat te illustreren, ik word zeer binnenkort 50 en behoor nog steeds en ruim tot de jongste helft van het ledenbestand er zitten er nog ruim 800 "boven" mij!
Een aanzienlijk deel van onze leden gebruikt privé geen of quasi geen internet. Dat is gewoon zo.
Het clubblad is ook altijd een bindmiddel geweest van onze vereniging. Toegegeven, het is niet altijd even interessant wat er te lezen valt, maar daar kan ik bijzonder weinig aan doen. Er komt erg weinig kopij vanuit de leden, dus ben ik blij met wat ik te pakken krijg. Maar we hebben ook regelmatig best goeie, interessante bladen of stukken.

En dan is er nog eentje waar je niet omheen kan. Leesbaarheid.
Draai en keer het zoals je wil, papier leest oneindig veel makkelijker, aandachtiger en beter dan een scherm. Bovendien is op de pot, de bank of aan tafel gaan zitten met een boekje veel leuker dan een tablet of smartphone! Zo'n boekje voelt gewoon beter aan.

Het argument van Mark dat er uitgesplitst zou kunnen worden tussen papieren en digitale abonnees is waar, maar voorlopig praktisch niet haalbaar. Ik wil er toch nog even op wijzen dat wij de club-toestanden allemaal voor en na doen. Ik heb ook nog een voltijdse job en een gezin met 2 fors opgeschoten kinderen. Dat zou betekenen dat ik 2 versies van het blad moet gaan maken... Eentje voor de drukker en eentje voor het net. Ik zit nu soms al tot 1 uur 's nachts aan dat blad te sleutelen. Ik ga af en toe ook graag eens vissen, er zijn grenzen aan wat je van een vrijwilliger kan en mag verwachten. Maar wat vandaag niet kan of mogelijk is, kan morgen, volgende week, volgend jaar misschien wel. Nu moeten we kiezen tussen het ene of het andere, beide kan niet, en voorlopig is het papier.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door Mario Wauters »

Niettegenstaande een beetje commentaar en de suggestie ,versie digitaal niet slecht zou zijn toch nog eens proficiat voor het clubblad het is een kleine oplage en toch zeeer verzorgd wat de inhoud betreft natuurlijk kan alles nog beter en oproep aan de leden om zelf ook een artikel te schrijven ,zo word het blad leuk om te lezen.
Gambia hoezo niet zo vet ,vertel vertel ik wou er ook al eens naartoe.
Koen ik zou zeggen doe zo verder en met je leefdheid kun je nog veel voor ons betekenen.
elpescador

delta 1518

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Boekje Deltavissers

Bericht door Mark Stuyck »

Fag Koen,

Hier kan ik mee leven.
Hopelijk ooit in de toekomst …

Mvg,

mark

Plaats reactie