tongvissen en grondzee

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jeroen Spierings
Berichten: 43
Lid geworden op: za nov 17, 2007 6:08 pm

tongvissen en grondzee

Bericht door Jeroen Spierings »

Nu ik over enkele weken mn nieuwe bootje kan gaan halen ben ik me alvast een beetje aan het orienteren op de visserij voor de komende periode. We willen sowieso wat avondjes/nachten op de tong gaan proberen in de voordelta. Een beetje teruglezend op het forum zou er voor het stand (banjaard) best een tongetje te vangen moeten zijn.
Om de titel van dit berichtje te verklaren eerst even terug naar afgelopen november; ik had een nachtje staan vissen op het strand van zoutelande, het speeltuintje om precies te zijn. Toen het 's morgens licht begon te worden, het was begin opkomend tij, bleek er zón 200 meter vanaf het strand een flinke grondzee te staan. Elke keer een golf van 30 a 50 m breed en zón 1,5 m hoog. Deze kwam steeds op ongeveer dezelfde plaats terug.
De plek waar deze grondzee stond zou ongeveer de plek zijn waar ik zou ankeren als ik daar op tong zou gaan vissen.
Nou was mijn vraag of dit ook voor het Banjaard strand gebeurd of is het bodemverloop hier dermate anders dat grondzeeen hier niet voorkomen?? Ik heb het zelf nog nooit gezien maar jullie weten hier misschien meer over te vertellen?

Had ik ook nog een vraagje voor Marco Hoek. Marco als je dit leest zou je eens contact met mij op willen nemen?
jtg.spierings@gmail.com of 06-20809171

Allemaal alvast bedankt voor reactie!
Vriedelijke groet,

Jeroen D-1154

Plaats reactie