En zo kan het ook!

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jeroen Spierings
Berichten: 43
Lid geworden op: za nov 17, 2007 6:08 pm

En zo kan het ook!

Bericht door Jeroen Spierings »

Hoi medevissers,

Lezend hier op het forum en andere sites kom ik regelmatig discussies tegen over de minimale respons die komt op vragen over technieken en stekken. Mensen die vinden dat er niet genoeg word gereageerd en mensen die vinden dat het niet nodig is om te reageren omdat zij zelf ook jarenlang hebben moeten pionieren om deze kennis te verkrijgen. Beide opvattingen zijn zeker te begrijpen, maar een middenweg zou toch mogelijk moeten zijn! Met mijn vorige boot heb ik jarenlang lopen kloten en eigenlijk nooit echt goed gevangen. Vond het moeilijk om informatie te vragen en kende ook eigenlijk geen andere deltavissers waarvan ik kon leren. Dagje vissen kost best een paar centen, net als de aanschaf en onderhoud, en als je dan nooit leuk vangt.....Dat moest deze keer dus anders, stoute schoenen aangetrokken en contact gezocht met Marco Hoek en deze heeft mij super op weg geholpen en prima advies gegeven. Je moet het uiteindelijk zelf doen maar met een beetje hulp ga je toch prettiger de plas op! Ook Sep Mateijsen die ik op de beurs had leren kennen heeft mij goed geholpen. Ondanks dat ik mijn boot niet bij hem heb gekocht heeft ie uitgebreid de tijd genomen om mij te adviseren, mee te denken en de spullen die hij mij leverde voor een zeer schappelijke prijs aan te bieden. Kortom voor mij 2 voorbeelden van hoe het ook kan!! Ik denk dat zeker in deze tijd met minder vis en ook minder nieuwe ( jongere ) leden het belangrijk is kennis over te dragen zodat ook zij hun visje kunnen vangen! Een dagje op zee is altijd heerlijk maar we blijven vissers eh! Sommige nieuwe leden hebben het mischien niet zo nodig maar anderen zeker wel en dan is het echt wel prettig als je zo een beetje op weg word geholpen. Ook bezoekers die ( nog ) geen boot hebben...

....kan volgens mij laagdrempeligheid helpen om over de streep getrokken te worden. Ik ben zelf echt maar een beginneling maar als er iemand is die eens een dagje meewil om een beetje het gevoel te krijgen neem gerust contact op. Ik ga altijd samen met m'n broer maar met 3 man schijnt ie ook nog te drijven...! Ik kwam voor ik m'n bootje kocht ook al vaak op de site en had dat toen ook best gewild.....dus.
Dan nog een vraagje; heeft er iemand nog 2 hengels evt met molen om met kunstaas op dewrakken te vissen staan wegens overcompleet of omdat je zelf wat nieuws wilt??? Ik hou me aanbevolen!
Vriedelijke groet,

Jeroen D-1154

Plaats reactie