Makreel bewaren

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jeroen Spierings
Berichten: 43
Lid geworden op: za nov 17, 2007 6:08 pm

Makreel bewaren

Bericht door Jeroen Spierings »

Wij willen komende tijd als we gaan vissen ook een hengel met stalen onderlijn en een makreelflapper uitzetten. Kleine kans maar dat t kan is verleden week wel weer bewezen!! Nu is makreel vangen geen zekerheid en zeker als we voor de kering blijven lastig. Nu kan onze plaatselijke visboer wel verse makreel leveren maar hoe kan ik die het beste bewaren? Invriezen met ingewanden, vriezen in zeewater, filets snijden en dan invriezen?? Of word dit sowieso geen succes? Hoor graag jullie mening.
Vriedelijke groet,

Jeroen D-1154

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Makreel bewaren

Bericht door Pim Janse »

Makreel kan je prima invriezen hoor - zowel in z'n geheel (uiteraard eerst schoongemaakt) als de filets! Je kunt ze ingevroren wel minder lang bewaren dan bv. kabeljauw, maar mijn ervaring is dat enkele maanden prima gaat in onze vriezer. Gewoon doen dus!

Groeten,
Pim - Delta 806

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Makreel bewaren

Bericht door Marcel Oomen »

jeroen,

makreelfilets kun je zelfs méér als een jaar bewaren,
ik heb er zelf ooit gegeten van 2 jaar oud en daar was niks mis mee.
hele makrelen echter zijn maar tot een half jaar of zo te bewaren, komt waarschijnlijk door de graten..

Wil Wycisk
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 25, 2007 5:43 pm
Locatie: Hoogvliet

Re: Makreel bewaren

Bericht door Wil Wycisk »

Zorg er wel voor dat ze niet bedorven ingevroren worden. Dat wordt vaak per ongeluk gedaan, met deze temperaturen.
Dus aan boord direct in de koelbox met daarin veel ijsblokken!! Ik neem altijd lege melkpakken of limonadeflessen gevuld met ijs mee die de box prima koel houden.
Iedereen wil oud worden maar oud ZIJN, is niet leuk.

Plaats reactie