Controles

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Controles

Bericht door Mark Stuyck »

Ik las net het aangename verslag van Wim Bresseleers.
Wat een geduldige man. Als ik om 2.30 u in de morgen dergelijke controle van een uur zou krijgen, dan zou ik er niet mee kunnen lachen.
Bleek dat hij de week ervoor ook al controle kreeg mbt de vangsten. Daar word ik nu boos van. Ik lees net dat er drie beroepsvissers gepakt zijn met 3 ton (3000 kg) paling in de gesloten tijd. De paling die ze over de dijk moesten zetten, hielden ze in bewaarzakken bij om na de gesloten tijd te verkopen.
En wat zegt de rechter: een voorwaardelijke boete. Nochtans vertegenwoordigt 3000 kg paling toch een aardig bedrag. Een kleine 50.000 € vermoed ik. Dit is geen peulschil.
Ik ben benieuwd wat er zal gebeuren als er een sportvisser zal gepakt worden wegens het overschrijden van de 20 kg regel.
Ik vrees dat de rechter dan niet zo mild zal zijn. Dan hoop ik dat SN een advocaat regelt, die even naar dit arrest verwijst. Of zouden de rechters dan toch met 2 maten en gewichten durven werken?
Dit arrest schept een precedent waardoor het beroep een vrijgeleide krijgt om te doen en laten wat ze willen. Want wat is een voorwaardelijke boete? Een lachertje.

Je kan alles nalezen op volgende link: http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... te_voor_fr

Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Re: Controles

Bericht door Tom bakker »

Wij zijn vrijdagnacht wezen vissen op de Westerschelde en op de thuisreis voor de 2e keer binnen een jaar tijd aangehouden door de politie om 1.30 uur.
Alles werd uitgebreid gecontroleerd, de registratie van de boot, de motorgegevens en motornr.
De registratie van de trailer en je rijbewijs natuurlijk, alles was okë.
De laatste tijd worden er nogal wat boten en motoren gestolen, dus vandaar dat ze momenteel veel controleren ( vooral s"nachts ).
Ze vragen eerst waar je vandaan kwam midden in de nacht: Vissen natuurlijk!
Dus wees gewaarschuwd, en zorg dat alles in orde is!

Gr. Tom

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Controles

Bericht door Niels Janse »

Tom,

Hoe is het nu met het toerental van je etec?
Welke schroef heb je er nu onder zitten?

Grtz Niels

Plaats reactie