Vastzetten boot op trailer

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Vastzetten boot op trailer

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,
Vroeger had ik een handig systeem om mijn boot vast te zetten op de trailer. Het bestond uit een haak die je aan de trailer vast haakte, vervolgens een stuk touw, een hefboom, terug een stuk touw en vervolgens een haak die over de rand van spiegel pastte. Door de hefboom over te halen spande het touw zich op en hing de boot stevig vast op de trailer. Niets sjorren, geen spanbanden, vast op 2 tellen.
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden.

Alvast dank.

Mvg,

Mark

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: Vastzetten boot op trailer

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo Mark.

Weet precies wat je bedoeld.
Een soort van ;zwevende eierkistsluiting .
Ben dit in Nederland nog niet tegen gekomen.
Mocht je slagen,dan hoor ik het graag.

Groet,
Gerrie.

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Vastzetten boot op trailer

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Gerrie,

Ik heb al overal gezeocht maar nog niet gevonden. Nu krijg ik van Eddy wel iets dat dicht in de buurt komt. Een gesp die imkers gebruiken op hun kasten samen te binden. Moet werken alleen vrees ik dat de inkorting bij het overhalen van de gesp niet voldoende zal zijn. Aangezien de haak eerst over de spiegel moet heb ik toch min 3-4 cm nodig.
Als ik iets vind, laat ik het weten.

Toch bedankt.

Mvg,

Mark

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Vastzetten boot op trailer

Bericht door Dre Frijters »

Mannen,
zoek eens op "spangesp".
Ik gebruik zo'n snelspangesp met zwarte nylon band breedte ongev. 6 cm. al jaren. Je trekt de band gewoon strak op gewenste lengte en klap dan de gesp om. Ik doe er een over de achterzijde aan weerszijde van boot aan de trailer, maar je kunt er ook twee aan de trekogen op de achterzijde van de spiegel zetten.
Je zou er ook 1 kunnen doen als je aan 1 haak een U-profiel last, wat op de bovenzijde van de spiegel past.

Destijds de tip en deze eenvoudige, maar supersterke spanband verkregen via Nion Watersport te Raamsdonksveer.
Kijk hier eens op de webshop onder "trailer" voor filmpje/voorbeeld of bel voor info Nion.

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Vastzetten boot op trailer

Bericht door Mark Stuyck »

Hoezee. Ik heb de juiste gevonden bij Fabory.
Normaal heb ik ze maandag of dinsdag.
Mooie grote hefboom. Haken inhaken en hefboom overhalen en alles staat perfect vast in een handomdraai.
Ik laat nog wel iets weten.

Mvg,


Mark

Plaats reactie