Strak!!!

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Gesloten
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Strak!!!

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Aan de webmaster (Koen)

Ziet er "zeer" strak uit die vernieuwde website! Het is even wennen als je de oude gewoon bent, maar hij is top!

Worden wij trouwens van de vereniging uit nog op de hoogte gehouden over het zeebaars debacle? Buiten het berichtje van Frans gisteren is het vrij rustig op dat front. Wanneer worden er knopen doorgehakt en weten we waar we aan toe zijn?

MVG jerry

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Koen De Bièvre »

Zodra er nieuws is, brengen we dat, dat spreekt voor zich.
Ik heb pas een infobulletin van EZ gezien, waarin staat dat de minimummaat voor baars naar 42 cm gaat en dat dat nu al van kracht zou zijn, maar het is nog niet in de Staatscourant verschenen, dus dat klopt niet. Maar de maatverhoging die niet zou kunnen, komt er dan toch op nationaal niveau. Als alle betrokken landen dat nu eens zouden doen, dan komen we al een héél eind met de sterfte-reductie.

In de komende 2 weken zal de commissie wellicht met maatregelen komen als de landen zelf met niks op de proppen komen. Als dat gebeurt, gaat het bij iedereen zéér doen...

Op de site van Sn staat de laatste stand van zaken. Ook daar wordt verwezen naar de Facebook van de EAA. Veel nieuws is er niet te halen. Wel meningen en opinies...

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Dre Frijters »

Inderdaad een prima en duidelijker overzicht.

Betekent dit Koen, dat elke komende uitgave van Deltavissers nu ook digitaal beschikbaar komt en/of blijft of is okt. 2014 alleen een voorbeeld ?

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Mark Stuyck »

Mooi gedaan.

Als het Deltablad maandelijks digitaal op de site komt, kan ik me dan afmelden voor de papieren versie?

Mvg,

mark

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Koen De Bièvre »

Nee, dat is een "inkijkexemplaar" wat daar nu staat. Het is (voorlopig) nog niet de bedoeling om digitaal te gaan. De redenen zijn uitvoerig becommentarieerd in een eerder topic op dit forum. Het is dan ook het blad van vorig jaar oktober wat daar staat en niet dat van januari...

Alle clubbladen openbaar maken op de website is geen goed idee, denk ik. Dan geeft je een reden uit handen om lid te worden/te blijven. Toch?

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Dre Frijters »

Had ik ook gedacht !

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Mark Stuyck »

Vreemde redenering. Bovendien staat zowat de hele inhoud van het clubblad weken eerder al op de site. Wedstrijdverslagen, beursverslagen, zoekertjes, advertenties, belangrijk nieuws, ...

Het zou anders een goede besparing zijn voor de club en veel milieuvriendelijker. Minder werk, minder papier en plastiek, minder portokosten en veel dynamischer.
En wil je het toch afschermen, met een "login" kan je hiertoe heel éénvoudig en zonder veel werk enkel leden toegang tot verlenen.

We leven in 2015 toch?

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Strak!!!

Bericht door Frans Salvo »

Mark, jij en ik, en met ons nog 12,5 man gaan regelmatig op deze site kijken; maar dan hebben we het wel gehad volgens mij;
het debacle van de petitie-handtekening heeft me geleerd dat er amper zeevissers geïnteresseerd zijn in "het internet"; we maken wel reclame en roepen (op het internet), wel op tot medewerking, maar 90% van de zeevissers wordt daar gewoonweg niet mee bereikt. Met flyers, een stand op beurs, papieren petitie bij de winkelier (als ze durven...) daarentegen wel. Maar dat kost inzet, geld en manpower.
Koen vertelde me dat 1 viswinkel het toch heeft aangedurfd om een papieren petitie in zijn winkel te leggen : hij had 400 handtekeningen op 1 week....; ik heb zelf diverse malen mondeling navraag gedaan in de haven, Fly Happening bezocht en navraag gedaan, enz. en mocht alleen maar vaststellen dat de petitie/problematiek totaal onbekend was. Trouwens op de beurs in Utrecht was er ook geen spoor terug te vinden van petitie of stand van SN met vraag om aandacht voor de problematiek. Jammer !

Ik ben dan wel geen lid meer maar vermoed dat 90% van de leden nog liever een papieren versie heeft aangezien ze toch niet of nauwelijks te bereiken zijn via het internet.
vr gr

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Mark Stuyck »

Frans en Koen, jullie zullen wel gelijk hebben.
Gewoon niet te begrijpen.
Respect voor hen die zich toch maar steeds opnieuw blijven inzetten om er iets van te maken.

Carel Doodkorte
Berichten: 16
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 3:20 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Carel Doodkorte »

Leuke en duidelijke site van gemaakt Koen, werd en wordt door mij en vele anderen vaak bezocht.
Het lezen van de forum items is leuk, maar om actief mee te reageren is voor mij en zovelen andere lezers/leden niet besteed. Anderen hebben deze behoefte wel en dat vind ik prima.
In iedere geval is deze site een goed visite kaartje van onze visvereniging.
Groet Carel, Delta 264

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Strak!!!

Bericht door Mario Wauters »

Juist het schrijven op deze site van de leden Carel maakt dat het leuk en waard om te blijven bestaan ,diegene die niets schrijven hebben ongelijk en op zeker ogenblik zal het dan ophouden.
Leden deltavissers en niet leden dus blijven schrijven als er dan bijna geen of minder vis gevangen word en minder bootjes het water opgaan (want het is crisis voor iedereen )blijft er toch nog iets.
elpescador

delta 1518

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Aan Carel,

Eerst wou ik er niet op reageren, maar Mario heeft wel de vinger aan de pols gelegd. Ik citeer:
"Het lezen van de forum items is leuk, maar om actief mee te reageren is voor mij en zovelen andere lezers/leden niet besteed"???? Euh, en waarom niet als ik vragen mag? Als iemand nu een vraag stelt of één of ander probleem aankaart wat met "onze" hobby te maken heeft, en jij kunt daar in helpen of op antwoorden waarom zou je dat dan niet doen? Ik kan er verkeerd in zijn maar het lijkt of ook jij besmet bent met de ziekte van deze eeuw "ieder voor zich en god voor ons allen" (al geloof ik in die laatste ook niet!) Al ben je niet alleen hoor Carel, de maatschappij loopt er vol van. Een vb de petitie tegen het zeebaarsplan. Brengt helaas niet gewenste resultaat. Ik kan me voorstellen dat er veel zijn die niet op zeebaars vissen en zoiets hebben van, ik vis er toch niet op of kan die dingen toch niet gevangen krijgen dus hoef ik het ook niet te tekenen....

Dan het volgende: De meeste vaste lezers weten dat ik een vaste forum gebruiker ben, en het zal dan al ook opgevallen zijn dat ik me niet of weinig meng met het topic over de zeebaarsmaatregelen die ze weer door onze strot gaan duwen. Reden: Vind ik dit erg, ja, kan ik er persoonlijk iets aan doen buiten de petitie te tekenen (wat ik heb gedaan) nee. Ga ik mij aan die belachelijke regels houden, dat antwoord kun je zelf wel raden. Ik zal het dan wel gaan uitleggen op de correctionele van Brugge. "MOGEN WE EIGENLIJK NOG LEVEN JA"...

Over twee weken is het weer "onze" beurs. Ik hoop van harte dat we talrijk zullen komen opdagen en dat ik vele van jullie weer kan ontmoeten om eens bij te praten. Ik hoop vooral dat het niet "de laatste" beurs zal zijn. Het blijft mij alle jaren verwonderen dat alle bestuursleden en de vele vrijwilligers zich toch nog kunnen inspannen en opladen om er weer een geslaagde dag van te kunnen maken, ondanks de mindere bezoekers en vele klagers van de laatste jaren. Dat de tombola prijzen wat minder zijn dan pakweg 15 jaar geleden lijkt me duidelijk en logisch door de crisis/economie. De tijd dat je een heuse combi plotter met radar kon winnen ter waarde van 5000€ is voorbij, maar ik denk dat we nog steeds het "recht" niet hebben om te klagen, wat helaas sommige wel doen. Ik geef een vb: Vorig jaar hoorde ik (en Hank) iemand luid op klagen en zagen dat hij in de dezelfde tombola ronde toch wel twee keer dezelfde prijs gewonnen had zeker, nl een volle koelbox met scheepsspullen geschonken door Beekman. En ocharmen, die arme man had niet eens een eigen boot. Schandalig toch dat hij niet wat anders kon winnen.......... Wat een zeiker! Mijn broek en die van Hank nog meer zakte ter plaatse op onze enkels. Mensen wees blij als je wat wint, die prijzen komen er niet vanzelf. Daarom nogmaals veel respect voor de mensen die er hun vrije tijd insteken en nog altijd ondanks alles in de goede zaak blijven geloven, chapeau!!!

Zo dit moest me even van het hart! Nog een prettige zondag, en nu even naar de cross want het is "weeral" geen visweer!

MVG Jerry

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Strak!!!

Bericht door Mario Wauters »

Haleloeja goe gesproken Jerry en voor de beurs moet ik weeral forfait geven zit weer in spanje een beetje zon pakken en nog wat recupereren en wat gaan vissen met de vrienden ginder.
Genieten van het leven en tevreden zijn met wat je hebt en krijgt, en gezondheid kun je niet kopen dat is het enige.
elpescador

delta 1518

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo,
Ik ga hier even iets recht zetten,over het(ZEIKEN) wat ik gedaan zou hebben over mijn gewonnen prijs.
Ik kwam al naar de beurs voor dat ik lid was.De gezelligheid en de sfeer hebben mij er mede toe gebracht om weer een boot aan te schaffen en weer te gaan vissen.
Het feit dat mijn vismaat altijd wel prijs heeft met zijn 20 lootjes heb ik niet in de hand.
Terwijl ik met mijn broer voor z.n 200 euro aan lootjes kopen,(elk jaar weer)
Ja ik heb inderdaad ,toen ik mijn prijs ophaalde geroepen ''nee he,niet weer' toen ik de 100 shets aanpakte, Dit omdat ik het jaar daarvoor namelijk de zelfde prijs had.
Ik heb dat met een lach gedaan, en kon er de lol wel van inzien .Ik mocht het zelfs ruilen voor een andere prijs en heb dat niet gedaan.
Dus over ZEIKEN gesproken,Wie zeikt er hier ?

Groet,
Gerrie.

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: Strak!!!

Bericht door Rob Weenink »

Heren, heren,
Zo het nodige is nu weer gezegd, dat lucht vaak lekker op.
Maar wat mij betreft laten we het hierbij.
Vergeten en waar nodig vergeven.
Volgende week weer allemaal naar de beurs, schudden elkaar de hand,proberen we iets leuks te vinden op de tweedehands tafel, vertellen we wat ( sterke ) verhalen,kopen wat voor de heb bij de standhouders, kijken we bij Arie hoe dat je ook al weer het beste een visje kan fileren,drinken we biertje, proberen we een leuke prijs te winnen bij de tombola,en wachten we in spanning op de verloting voor de visreis bij de ledenloterij!
Kortom we gaan er een leuke dag van maken.
Bezoekers blij,bestuur blij, standhouders blij, iedereen tevreden naar huis.
Zo verlopen de beurzen meestal en zo moeten ze ook verlopen, dit jaar zal het niet anders zijn.
Ik verheug mij er al op
Tot volgende week

Groeten
Rob
D829

frank theunissen
Berichten: 191
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:44 pm

Re: Strak!!!

Bericht door frank theunissen »

beste vrienden,ik ben jaren naar de beurs gekomen maar het probleem voor mij is dat ik telkens 250 km enkel moet rijden en dat in deze periode het weer niet altijd meezit.Dit moet toch ook eens in de zomer kunnen in open lucht bij neeltje jans.Ik heb ook enkele jaren geleden mijn boot verkocht omdat ik meerdere malen gevraagd heb om samen met een van de deltaleden het water op te gaan omdat ik dat veiliger vond en ook om iets bij te leren.Jammer genoeg stond ik altijd alleen aan de trailerhelling terwijl er zeker 20 aanhangwagens met een delta nr stonden.Ik begrijp ook dat als je jaren erover hebt gedaan om het zeevissen onder de knie te krijgen je geen zin hebt om dit zo maar aan iemand vreemd te leren.Ik stelde dan ook regelmatig vragen op het forum die door meer dan 200 mensen gelezen waren en nooit beantwoord .Dan begin je jezelf vragen te stellen wat nut een forum heeft.Toen ik dan nog eens motorpech had heb ik besloten er de brui aan te geven .En toch had ik altijd en nu nog veel respect gehad voor de mensen die zo veel vrije tijd in
jullie mooie vereniging steken.
Groeten
Delta 284
Theunissen Frank

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Gerrie,

Jij voelt je duidelijk aangesproken??? Ik stel vast dat je nogal zeer snel bent om mij van antwoord te dienen, wat uiteraard mag. Maar ik stel ook vast dat je duidelijk de moeite niet hebt gedaan om mijn vorig antwoord eens goed te lezen!!!

Ik heb het daar over een persoon (wie?) die "twee" volle koelboxen met scheepsspullen van beekman won. Ik heb het daar toch niet over iemand die "100 shets" (wat dat ook mogen zijn? Ik neem aan dat je shads bedoeld) heeft gewonnen??? Volgende keer iets beter lezen man, voor je mij een zeiker noemt.

Alvast succes volgende week bij de tombola rondes.

Jerry

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Frank,

Zal ik je je dan voor één keer een antwoord geven hier op het forum. Dat je gestopt zou zijn met je hobby omdat je vond dat je nogal weinig steun kreeg van mensen uit de vereniging vind ik "persoonlijk" een beetje een flauw excuus. In het leven moet je nu eenmaal op je eigen benen staan, en geloof me, als je op een ander rekent kom je dikwijls bedrogen uit "ook in de visserij". Dat je motorpech hebt gekregen is jammer, dat heb je niet altijd in de hand, dat kan ieder van ons overkomen. Als je in een vereniging stapt moet je een beetje je weg zoeken en vooral mensen waar je wat aan hebt en waar je op aan kunt "MAAR" uiteindelijk zal jij toch ZELF moeten trailleren, varen, ankeren, stekken zoeken, vissen en eventuele gevaren op zee oplossen. Dat gaat echt niemand anders voor je doen.

Dat er vanuit NJ niemand was die je op sleeptouw wou nemen voor een dagje kustvissen lijkt me sterk. Als het over wrakvissen gaat dan is het iets anders. Mensen die het spelletje kennen hebben niemand nodig en hebben al zeker niet graag een blok aan hun been. Klinkt grof maar het is gewoon zo. De afgelopen twee jaar stond er op de delta beurs een complete visboot van een bestuurslid met alles erop en eraan, hengels apparatuur, onderlijnen, enz hier kon je nu eens alle info krijgen die je nodig had, zelfs tot coördinaten toe. Dus hoezo geheimen? Geheimen zijn er de dag van vandaag bijna niet meer, coördinaten van wrakken vind je overal op het net, en stekken voor de kust visserij ook, MAAR ervaring zul je toch zelf moeten opdoen. Jammer dat je deze mooie hobby vaarwel hebt gezegd.

MVG Jerry

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo, Jerry.

De persoon waar jij het over hebt. is mijn vismaatje.
Die het gewoon voor elkaar krijgt om met enkele lootjes,dikke prijzen weg te slepen.
(je was het aggregaat vergeten) dat hij geen boot heeft is is volgens mij geen reden om dan ook maar niet mee te doen met de tombola's
Het feit dat ik het woordje 'shets' gebruik geeft wel aan hoe vaak ik met zoiets vis.
Ik kan er dit jaar echter niet bij zijn ,ik dobber dan ergens op de Rode zee. (ERG HE ???? 8) )

Groet,
Gerrie.

Carel Doodkorte
Berichten: 16
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 3:20 pm

Re: Strak!!!

Bericht door Carel Doodkorte »

Beste Jerry
Hartelijk bedankt dat je een stukje van je zondag rust heb opgeofferd om mij het één en ander te vertellen. Mijn mening over de inhoud van jouw berichtje hou ik beter voor mijzelf, maar tijdens het lezen van jou bericht, vroeg ik mij af wat wil jij nu op deze manier bereiken? Ik en andere meelezende Deltavissers worden op deze manier echt niet gemotiveerd om actief mee te doen op dit forum. Probeer je vele schrijf ervaring op dit forum eens te gebruiken om een gezellige babbel en/of bericht te plaatsen. Hou het positief en speel het niet op de man. Hopelijk komen we elkaar tegen op de beurs en kunnen we even kennis met elkaar maken.

Met vriendelijk groet, Carel Doodkorte, Delta264

Gesloten