Nachtvissen.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Nachtvissen.

Bericht door Landerloos Frans »

Op mijn zee VIspas staat geen maantje als symbool om te mogen nachtvissen. Mag ik dan toch wel in het donker vissen met de boot of vanaf het strand in zeewateren met 2 hengels , of moet ik een aangepaste zee VISpas aanvragen. Hartelijk dank. D 650 Frans.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Nachtvissen.

Bericht door Koen De Bièvre »

Op zee moet je in Nederland geen speciale toelatingen hebben om 's nachts te vissen. In België is het verboden om 's nachts van je boot te vissen.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Nachtvissen.

Bericht door Frans Salvo »

Toch geweldig die Europese eenmaking niet ?

Nog eentje ? :

- 20 kg gul in Nederland, 15 kg in België en 6 stuks/man (met een max van 20 stuks per boot) in Frankrijk.

- min maat voor zeebaars is 36 cm in België en Nederland, maar 42 cm in Frankrijk, voor de sportvisserij dan... voor het beroep is dat ook 36 cm;

- en dan zijn er nog regeltjes voor tong in Frankrijk...

en als er dan een Europese maatregel wort voorgesteld, dan steigert Frankrijk en wordt het voorstel een beetje aangepast om geen oorlog te moeten voeren met de Franse beroeps.

eengemaakt Europa ? zal nog tijdje duren en ondertussen worden er miljoenen subsidies uitgedeeld aan de beroepssector in de vorm van o a subsidies voor de bouw van nieuwe, zuiniger (?) schepen die nog beter, nog vlugger en nog meer vis vangen.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Nachtvissen.

Bericht door Frans Salvo »

oeps typfoutje : wort is natuurlijk wordt...

jan van den berg
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 11:45 am

Re: Nachtvissen.

Bericht door jan van den berg »

niet te positief he Frans, ook in NL en BE gaat de minimummaat naar 42cm voor de sport- en lijnvissers. Als je dan toch 3 stuks pp aan boord mag hebben.... :lol:

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Nachtvissen.

Bericht door Frans Salvo »

die 42 cm had al lang, al jaren, in voege moeten gebracht zijn; voor mij mogen ze het zelfs nog verhogen in ruil voor het behoud van de 20 kg dan !


tijdje terug werd de Wiron 5 en Wiron 6 opgebracht, ergens in Ierland, voor highgrading;

niet dat ik geloof dat ze een boete gaan krijgen die opweegt tegen dat wat ze al lang hebben verdiend met dat highgraden; maar ik vrees dat ze niet de enigen gaan zijn die zich hier aan bezondigen; en dat er nogal wat sportvissers gaan zijn die het zelfde gaan toepassen.

Plaats reactie