aankoop tweedehans boot in engeland

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
rudi coussens
Berichten: 11
Lid geworden op: di mar 03, 2015 9:25 pm

aankoop tweedehans boot in engeland

Bericht door rudi coussens »

hallo
ik ben nieuw hier op het forum
na enkel jaren zonder boot te zijn ,word het stilaan tijd
om eens uit te kijken naar een andere .
mijn intresse is voor Alaska 5oo of warrior 160-165
deze zijn bijna niet te vinden hier.
maar op het internet zie ik dat er in engeland zeer veel te koop staat en volgens mij redelijk van prijs.
zijn er mensen die er een gekocht hebben in engeland wat zijn de ervaringen.
en hoe zit het met de papierhandel en zo.
alvast bedankt.
grt rudi

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: aankoop tweedehans boot in engeland

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Hopelijk is het niet nodig maar ik wou U wel even waarschuwen voor mogelijk bedrog...

Toen ik enkele jaren terug ook een boot aan het zoeken was, kwam ik op een Engelstalige site terecht waar massa's kleine vissersboten te koop stonden. Ook ik was op zoek naar een Warrior 165 of iets gelijkwaardig. De prijzen In Engeland waren te vergelijken met de prijzen voor de Warriors aan deze kant van de Noordzee; alleen was het aanbod er inderdaad vele malen groter. Op een gegeven moment stonden er wel 2 Warriors (een 165 en en 175) te koop voor wel heel weinig geld.
Elk 'boot' een e-mail gestuurd met wat extra vragen en binnen de kortste keren een antwoord.
De "persoon" die antwoordde was de vrouw vd eigenaar en zat middenin een scheiding. De boot stond in de buurt van London maar zij was nu werkzaam in Schotland. Je kon de boot niet op voorhand bekijken. Als ik het geld overmaakte via E-Bay ging zij de boot op transport naar mij sturen. Het was net of ik kocht een brood via een internetshop...
Na wat over en weer mailen (dat het over het kopen van een boot ging en niet van een occasie broodrooster) werd het meer en meer duidelijk dat dit gewoon oplichters waren.

Moraal van het verhaal: als iets te mooi is om waar te zijn dan klopt er iets niet....

ps. De meeste aanbiedingen leken me wel bonafide.

Mvg, Joeri
Somnium
Delta 1609

rudi coussens
Berichten: 11
Lid geworden op: di mar 03, 2015 9:25 pm

Re: aankoop tweedehans boot in engeland

Bericht door rudi coussens »

hallo joeri
dank voor uw reactie
ja inderdaad uitkijken is de bootschap zoals je zegd
het is geen brood dat men koopt.
en inderdaad je moet de boot aan een grondige controle onderwerpen.
en als ik aan de andere kant van het water ga kijken neem ik iemand mee die er ook goed van op de hoogte is.ik heb tijd en kijk rusteg uit langs hier ook.
grt rudi

Bernhard van Bochove
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 04, 2011 6:02 pm

Re: aankoop tweedehans boot in engeland

Bericht door Bernhard van Bochove »

Hallo,
Ik heb 2 jaar terug een 1802 gekocht in England. Ik heb gebeld met eigenaar en een afspraak gemaakt om de boot te bezichtigen. Op vrijdagnacht met de ferry naar Hull en de boot bekeken. Ik heb contant afgerekend en de boot achter mijn auto gehangen. 's Avonds de ferry weer naar huis. De trailer is een Engelse trailer. Het is niet nodig deze te laten registreren. England is het enige land waar vandaan dit zo geregeld is. Dit heb ik van een forum om trailers te importere'.
Er sta een stukje van een persoon die werkt bij de KLD. Ik heb dit geprint, omdat hij aangaf dat zelfs veel politieagenten niet op de hoogte zijn hiermee.

Met vriendelijke groet,
Bernhard van Bochove

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: aankoop tweedehans boot in engeland

Bericht door Mark Stuyck »

Ik veronderstel dat dergelijke boot op een geremde trailer staat.
In Belgie zal je die trailer dus nooit door de keuring krijgen.
Tenzij je bereid bent een lange en dure lijdensweg af te leggen. En dan nog.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: aankoop tweedehans boot in engeland

Bericht door Koen De Bièvre »

Als de constructeur van die trailer geen pvg (gelijkvormigheidsattest) voor België kan voorleggen, mag je het vergeten. Dan ben je véél voordeliger en vooral sneller en zonder hartfretterij af met een mooie nieuwe trailer die je hier koopt!

Plaats reactie