Omruilen papieren Klein Vaarbewijs

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Omruilen papieren Klein Vaarbewijs

Bericht door Koen De Bièvre »

Dat gaat soepeltjes!
Gewoon een mailtje naar info@vamex.nl met het verzoek tot gratis omruiling van je vaarbewijs, samen met je naam, voornaam, adresgegevens en geboortedatum sturen. 3 dagen later ligt er een aanvraagformulier in de bus. Invullen, pasfoto bij doen, kopie van de identiteitskaart en je originele, oude, papieren vaarbewijs en heel dat pakketje terug sturen. Binnen de 2 weken ligt je nieuwe vaarbewijs in de bus!

Gratis omruiling geldt enkel voor papieren vaarbewijzen van voor 2002.
Per 1 januari 2016 is je papieren vaarbewijs waardeloos!

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Omruilen papieren Klein Vaarbewijs

Bericht door Frans Salvo »

Vraagje : ik heb ook nog zo een papieren Klein Vaarbewijs; geen idee van welke eeuw... maar in ieder geval al tientallen jaren oud. Ik heb ondertussen wel een ICC en vraag me af of het enige zin heeft om voor dat nieuwe vaarbewijs die moeite te doen ?
iemand een idee ?

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Omruilen papieren Klein Vaarbewijs

Bericht door Landerloos Frans »

Beste Frans. ik heb ook mijn oude algemene stuurbrevet ingeruild voor een nieuw , is in de genre van een huidige identiteits bewijs.Kan U mij misschien ook eens laten weten wat U bedoeld met ICC en of dat iets verplicht is te hebben.Hartelijk dank Delt 650 Frans.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Omruilen papieren Klein Vaarbewijs

Bericht door Frans Salvo »

als je het forum doorzoekt op "internationaal vaarbewijs" dan kom je dit topic tegen; is reeds in oktober 2011 uitgebreid aan bod gekomen; eveneens onder Allerlei
vr gr

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Omruilen papieren Klein Vaarbewijs

Bericht door Koen De Bièvre »

Het gaat dus om het NEDERLANDS Klein Vaarbewijs 1 en 2.
Het Belgische Algemeen of Beperkt Stuurbrevet voor de pleziervaart heeft hier NIETS mee te maken!

Ik heb het omgeruild om "zeker" te spelen.
Ik ben in het bezit van een algemeen stuurbrevet voor de pleziervaart, een Belgisch ICC en nu een nieuw Nederlands Klein Vaarbewijs 2 met geïntegreerd ICC.

Als ze morgen in België of Nederland de spelregels veranderen en ik kan niet meer voldoen aan die nieuwe regeltjes, dan heb ik nog altijd een Nederlands en/of Belgisch vaarbewijs achter de hand... Aangezien die dingen nu in heel Europa erkend zijn, kan ik een poos voort. Het is gratis, het kost nauwelijks moeite en je kan het maar hebben hé...

Plaats reactie