Nieuw lid, even voorstellen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
ErikVerstappen
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 03, 2015 8:33 pm

Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door ErikVerstappen »

Hoi alle deltavissers,

Na al een aantal jaar te vissen vanuit Neeltje Jans en regelmatig op zeevisland berichten te lezen die ondertekend zijn met delta.... toch maar eens gaan kijken wat dat nu inhoud. Zo uiteindelijk hier uitgekomen en meteen ingeschreven.
Ik woon in Helmond, ben 35 jaar, vis voornamelijk in mijn vakantie op zee en een paar keer in de wintermaanden. Helaas minder dan ik zou willen, maar denk dat ik net als vele andere afhankelijk zijn van de vrije dagen die de baas goedkeurd en het weer natuurlijk. Bijna vakantie en ben dan zeker op het water te vinden.
Ga graag wrakvissen op gul maar niet de wrakken op 40 mijl, dat is me net wat te ver met een 5m bootje. Verder ook op de wijting, de platte, makreel, zeebaars, haai, eigenlijk alles wat vinnen heeft. Veel ervaring op de wrakken met eigen boot heb ik nog niet, maar zag op het forum al wel dat iedereen elkaar tips wil geven. Daar hoop ik ook gebruik van te kunnen maken en de dingen die ik weet deel ik natuurlijk ook, het is een leuke hobby en we kunnen altijd van elkaar leren.
Ik zal jullie allen nog wel een keer tegenkomen tijdens de wedstrijden, lijkt me een leuke ervaring :D

Weet niet of er deltavissers in Helmond of omgeving zijn, anders zouden we misschien een keer met 1 boot of meerdere boten er een leuke dag van kunnen maken.

Vang ze.
Erik Verstappen
Delta 1542

Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door Ronny Blommers »

Welkom bij de club!

Net zoals jij ben ikzelf ook nog maar kort lid en moet nog wel de enige ervaring opdoen. Maar zoals je al beschrijft is dit daardoor ook een mooie club. Ben zelf 31 jr dus er valt nog genoeg te leren van de ervaren vissers hier.

Ik lig on route voor jou. Etten-leur, dus wie weet kunnen we eens samen wat gaan vangen. Heb ook een eigen bootje. Dus opvaren is geen probleem.

Groeten
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Erik,
van harte welkom natuurlijk bij onze visvereniging.
Nieuwe leden zijn meer dan welkom,hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte.
Voor informatie kan je natuurlijk op het forum terecht, er is( bijna) altijd wel iemand die bereid om antwoord op jou vragen te geven.
Kom je naar de wedstrijden, schroom dan niet om een praatje met deze of gene te maken.
De wedstrijden zijn zeker na afloop altijd erg gezellig en dan is er ook tijd om te babbelen
Ik wens je veel vis plezier in de komende jaren met mooie vangsten.
Hou hierbij de veiligheid goed in het oog zodat elke visdag een met of zonder vis een leuke visdag blijft !!
Groeten en vast tot ziens zomaar aan de helling of op een van de wedstrijddagen

Rob
D829

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hallo Erik,

Welkom bij de verenging en succes met je vangsten! Al zou ik wel die plannen van het wrakvissen vergeten als ik jou was, wil je niet steeds na elke visdag gefrustreerd naar huis gaan. Die tijd is helaas gedaan en komt niet meer terug. Verder valt er nog genoeg te beleven.

Succes

MVG D664

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door walter de landsheer »

Hoi Jerry,
Ik moet je toch even bijsturen ivm de wrakken juni en july waren top maanden als je na 3u vissen je bag limiet al bereikt dan weet je dat er veel gul zit !!!
En niet eens zo ver weg
Walter

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door Mark Stuyck »

Klopt helemaal Walter.
En ben vrijdag ll. nog op de baars geweest. 12 vissen boven de 50 cm op nog geen 4 uur. Met één baars van net boven de 4,5 kg en één van boven de 4 kg. En alles op kunstaas.

En daar bovenop nog een hoop dikke makrelen.

Slecht is het zeker niet.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Ja Walter,

Dat klopt wat je zegt, toen heb ik ze ook gevangen. Maar dan spreek je over twee maanden op een heel jaar dat je een beetje fatsoenlijk gul kunt vangen (en dan nog geen grote). Dan kun je toch moeilijk spreken dat het nog goed is?

Ik weet dat het voor sommigen moeilijk toe te geven is dat de wrakvisserij helemaal voorbij is, maar jij zou toch beter moeten weten, zeker omdat jij nog wel de goede tijd hebt meegemaakt!

Het is niet omdat je nog maar 3 baarzen en 15kg gul "moogt" vangen, en je dan 12 baarzen (in het geval van Mark) en is 50kg gul "kunt vangen", dat het dan goed is hé. Maar ja ieder zijn mening natuurlijk, en die respecteer ik, maar ik ga er niet meer aan beginnen. De gul is trouwens nu weer weg.

Mark,

Ik hoor van een aantal contacten die ik nog heb uit het beroepswereldje wel heel andere verhalen! Als er momenteel een 5 tal beroeps/prof sportvisser/handlijnvissers zijn die nog aardig hun baarsje vangen zal het veel zijn! En dan nog enkel op een bepaald aas. Maar als jij je nog kunt vermaken met 3 baarzen op een uur........... Ieder zijn plezier, maar "ik" kan dat niet goed noemen, jij gelukkig nog wel.

Veel visplezier aan beide toegewenst.

MVG Jerry

ErikVerstappen
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 03, 2015 8:33 pm

Re: Nieuw lid, even voorstellen

Bericht door ErikVerstappen »

Voor mij is een dagje met de boot weg ook een complete dag weg. Dagje op het water (van 7 tot 17u), frietje bij de Helling en tel daar nog eens ongeveer 6 uur in de auto in totaal bij op. Ik probeer er altijd het beste van te maken, veel vangen is natuurlijk leuk maar is het minder hoor je mij ook niet klagen. Is het op het wrak niks, dan is er altijd wel een zandplaat of put waar je het anker uit kunt gooien. Als ik zeker weet dat er op de wrakken niks gevangen wordt, dan word het de voordelta uitkammen naar een visje. Dat levert soms ook mooie verrassingen op 8)

Voor mij is het een hobby en lekker ontspannen. Je moet het net zien als vrouwen versieren, soms heb je een hele mooie aan de haak en soms. tja... Dat mag je zelf invullen :mrgreen:

Positive thinking: bij een mindere vangst zelfs juist een excuus om nog snel een keer een dagje te gaan plannen :lol:


Vang ze,
Erik

Plaats reactie