Even voorstellen als nieuw lid.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
andreas peeters
Berichten: 3
Lid geworden op: vr aug 21, 2015 9:16 am
Locatie: welle belgie

Even voorstellen als nieuw lid.

Bericht door andreas peeters »

Hallo deltavissers,

Bij deze wil ik me graag even voorstellen.
Ik ben andreas en woonachtig te welle in België.
Ik vis al van men 8 jaar en dit virus heeft me nog steeds goed te pakken, soms tot ergernis van het vrouwtje maar kom :D .
Ik vis zowel op het binnenwater als aan de zee.
Mijn voorkeur heeft altijd al bij de zee gelegen maar omdat dit niet altijd mogelijk is amuseren we ons evenwel op de rivier.
Sinds een dik jaar heb ik me een bootje aangeschaft welke ik geheel naar men zin heb ingericht.
Het bootje is een hobim pilot trimaran van 4,5 m lang en 1,8m breed.
Als motor heb ik er een honda BF50 LRTU achter gehangen. Welke een super motor is vind ik. Had er eerst een 2e hand motor achter hangen van Johnson maar hiermee durfde ik niet echt de zee op ( wegens bedrijfszekerheid ).
Men algemeen stuurbrevet heb ik sinds begin dit jaar behaald, wat wel noodzakelijk is vind ik voor toch een minimum aan basis te kennen, in theorie natuurlijk wel. De praktijk is geheel wat meer merkte ik al.
Vorige week zaterdag was men doel er eindelijk. Na lang oefenen op de rivier en late avonden voorberijdingen gingen we de eerste keer de zee op.
De wind leek goed mee te vallen , de golfhoogte gaven ze op 0,3 aan en het getij kwam goed uit.
Super blij maar zenuwachtig richting blankenberge gereden met de yozi achterop de remorque.
Ik had 2 stekken ingesteld op men raymarine dragonfly.
De eerste was de wenduinebank op een dikke 6 km van de haven.
Bij aankomst niemand te zien. Tja het was de eerste keer dus we zien wel, ankeren maar hehe. Al doende leert men!
Tegen de middag hadden men vader en ik 4 tongetjes gevangen waar we al super blij mee waren. Men vader werd spijtig genoeg zeeziek waardoor ik dan maar binnengevaren ben. Na een uurtje kwam men papa terug en zij, het is terug oké dus wegwezen hehe.
Hop naar de muur van zeebrugge dan maar. Waar we nog een 2 uurtjes hebben gevist maar zonder resultaat.
Maakte eerlijk gezegd niet uit want de dag was al geslaagd Door samen de zee eens op te gaan en eens over een wrakje te varen en wat rond te neuzen.
gewoon super :D
De Nederlandse kust zal de volgende zomer mss wel aan de beurt komen maar nu blijf ik liever nog wat korter bij en niet ver uit de kust. VEILIGHEID EERST

Hierbij wil ik ook iedereen bedanken voor al de info die ik hier op het forum heb kunnen vinden.

Reacties zijn altijd welkom, positief of negatief.
Ik kan er maar wat van opsteken.

Groetjes en wie weet , tot aan de waterkant :D

Plaats reactie