Blauwe haai.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Blauwe haai.

Bericht door Landerloos Frans »

Blauwe haai. Op de camping waar ik verblijf Klein-Stelle Wemeldinge , hebben Twee duikers een blauwe haai gezien in de Oosterschelde van ongeveer mens groot formaat. Ook heb ik vandaag verscheidene foto,s gezien in de viswinkel bij Vander poel in Yerseke tijdens de vrijdag markt van massa,s vissen die waren kapotgebeten en verscheurd in de lange rij warrel netten die her en der in de Oosterschelde hangen . Wellicht door zeehonden die er bij massa,s zouden zitten. Eigenaardig toch ,maar ja ,die beestjes moeten ook eten. Al zie ik die warrel netten liever niet en blijven ze een doorn in mijn ogen. Toch. Groetjes Delta 650 Frans.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Blauwe haai.

Bericht door Koen De Bièvre »

Zou best wel eens kunnen dat we een dwaalgast hebben...
Een jaar of 2, misschien wel 3 is er ook eens een dode blauwe haai aangespoeld achterin de Oosterschelde...

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Blauwe haai.

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Het zou natuurlijk zeker kunnen dat het een blauwe was, want ik verschiet van niks niet meer, ze vangen zelfs al bonito voor de kust! Maar waarschijnlijker zal het gewoon een ruwe geweest zijn. Die beesten worden ook op het gemakkie een 1.60-1.70, dus mens grootte.

Moest het toch een blauwe geweest zijn, hoop ik voor dat beest dat hij geen groot "hongerke" heeft, want die bak met water is zo goed als leeg daar! Zelfs die "paar" zeebaarzen die ze daar nog aan de Zeelandbrug vangen, moeten ze zelfs vangen met al dan niet dode of levende steenbolkjes..........

Bij mij aan de steiger had een vrijdag iemand nog een tarbot van 45cm! Je hoort het af en toe wel eens, maar een alledaagse vangst kun je het toch niet noemen. Ik heb er alvast nog nooit één mogen vangen. Zou misschien niet slecht zijn binnen een paar jaar, om een kist met tarbotten te kunnen vangen ipv die pruts scharren, en een bakje bonito's ipv die magere wijtinkjes! Kunnen we misschien nog eens "echt" sport beleven op die grote plas water hier voor de deur, en hoeven we er niet heel de wereld voor af te reizen.....

Dream on man, en gelukkig kost dromen geen geld, of ik was al straatarm....

Plaats reactie