Trailerhelling Colijnsplaat?

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Trailerhelling Colijnsplaat?

Bericht door Tom bakker »

Wie weet er of de trailerhelling bij Colijnsplaat altijd is te gebruiken is op elk getij?
Of is hij rond laag water niet goed bruikbaar?
Om gewoon te traileren met een middenklasse auto
Gr. Tom

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Re: Trailerhelling Colijnsplaat?

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Bij half hoog en hoog water geen probleem bij laag water is het een gladde hellingen.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Colijnsplaat?

Bericht door Koen De Bièvre »

Onderaan de helling zit een horizontaal plateau wat bij laag water compleet droog valt, waardoor het water veel lager staat dan de helling reikt. Naast de nodige blubber die daar op bezinkt, is ze onderaan vaak glad. Vrij stijl ook. Minstens 2 uur voor en na laag water is ze onbruikbaar, mogelijk zelfs nog wat langer. Het is te lang geleden dat ze nog gebruikt heb... De helling van de Roompot Marina is praktisch altijd te gebruiken, maar daar moet voor betaald worden. Aan de andere kant van Colijnsplaat kan je ook terecht in Wemeldinge. Die helling is doorgaans altijd bruikbaar. Gratis, niet te stijl, wel smal en achter de jachthaven parkeerplaats zat.

keesgeers
Berichten: 13
Lid geworden op: za jun 01, 2013 7:05 pm

Re: Trailerhelling Colijnsplaat?

Bericht door keesgeers »

Wemeldinge is dus een interessante lokatie om te traileren. Ofwel om op de Oosterschelde te blijven maar ook om via het kanaal ri Westerschelde te varen.
Kijkend op oa Googlemaps vroeg ik mij af of je momenteel in Wemeldinge nog door een sluisje moet om vanuit de jachthaven op de Oosterschelde te komen?

Groet Kees
Delta 362.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Colijnsplaat?

Bericht door Koen De Bièvre »

Nee, de jachthaven is een getijdenhaven. Je vaart wel door de oude sluisklok, maar de deuren zijn altijd open.

Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Re: Trailerhelling Colijnsplaat?

Bericht door Tom bakker »

Bedankt voor jullie reactie,s
De helling bij Colijn is voor mij onbekend vandaar mijn vraag.
Die van Wemeldinge gebruiken wij bijna altijd, dit is inderdaad een prima helling.
Hij is wel wat smal maar goed bruikbaar en ligt perfect beschut in de jachthaven.
Zeker voor een dagje vissen op de Westerschelde is vanaf deze helling prima te doen.
Als alles meezit met de sluis ben je binnen 45 min. op de Westerschelde.
Houd daar wel rekening met de enorme stroom die er kan staan, is soms niet normaal,zeker als je het kanaal uitkomt en de schelde opvaart met springtij.

Gr. Tom

Plaats reactie