open brief

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Peter Lavrijssen
Berichten: 20
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 5:07 pm

open brief

Bericht door Peter Lavrijssen »

Beste Koen,

je hebt in je open brief perfect verwoord wat ik eigenlijk ook wou zeggen en eigenlijk zouden we dit allemaal moeten onderschrijven. Of het veel zoden aan de dijk brengt is een andere vraag maar dit soort onderbouwde kritiek naar de politiek toe moet toch ergens gehoor vinden. Ik heb het zelf jaren geleden ook gedaan door een mail te sturen aan Bart Staes bij het invoeren van de 15 kg regel voor kabeljauw in België. Het was niet meer dan een druppel op een hete plaat en ondertussen zijn we jaren verder met alleen maar slechtere vooruitzichten voor de sportvisserij. Ik denk dat we ondertussen op een punt gekomen zijn dat de sportvissserij op zee zich enkel nog afspeelt op het vlak van platvis en geep vangen. Zeebaars en kabeljauw zijn verleden tijd, het is nu nog de vraag wat moet ik met mijn boot ?

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: open brief

Bericht door Koen De Bièvre »

Ik heb de brief naar diverse redacties in Nederland en Vlaanderen gestuurd.
Ik heb met een redacteur van de PZC gesproken, die wilde er wat mee doen, maar tot op vandaag vind ik op hun website niets terug. Ik weet niet of er in de papieren versie wat mee gedaan is de afgelopen week.
2 andere Nederlandse kranten hebben gereageerd via de mail, maar wilden beiden exclusiviteit. Dat wordt moeilijk als die mail al een week de deur uit is naar een adres of 10. Bovendien, hoe bepaal je dan welke krant je de brief geeft. Lezers van krant a lezen krant b, c en d toch niet?
De brief is ook naar Schouvliege en van Dam gegaan. Geen reactie.
Ook de Vlaamse redacties heb ik niet gehoord.

Peter is de 2e die me zegt dat we de brief met zijn allen zouden moeten onderschrijven. Ik deel die mening, maar na het debacle met de petitie begin vorig jaar, waarbij we, als sportvisserij, een modderfiguur hebben geslagen, ben ik niet happig op weer zo'n afknapper. Niet eens 1500 handtekeningen voor een onderwerp wat nog vele jaren een probleem gaat zijn, terwijl de petitie in 3 talen beschikbaar was en terug te vinden was op Facebook en diverse websites in Vlaanderen, Nederland, Engeland en Frankrijk... Dat is tot vandaag nog altijd een dikke, vette teleurstelling...

Peter Lavrijssen
Berichten: 20
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 5:07 pm

Re: open brief

Bericht door Peter Lavrijssen »

Koen,

wij worden gewoon niet serieus genomen door de politiek. Dat je geen reactie krijgt van Schauvliege of Van Dam is normaal, dit raakt hun koude kleren niet. Jij bent in hun ogen gewoon een vervelend persoon die ze best kunnen negeren. Sportvissen is maar een hobby en ook al genereert het meer inkomsten als de beroepsvisserij men hoeft met ons geen rekening te houden. De sportvisserij is niet georganiseerd zoals de beroeps en al zeker niet op Europees vlak. Ik erger mij telkens weer aan kleine groepen die het voor de rest, die het wel goed menen, verkloten. Dit is op vele vlakken tegenwoordig zo en je staat er machteloos tegenover. Al jaren weet men dat de bestanden onder druk staan en toch blijven de juiste maatregelen uit . Al heel lang geleden heeft Louis Neefs er over gezongen in " laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is", als je naar deze tekst luistert weet je waar het fout gaat !

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: open brief

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Peter,

Om even te antwoorden op je vraag:

"Ik denk dat we ondertussen op een punt gekomen zijn dat de sportvisserij op zee zich enkel nog afspeelt op het vlak van platvis en geep vangen. Zeebaars en kabeljauw zijn verleden tijd, het is nu nog de vraag wat moet ik met mijn boot?"

Er zijn twee mogelijkheden, ofwel ben je content met wat wijting, schar en tong en kun je enkel nog eens mijmeren over de goede tijden die we hebben mogen meemaken.

Ofwel doe je net als zoveel van ons gaan doen, je boot in je tuin parkeren en er een zeer grote "bloembak" van maken! Geld krijg je er toch nauwelijks meer van. Nieuw of oud.

MVG Jerry

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: open brief

Bericht door Frans Salvo »

en heeft SN en/of ZWN voorzien dat de open brief/petitie kan getekend worden op de Visma ?

lijkt me niet verkeerd om daar iemand apart op te zetten

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: open brief

Bericht door Koen De Bièvre »

Natuurlijk!
De brief ligt ter ondertekening op onze stand tijdens de Visma.
Dat staat ook met zo veel woorden in ons "programma" voor de Visma.
Banner "Visma, wij zijn er bij!" op de startpagina aanklikken...

We staan in hall 4 op stand nr 62
Allemaal welkom!

Plaats reactie