Sportvissers ???

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Sportvissers ???

Bericht door Rob Weenink »

Dit bericht stond vandaag in de krant,

Voor de kust van Zeebrugge is donderdagnacht het Nederlandse sportvissersvaartuig 'Zeeland' in problemen gekomen. De vier opvarenden zijn in zware weersomstandigheden gered.

De 'sportvissers' waren donderdagochtend vanaf Neeltje Jans vertrokken om zogenaamd op de Noordzee te gaan wrakvissen. Toen de wind in de namiddag harder begon te waaien is besloten de haven weer op te zoeken.

Rond 16.00 uur is er iets in de schroef gedraaid waardoor het bootje stuurloos raakte. Op dat moment waren de mannen buiten marifoon- en gsm-bereik. De antenne mast is later afgebroken en mede door de harde wind bevonden zij zich in een hachelijke situatie.

Door de noordenwind is het bootje richting Westerschelde binnen gsm-bereik gedreven en kon er rond 23.15 uur alarm geslagen worden. De bemanning belde de Nederlandse Marinebasis in Den Helder.

Een Nederlands-Belgische reddingsoperatie kwam snel op gang. Door de Belgische Kustwacht werd een reddingsactie op touw gezet. De KNRM-reddingboot Zeemanshoop en een Search And Rescue (SAR)-helikopter van de basis in Koksijde werden richting het bootje gedirigeerd.

De vierkoppige bemanning kon rond 00.40 uur aan boord worden gebracht van de reddingsboot. De mannen werden door de KNRM in Zeebrugge aan wal gebracht, waar zij voor controle naar een ziekenhuis zijn gegaan, niemand raakte zwaargewond. "Ze zijn door het oog van de naald gegaan", zegt beroepsschipper Marcel van den Nieuwendijk van de Zeemanshoop.'

Vanwege het slechte weer kon de boot niet worden afgesleept, waardoor die met de stroom meegenomen werd richting Cadzand. Daar spoelde het wrak in de loop van de nacht aan. Toen Douanemedewerkers vrijdag samen met de politie aan boord gingen van het wrak deden ze hun opmerkelijke vondst. Het gaat om honderden kilo’s verdovende middelen, vermoedelijk cocaïne, aldus de Telegraaf hier

- See more at: http://visserijnieuws.punt.nl/content/2 ... gGMFB.dpuf

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Lap, daar gaat mijn bestelling van 200kg...............

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door joeri wilmssen »

@ Jerry,

Je mag maar maximum 15kg aanlanden... :)
Anders ben je strafbaar.

Mvg, Joeri
Somnium
Delta 1609

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door harrie cas »

ken je beter op vissen jerry dan op zeebaars want die is op.en dit levert vele malen beter op als je niet tegen de lamp loopt of (vaart) :P :P :P

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door John Ezendam »

Uit het eerste kun je leren, dat je altijd de weersberichten eerst moet uitluisteren,zodat je veilig op zee kunt gaan.

Op het tweede punt,wat betreft de cocaïne is het mooi dat ze gepakt zijn, Dergelijk soort figuren '
verdienen niets meer dan achter de tralies te komen. met dergelijke vondsten voorkom je dat er weer een aantal slachtoffers gemaakt worden.
En dat noemt zich sportvissers.

Theo Ringenaldus
Berichten: 61
Lid geworden op: do jan 28, 2010 7:57 pm
Contacteer:

Re: Sportvissers ???

Bericht door Theo Ringenaldus »

Eenieder herinnerd zich die bolletjesslikkers toch nog wel? Die werden nadat ze geröntgend waren (zonder sancties) gewoon heengezonden. En dit terwijl ze toch echt wel vol zaten met die troep. Geen prioriteit heette het toen!

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Het probleem van dit soort randdebielen is dat iedereen binnenkort zich enkel zal herinneren dat er een sportvissersboot net voor een aangekondigde storm wou gaan vissen en dat deze randdebielen 's avonds door de kustwacht moesten worden gered.

Hiermee worden de echte sportvissers dan weer jaren mee rond de oren geslagen en is het voor sommige heren en dames ministers dan ook weer direkt duidelijk dat er weer wat regeltjes moeten bijkomen voor de groepen van mensen die met een klein bootje de zee opgaan.

Vandaag ook gehoord op het radionieuws dat in Belgie de kustwacht tot 5x meer oproepen kreeg de voorbij jaren en dat dit voornamelijk kwam door 'onverantwoorde sportvissers'.

De stemmingmakerij tegen de kleine bootjesvisserij lijkt alvast op koers....


Met vissersgroeten, Joeri
Somnium
Delta 1609

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door Koen De Bièvre »

Klopt! Dat soort idioten verpesten het voor ons. En laten we wel wezen, die eikels zijn helemaal niet wezen vissen, maar gewoon "een pakketje" gaan ophalen. En vertel me eens, waarom zou die antennemast "zomaar" spontaan afbreken? Geen marifoondekking? In ons deel van de Noordzee? Ik hoor, als ik lig te vissen, de kustwacht van Duinkerke, Oostende, Dover en Den Helder op 16... Als ik hen kan horen, is er zéker eentje bij die mij kan horen! Wat voor flauwe truut in pakskes is dat nu?!

Dat van die onverantwoorde sportvissers vind ik bizar. Ik zeg dat niet omdat ik zelf voor de sportvisserij sta, maar omdat ik zeer betrouwbare info heb over het tegendeel. In de eindejaarsperiode bezoek ik namelijk de zuidelijke KNRM-stations namens de vereniging en dan praat ik uiteraard met de schippers en aanwezige bemanningen. Ik hoor de laatste jaren steeds het zelfde liedje. "We moeten nog maar zelden varen voor sportvissers, ze hebben hun materiaal tegenwoordig behoorlijk voor mekaar"... Dat is toch een heel ander verhaal dan 5x meer voor sportvissers, toch?
Of is het in Vlaanderen net het zelfde probleem als waar we in Nederland jaren tegen gevochten hebben: als er geen mast op netten opzitten, is het een sportvisser?... Sta me toe bij die kreet over 5x meer een paar serieuze vraagtekens te plaatsen.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door John Ezendam »

Het enige wat nog zou moeten gebeuren is een wetgeving, zoals die in Frankrijk. Dan is het nog veiliger.
Ook worden wij regelematig gekontakt door het Forensisch Instituut om plotters te "ontleden"
op routes,die wel zijn gecancelled, maar nog in het geheugen zitten.
De meeste boten die gepakt worden xijn RIB's en die worden niet gevaren door sportvissers.

keesgeers
Berichten: 13
Lid geworden op: za jun 01, 2013 7:05 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door keesgeers »

Hallo Rob.
Met z'n 12 meter lengte zal dit "sportvissersvaartuig Zeeland" niet vanaf een trailer komen en vanaf onze helling gelanceerd zijn. Het enige wat ik daarna dan nog hoop is dat het tevens niet een boot is die in ons gebied uit een haventje komt en een Deltavissersnummer heeft?
Het is voor dit soort gasten/criminelen natuurlijk een goede cover. Echter zou hij daarmee onze vereniging wel enorm in discrediet brengen.
Is daar bij ons bestuur iets over bekend?

keesgeers
Berichten: 13
Lid geworden op: za jun 01, 2013 7:05 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door keesgeers »

Koen inderdaad is het hele bericht natuurlijk een zwamverhaal.
Maar vooral ontstaan door de kletspraat welke die kerels hebben opgehangen nadat ze uiteindelijk zelf "opgevist" zijn uit de Noordzee.

Die mast zat er waarschijnlijk al niet meer op toen ze vertrokken. Als je weggaat voor zo'n klusje heb je er vooral baat bij om niet gezien te worden. Een marifoonsignaal is uit te peilen en ook nog te identificeren. En een radarreflector en/of in een stalen mast cq opbouw is te zien door allerlei diensten. Dus zo 'n ding is alleen maar risico.

Maar wat me het meeste stoort is de tendentieuze berichtgeving over die "sportvissers". Derhalve mijn vorige vraag over het mogelijk aanwezige Deltanummer? Omdat, indien zo'n nummer gevoerd wordt, heel logisch en ook zonder het zwamverhaal van die gasten het etiket "onverantwoordelijke sportvissers" snel geplakt wordt.
En dat verdient het imago van onze vereniging niet.

Groeten Kees - Delta 362.

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door Rinus Visser »

Zover mij bekend betreft dit geen Deltaboot.
Boot lag afgemeerd aan de binnenzijde van de Roompotsluis

M. Visser
Delta 5

keesgeers
Berichten: 13
Lid geworden op: za jun 01, 2013 7:05 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door keesgeers »

Ik vertrouw er op dat je er goed naar gekeken hebt Rinus.
Want op met pakketten coke rondvarende Deltaboten zitten we niet te wachten.
Bedankt voor de reactie.

Groeten Kees - Delta 362.

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door Landerloos Frans »

Eigenlijk vraag ik me af wat dit met sportvissers te maken heeft en wie er het recht heeft om onze naam zomaar te besmeuren. Persoonlijk vind ik dat er een oprechte verontschuldiging mag komen vanwege hen die dit artikel hebben neer geschreven. Als Belg en echte sportvisser voel ik mij beschaamd om weer eens door mijn landgenoten verkeerd te worden begrepen. Dit zijn geen sportvissers vraag hen maar eens wat een bloedknoop is een veel en vaak gebruikte term in het sportvissen ze zullen beter de knoop in hun drugszakken kennen dan iets van sportvissen. Hou aub op met tuig te vergelijken met sportvissers . Geen enkele delta visser duld dergelijke ongure individuen in de club, en dat ze de Helden die hun leven hebben gered laten vergoeden voor de daders die dit hebben uitgelokt. Zelfs nu ik in Spanje verblijf vragen mensen mij of ik deze lui ken en of ze behoren bij de delta vissers. Plezierig is wat anders .Noem mij aub niet Renaat want mijn naam is Frans Delta 650. Fijne en sportieve avond . En oprechte dank aan hen die hun leven op het spel moeten zetten voor deze duistere figuren.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Sportvissers ???

Bericht door Mario Wauters »

How how how Frans niet zo opwinden slecht voor je gezondheid relax relax komt allemaal goed.
elpescador

delta 1518

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Sportvissers ???

Bericht door Mark Stuyck »

Toch altijd vreemd dat dergelijke berichten meer commotie en reacties losmaken bij vissers dan de zeebaarsmaatregelen.

Plaats reactie