Eerste keer deelname wedstrijd

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Cees Laban »

Hallo collega vissers,

Op 12 maart hoop ik voor het eerst een wedstrijd mee te vissen. Niet zozeer om in de prijzen te vallen, want daarvoor ontbreekt het nog aan voldoende ervaring. Het lijkt me gewoon enorm leuk om ervaringen te delen en te leren van de andere deelnemers. Hopelijk zijn er voldoende deelnemers en gaat de wind eens een keertje liggen.
Ik heb echter ook nog een vraag. Is het de bedoeling dat men bij het startsein van de wedstrijd in het vooraf bepaalde visgebied ligt met de boot? Of vertrekt iedereen vanuit de haven bij het startsein?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Groetjes,

Cees
Delta 1576

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Dre Frijters »

Je vertrekt bij het startsein vanuit de monding van de haven Neeltje Jans.

Suc6

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Koen De Bièvre »

De start wordt gegeven over Deltakanaal 2 van de Deltabak om 8.45u. Vanaf dan mag u de haven verlaten. Om 15.30u moet u weer terug binnen de pieren van de haven zijn.
Fiets anders eens door het wedstrijdreglement, daar staat heel wat info in: http://www.deltavissers.nl/pdf/wedstrijdreglement.pdf

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Cees Laban »

vriendelijk dank voor uw reactie. Ik zal het reglement nog aandachtig doorlezen !
Hopelijk tot 12 maart.

Groetjes,

Cees
Delta 1576

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Cees,
Leuk dat ook jij met de viswedstrijden mee gaat doen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd !
Op onze site staat inderdaad behoorlijk wat informatie over de wedstrijden maar mocht je toch nog vragen hebben dan kan je mij natuurlijk altijd bellen.

P.s We staan ook op de visma dit jaar
Jij , en natuurlijk geldt dit voor al onze leden, ben van harte welkom op onze stand waar we al je vragen kunnen beantwoorden.

Tot ziens
Groeten
Rob // D829

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Cees Laban »

hallo collegavissers,

Ik ben benieuwd hoeveel aanmeldingen er zijn voor aanstaande zaterdag, de eerste westrijd van het jaar. Voor mij de eerste sinds mijn lidmaatschap bij de vereniging en sinds de 3 jaar dat ik met mn bootje vis. Ik hoop dat de weergoden ons goed gezind blijven en we een leuke en visrijke dag mogen beleven. Ik hoop zaterdag prettig kennis met de deelnemers te kunnen maken en wellicht wat tips en trucs bij te leren, en misschien wil iemand ons een beetje mee laten meeliften naar de wat verder gelegen visgronden :D
Hopelijk een goede opkomst en tot aanstaande zaterdag

Groetjes Cees
Delta 1576

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Cees,
We kunnen nog wel wat aanmeldingen gebruiken, hopelijk krijgen we er nog wat vissers bij !!
Als dat zo is kan het bijna niet meer mis gaan en gaan we de eerste wedstrijd vissen.
We zien elkaar op de helling.
Mocht je vooraf nog vragen hebben, laat het gerust weten

Tot zaterdag
Groeten
Rob
D829

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Cees Laban »

Hoi Rob,

Hopelijk voldoende deelnemers zaterdag om de wedstrijd door te laten gaan. De verwachtingen qua weer/wind zijn in ieder geval een keertje gunstig :D
Sowieso een dagje lekker de voordelta op want het begint toch aardig te kriebelen :lol:
We zien elkaar zaterdag aan de helling, ik zorg voor koffie :wink: ( niet voor iedereen hoor hahahaha)

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Cees Laban »

ik heb eigenlijk toch nog een vraagje, ben nou eenmaal een groentje wat betreft wedstrijdvissen :roll:
Volgens het wedstrijdregelement mogen er maximaal 4 hengels aan boord zijn. Helemaal begrijpelijk, maar ik zou wellicht willen proberen om tussendoor te wisselen van hengel ( lees licht / zwaar vissen ). Is het dan ook zo dat er gekozen moet worden welke hengels je meenement of mag je toch verschillende hengels voor de verschillende visserij aan boord meenemen? Misschien een domme vraag, maarja.... Als je hem niet stelt heb je helemaal geen antwoord :wink:

Groetjes Cees
Delta 1576

Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Marcel Brevé »

Hallo Cees,

Als deelnemer van de wedstrijd mag je absoluut niet meer dan 4 hengels aan boord hebben.
Dit betekent dat je vooraf je keuze moet maken.

Kies de eerste keer voor een boothengel van 210 tot 270 cm met een werpgewicht rond 200 gram. Als je deze hengels al hebt zit je zeker goed.

Kijk eens rond wat de anderen aan boord voor "stokken" hebben staan.

Kortom kijk, vraag en leer.

Daar heeft niemand een probleem mee.

Groet,

Marcel Brevé

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Eerste keer deelname wedstrijd

Bericht door Cees Laban »

hoi Marcel,

Super...... Bedankt voor je toelichting. Dan moeten we een keuze gaan maken in het hengelrek :?
Maar zoals ik al eerder zei....... Voor de prijzen vissen gaat nog even niet tuseen alle ervaren collegas. Maar hopelijk steek ik er wat van op en het gaat me ook om de gezelligheid, iets te leren en kennismaken :D :D

Hopelijk tot aanstaande zaterdag..... Wij hebben er zin in 8)

Plaats reactie