Vlaggen brief

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Janssen Bruno
Berichten: 2
Lid geworden op: di aug 27, 2013 4:45 pm

Vlaggen brief

Bericht door Janssen Bruno »

Ik ben de nieuwe eigenaar van een klein motorbootje. Dit bootje is 17 oud. Ik heb het bootje gekocht zonder motor bij een bedrijfje dat handelt in bootjes. Ik heb voor dit bootje een nieuwe motor gekocht bij een bedrijf in Nederland.
Ik wens mij in regel te stellen volgens de Belgische wetgeving. Ik wens een vlaggenbrief voor dit bootje te bekomen..
Alle documenten netjes ingevuld en de nodige copy mee gestuurd.

Na 2 weken eindelijk een bericht van Brussel dienst pleziervaartuigen onder de vorm van een mail. Uw dossier is niet volledig. Gelieve de ontbrekende documenten op te sturen. Geen vermelding van welke documenten. Onmiddellijk de mail beantwoord met de vraag welke documenten men nog graag heeft. Geen reactie. Dan maar even telefonisch contact proberen te nemen. Na diverse malen het bericht beluisterd te hebben " al onze medewerkers zijn in gesprek probeer later opnieuw" maar besloten om het de dag erna opnieuw te proberen. Zelfde verhaal. Na 1600 uur verandert het bericht. Dan krijg je te horen " u bent verbonden met de dienst vlaggenbrieven wij zijn alle dagen te bereiken tussen 1300 en 1600 uur.

Na het weekend maar terug proberen, zelfde verhaal. Na veel zoeken een ander nummer geprobeerd, Yes na exact 5 minuten is er plots een medewerker vrij. Ik doe mijn verhaal en de vriendelijke dame aan de lijn belooft me mij door te schakelen. Na 2 minuten kom ik toch wel terug bij het bandje " al onze medewerkers zijn in gesprek probeer later opnieuw."

Deze dienst werkt onder de Federale Overheidsdienst Mobiliteit. Deze mensen zijn ambtenaren. Bij zulk een dienst verlening kan ik begrijpen dat mensen een slecht beeld vormen van deze over ijverige ambtenaren.
Als ik m'n belastingen een paar dagen te laat betaal zijn ze er als de kippen bij om je te bestoken met mails ,brieven en eventueel deurwaarders.
Ik ben zelf ambtenaar. Als ik zulk een dienstverlening zou geven zou ik binnen no time kunnen solliciteren voor een andere baan ( en terecht)
Ik word hier misselijk van.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Vlaggen brief

Bericht door Koen De Bièvre »

Ja, soepel werkt dat daar niet...
Er zijn loketten van de dienst, waar je ter plaatse je zaken kan regelen, in verschillende steden in België behalve in Antwerpen, een van de grootste havens ter wereld! Er is wel een kantoor hoor, ja zeker, maar geen loket. Je zal ze daar niet lastig komen vallen! :evil:

De stapel papier die je moet voorleggen heb ik beschreven in een artikel wat ik schreef voor Deltavissers.
http://online.fliphtml5.com/myln/wycl/#p=15
In deze flipbookversie staat het artikel. Als je de richtlijnen uit het artikel opvolgt en je dossier zo indient, zal je 10 dagen later een vlaggenbrief in je brievenbus vinden... Wel van te voren betalen met de aangegeven betalingskenmerken die je krijgt als je online je aanvraagformulier opmaakt en vervolgens afdrukt om samen met de andere paperassen in te sturen. Ha ja, niks voor niks, eerst lappen en dan maar hopen dat het goed komt...

Succes!
Koen

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Vlaggen brief

Bericht door Mario Wauters »

Goh ik heb het indertijd nog in Antwerpen gedaan aan het loket en ging perfect een 3tal jaar geleden moest ik mijn vernieuwing aanvragen en loket was niet meer.In Brussel sprak men van een paar weken en vermits ik aan de kust was met verlof naar Zee Brugge om mijn vernieuwing aan te vragen na 3d een sms dat alles klaar lag heel vriendelijk en heeel correct ik vertrok een paar weken later naar Spanje en dan alles wel in orde zijn. GRtjs
elpescador

delta 1518

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Vlaggen brief

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Zo ne zever heb je dus allemaal niet met een "Nederlands registratienummer"! één keer naar het postkantoor in Nederland, toen indertijd 15 gulden betalen en klaar is kees. Nummer op de boot en levenslang geen gezever meer om te vernieuwen en plaatje op de boot en nog iets met de marifoon?

Ik ben ook een Belg en vaar al zo lang ik mij kan herinneren met een Nederlandse boot. Toen in Nederland en nu al jaren in een Belgische haven. Al heel veel controle gehad maar nog nooit een opmerking dat ik als Belg met een Nederlandse boot vaar en permanent in een Belgische haven lig!

Gr Jerry

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Vlaggen brief

Bericht door Landerloos Frans »

Beste. ik kan Jerry alleen maar bijtreden. Ook ik ben een Belg en het is mijn derde boot die ik in Holland koop en inschrijf. Met de verkoper naar het postkantoor de nodige handelingen Ongeveer 30 euro en klaar is kees . Duur ongeveer 15 minuten . Niet vergeten hand te drukken aan verkoper en dan hebt U zeker geen bla- bla zoals in Belgié. Wel moet U om de twee jaar naar de keuring in Belgié met de trayler als U meer dan 750 kg trekt liefst onbeladen. Veel vis genot Delta 650 Frans.

Janssen Bruno
Berichten: 2
Lid geworden op: di aug 27, 2013 4:45 pm

Re: Vlaggen brief

Bericht door Janssen Bruno »

Stand van zaken.

Na een bezoekje aan de dienst van de Vlaggenbrieven te Brussel is dan toch alles in orde gekomen.
Ik werd er te woord gestaan door 2 ambtenaren die het normaal vinden dat je de telefoon niet opneemt als je gebeld wordt. Hun verklaring: "daar hebben wij geen tijd voor".
Na mijn volledige uitleg gedaan te hebben kwamen beiden heren tot volgende vaststelling.
Als je een motorbootje koopt zonder motor gaat het over een roeiboot en die moet niet geregistreerd worden. Uw zaak is dus in orde.
Vandaag mijn papieren ontvangen.

Te gek voor woorden..........

Plaats reactie