haring

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Wil Wycisk
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 25, 2007 5:43 pm
Locatie: Hoogvliet

haring

Bericht door Wil Wycisk »

Heeft er iemand al haring bij de brouwersdam in de Grevelingen gevangen?
Iedereen wil oud worden maar oud ZIJN, is niet leuk.

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: haring

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,


Ik ben vrijdag, 6 mei voor de eerste keer met mijn boot eens naar de Grevelingen getrokken.
Om een uurtje of 7 thuis vertrokken, samen met 2 buurjongens. Rond 9 uur aan de helling aangekomen alwaar 2 medelandgenoten (Belgen dus..) hun viskajak aan het klaarmaken waren. Waarschijnlijk was het een 'doofstommenklub' want op 2 vragen van mijn kant kwam totaal geen antwoord. Hierna mooi de boot getrailerd en me in de buurt van de geankerde Hendrik II gelegd ( wel iets meer richting de gele tonnen). Na de buurjongens uitgelegd en voorgedaan te hebben hoe er gevist moest worden werden er regelmatig haringkjes van zeker tien centimeter gevangen. Dit is zo de hele dag blijven duren. Rond 15.00 uur het anker opgehaald en wat lopen spelevaren. Hierna was het de bedoeling om nog even vlakbij de gele tonnen te vissen maar een Noord-Belg (=Nederlander) met motorpech op zijn Rana met 2takt Yamaha combinatie besliste daar anders over. Hun batterij was leeg of stuk. De onfortuinlijken werden terug naar de haven van Scharendijke gesleept. Hierna nog even gevist omdat er een kleine file voor de hellling was ontstaan. Resultaat van een dagje vissen waren 3 haringen van net 20cm. Aan de helling vertelden andere vissers dat het bij hun net hetzelfde geweest was. Volgens hun werd er niet gespuid.

volgende keer beter zeker,
Mvg, Joeri
Somnium
Delta 1609

Wil Wycisk
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 25, 2007 5:43 pm
Locatie: Hoogvliet

Re: haring

Bericht door Wil Wycisk »

Dank je voor deze reactie. Ik wacht dus even.
Iedereen wil oud worden maar oud ZIJN, is niet leuk.

Wil Wycisk
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 25, 2007 5:43 pm
Locatie: Hoogvliet

Re: haring

Bericht door Wil Wycisk »

Tegen beter weten in, naar de Brouwersdam Greveling kant gegaan. Volgens de weersverwachting de laatste mogelijkheid want het wordt de komende week slecht visweer. Helaas inderdaad alleen maar (veel) kleine haring gevangen. Maat tussen de 8 en 15 cm.
Waar is de grote haring gebleven??? Niet èèn gezien!! Het lijkt wel of er een groot visnet met kleine mazen voor de dam aan de zeekant ligt! :oops:
Iemand met andere ervaringen?
Iedereen wil oud worden maar oud ZIJN, is niet leuk.

Plaats reactie