NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Carel Doodkorte
Berichten: 16
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 3:20 pm

NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Carel Doodkorte »

Zijn er nog Deltaleden die dit jaar met het Kleinbootvissen in Noordwijk meedoen, we willen graag vanuit Scheveningen traileren maar krijgen bij de organisatie weinig respons om het hek van de helling op deze dag voor de deelnemers open te doen. Ik weet het is een anderen vereniging, maar voor het NK moet dit toch kunnen.

Meiert Kers
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 06, 2012 8:49 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Meiert Kers »

Hallo Carel,

Neem contact op met Gijs Groen die is van de vis commissie zijn telefoonnummer staat op de site van de afrit.

Gr. Meiert
DELTA1529

Arie Krijgsman
Berichten: 9
Lid geworden op: di feb 03, 2015 11:06 am

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Arie Krijgsman »

Ik wil - om teleurstelling te voorkomen - jullie erop wijzen dat het NK Kleinbootvissen - in tegenstelling tot de andere jaren een 5 soorten wedstrijd is.

Dus het gaat niet om kilo's maar om 5 soorten vis te vangen.

Niet iedereen vind zo'n soort wedstrijd leuk, vandaar dat ik jullie hierop attendeer.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door John Ezendam »

Heb net Gijs Groen gesproken.
De helling in Scheveningen is open om 07.00 uur op de morgen van de wedstrijd.
daar kan ook voor de wedstrijd nog ingeschreven worden.

Na de wedstrijd wordt er gewacht met de prijsuitreiking tot alle deelnemers aanwezig zijn.

Hoofdprijzen zijn een 4-persoons reddingvlot van Ocean Safety en een Plottercombo van Humminbird.

T :D ot dan.

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Rob Weenink »

Hallo John,
Dat is goed nieuws !
Twee boten van de Deltavissers hebben zich ingeschreven
Zijn er nog meer Deltavissers die dit jaar mee doen ?
We moeten tenslotte ook de Joon verdedigen ! :D

Groeten
Rob
D829

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door John Ezendam »

Hi Rob

Geen idee.Ik zal eens nachecken.
Zou wel mooi zijn. :D

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door John Ezendam »

Twee Delta's hebben zich tot nu toe ingeschreven.
Op zo'n manier zul je die Joon nooit kunnen verdedigen.
Kom op mannen.

Arie Krijgsman
Berichten: 9
Lid geworden op: di feb 03, 2015 11:06 am

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Arie Krijgsman »

Hallo John,

dit is waar Ab en ik jou voor gewaarschuwd hebben. Niet iedereen is gecharmeerd van een 5 soorten wedstrijd. De deelnemende Deltavissers zijn allemaal goede plattegrondvissers, dat hebben ze vorig jaar wel bewezen door de Joon te winnen. Een 5 soorten wedstrijd is een geheel andere discipline waarbij een veel grotere gelukfactor om de hoek komt kijken. Een positief punt is dat de organisatie heeft besloten om het vissen bij een wrak niet toe te staan. Ik denk dat de sponsoren de volgende keer de organisatie onder druk moeten zetten als dergelijke afwijkende beslissingen worden genomen. Ik ben en blijf van mening dat het NK Kleinbootvissen een plattegrond wedstrijd (op gewicht) moet zijn en blijven. Het is en blijft jammer dat het goede initiatief van de JCS Scheveningen geen vervolg heeft gekregen. Iedereen, ook de Deltavissers, was dol enthousiast. Niettemin wens ik u een goed NK toe!

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door John Ezendam »

Beste Arie

Je moet niet tegen mij aanleunen.
Ik stel voor dat je het bestuur van de NFB, die dit gepromoot heeft, aanschrijft.
John

Carel Doodkorte
Berichten: 16
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 3:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Carel Doodkorte »

Hallo Deltavissers

Op YouTube een filmpje gevonden die gemaakt is door de organiserende vereniging " HSV de Sportvisser Noordwijk " over het NK kleinbootvissen 2016, het geeft een goed beeld hoe anderen bootvisverenigingen een wedstrijddag organiseren. Het traileren vanaf het strand is een heel andere tak van sport, dan wat wij gewend zijn van de Neeltje Jans. De drie deelnemende Deltavissers zijn niet vanaf het strand het water in gegaan, maar vanaf de luxe helling in Scheveningen.

Het filmpje is te zien volgens onderstaande de snelkoppeling:

https://www.youtube.com/watch?v=iG5Ec4sDDbk

of

YouTube: NK Kleinbootvissen 28052016

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door John Ezendam »

Carel gegroet

Ik ben blij dat je dit filmpje promoot. Dan kunnen bepaalde figuren zien dat het te water gaan via de branding wel meevalt. We kunnen goed zien dat er drie mensen zijn die zeer behulpzaam zijn.
Dus Delta's, tot volgend jaar in 's Gravenzande. Je kunt dan nog dichterbij van de prachtige helling in Scheveningen af, of vanaf het strand.

:D

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door Koen De Bièvre »

Ik wil het niet over de eventuele gevaren hebben die een onervaren "strandlanceerder" bedreigen. Dat is in het verleden, niet geheel onterecht, al vaak gedaan. Bij lekker weer en voldoende hulp is dat allemaal prima te organiseren. Maar... er zijn ook hele goede technische redenen om 2 keer na te denken vooraleer je je trailer over het strand de zee in rijdt. De meeste Deltavissers lanceren vanaf een helling en "verzuipen" hun trailer niet. Op een goede helling en een passende trailer voor je boot is dat niet nodig. Veel van onze leden rijden 1, 2 uur om aan het water te komen met de boot. Een goede wegtrailer, waar dus honderden kilometers per visdag mee gereden wordt, is niet geschikt om op het strand gebruikt te worden. De remtrommels zitten vol zand, de remmen roesten vast en de lagers gaan er aan waardoor naven uitlopen en er ongelukken gebeuren op de snelweg. Pas nog een foto zien langs komen van een visboot die dwars over de snelweg lag... Dat wil je niet meemaken! Voor de Belgische Deltavissers komt daar dan nog de 2-jaarlijkse technische keuring van de trailer boven op. Die zorgt er écht wel voor dat je je remmen en lagers in orde houdt of je trailer wordt simpelweg de deelname aan het verkeer verboden!
Als je boot op een strandtrailer staat en gestald wordt in een hangar, loods of schuur in de buurt van de lanceerplaats, is dat een heel ander verhaal. Geen remmen, geen afstanden... Dan kan dat wel natuurlijk.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: NK Kleinbootvissen 28 mei 2016

Bericht door John Ezendam »

Koen gegroet

Helemaal mee eens. Daarom heeft Scheveningen een super de luxe helling en indien men toch te water wilt via het strand, dit keer in 's Gravenzande, is dat ook geen probleem, want de club heeft
vlak achter het duin een prima spoelplaats waar de boten en trailer afgespoten kunnen worden en waar ook de bb-motor "doorgespoeld" kan worden. 4 of 5 boten per beurt.
John

Plaats reactie