Wat gebeurt er?

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Wat gebeurt er?

Bericht door Marcel Brevé »

Ik weet dat het nog vroeg is hoor!!!!!!!!!!!! Maar................. de aanmeldteller voor de wedstrijd van 12 juni as staat nog maar op 16 deelnemers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :cry:

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door John Ezendam »

Het is bijna overal hetzelfde. Alleen bij de hele grote wedstrijden komen er genoeg boten.
Een vereniging springt er boven uit en dat is 's Gravenzande.
Succes

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Cees Laban »

hoi Marcel,

Ik stond op het punt om me aan te melden. Gezien de voorspellingen kies ik ervoor om zaterdag de plas op te gaan. En 2 dagen in het weekend krijg ik thuis niet verkocht :? :?
Het heeft dus niet altijd met de grote van een wedstrijd te maken John !

Groetjes Cees

Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Marcel Brevé »

We gaan de goede kant op dames en heren.

Er komen aanmeldingen binnen. Op dit moment nog 2 te gaan en we hebben er voldoende.
Met jouw opmerking Cees ben ik het helemaal eens!!!!!!
Wel adviseer ik je toch nog even opnieuw naar windguru of finder te kijken.
Het weer komt niet uit de computer maar, sinds pas zijn de voorspellingen voor zaterdag nadelig gewijzigd.

Groet,

Marcel

Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Marcel Brevé »

Inmiddels 29 deelnemers.!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu het weer nog...................... maar dat zier er veelbelovend uit.
Zaterdagmiddag kunt u lezen of de wedstrijd door mag gaan.

Morgen "even" een paar kilo pieren uit de grond jassen.

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Koen De Bièvre »

@John
's Gravezande zeg je... Net even op hun site gekeken...
Dat er boven uit steken valt wel mee hoor...
Uitslag OZHK --> 23 deelnemende boten uit 5 verenigingen.
Bij ons zou die wedstrijd niet eens doorgegaan zijn wegens te weinig aanmeldingen!
Alles in acht genomen, kan onze wedstrijdcommissie steeds op een vaste groep rekenen, telkens aangevuld met enkele occasionele deelnemers. Meestal gaan er tussen de 25 en 30 combinaties de haven uit voor een clubwedstrijd. De tijden van 70 boten en meer zijn wel voorbij, zelfs als je met de meest waanzinnige prijzen gooit, krijg je die niet meer zo maar bij elkaar.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door John Ezendam »

Koen gegroet

Je zit er naast.
We hadden 45 boten in totaal.
Dus ik snap niet hoe je aan 23 boten komt.?????
Groet

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door John Ezendam »

Er zijn twee wedstrijden geweest.

Het Open Zuidhollands kampioenschap, inderdaad net 23 boten (ik was abuis) en het NK Kleinbootvissen met 45 boten.

Een ding is zeker, ook het Offshorevissen dunt uit.
Zelf hebben jullie, geloof ik twee of drie wedstrijden geleden,ook een wedstrijd moeten afgelasten ivm te weinig boten. En dit gaat zo verder.
Triest maar waar. Je kunt voor een scheet en drie knikkers een komplete set(boot, trailer, motor) kopen voor peanuts.En de jeugd? Die zegt "bekijk het maar", ik ga naar de disco.Wat natuurlijk ook niet helpt, als je een figuur zonder boot hebt, die het lanceren vanaf het strand promoot als uiterst gevaarlijk, wat een verhaal met een gigantische baard is.
Daarnaast zitten sponsors ook niet meer te trappelen om aktief te zijn.
Ik heb zelf een vaste sponsorgroep van vier collega's maar links en recht hebben we de grootste moeite om er nog een aantal bij te krijgen.

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Cees Laban »

Pfffffffff........man man man, wat wordt er hier veel azijn gepist !
John, je verhaal is inmiddels wel duidelijk na op 3 verschillende forums je standpunt kenbaar te hebben gemaakt. De Deltavissers is gewoon een leuke club en organiseren leuke wedstrijden waaraan nog enthousiaste vissers aan meedoen. Die zitten niet te wachten op gepist azijn, maar op een leuke dag vissen met alles wat daarbij hoort. Ik sprak gisteren aan de helling Neeltje Jans nog iemand uit oost Limburg die zondag met de wedstrijd mee ging doen. Was zaterdag dus al naar Neeltje Jans gereden, bleef slapen op de boot, om vervolgens zondag me te kunnen doen met de wedstrijd. Hoezo fanatiek :D :D :D :D
John, vroeger was alles beter en mooier en en en en en..................behalve het overal op afzeiken en klagen. Daar zijn we stukken in verbetert blijkt. :roll:
Zo ........ En nu ga ik lekker vissen hahahahahahaha

Groetjes Cees

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door John Ezendam »

Cees gegroet

Goedlezen is de boodschap.

Ik ben niet begonnen over aantallen.
En vroeger was de animo veel groter. Ik weet nog toen ik de Lowrance Cup organiseerde en dat weet Koen ook. We hadden rond de 100 boten. :D

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door harrie cas »

ja john die tijden komen nooit meer terug als je zaterdags of zondags aan de helling kwam dat er meer dan 100 trailers stonden en dat je dacht op maandag zal het niet druk zijn dat ik aan de brouwersdam gewoon ff dik 50 trailers telde maar dat komt zeer zeker dat er maar weinig vis op de wrakken zit en dan het meeneemverbod van baars en als je er eens vangt 1 per persoon mag meenemen en een baglimiet van kabeljouw 20 kilo dat doet er allemaal al geen goed aan als je gaat rekenen wat je er allemaal voor moet doen eerst 100 of 200 km rijden aas bestellen en ophalen en afrekenen dan je boot uit de staling halen te water de nodige aantal mijlen 50 of zelfs meer varen niet te vergeten de aantal liters benzine die erdoor heen gaan en dat voor 20 kilo gul of 1 baars nee sorrie dat zou ik niet meer kunnen opbrengen heb dat jaren gedaan ik kon gelukkig elke dag van de week dus de weekenden waren bij mij meer uitgesloten ivm met de drukte op de wrakken maar als je nu je totaal plaatje optelt dan moet te veel moeite investeren dan dat het opbrengt aan VIS dan wel de GOEDE TIJDEN VAN VROEGER ZULLEN NOOIT MEER HERREIZEN.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door John Ezendam »

Harry gegroet

Je slaat de spijker op zijn kop.
Doodzonde allemaal, maar zo is het nu eenmaal.
Het heeft niets met azijn te maken of zo.
Enig idee wat we er aan kunnen doen. Je weet, met mij kun je alle kanten op.

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Cees Laban »

vroeger vroeger vroeger.........lekker in blijven hangen, dan vergeet je in het nu te leven. Count your blessings gentlemen!!! En anders lekker aan de keukentafel genieten van de onwaarschijnlijk mooie fotos van vervlogen tijden. Ga ik wel lekker vissen :D :D :D

Groetjes,
Cees

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Koen De Bièvre »

De nagel op de kop, Cees!!!!
Als je persé uitsluitend baars of gul wil vangen, zal je het in veel gevallen met de foto's moeten doen. Maar... voor diegene die z'n boot op een trailer heeft staan en bereid is om eens een uurtje vroeger op te staan en van de wei te breken, is er nog heel wat pret te beleven! Die auto maakt het geen fluit uit waar die naar toe rijdt, de boot volgt wel! In de statuten van onze vereniging staat ook niet dat je enkel vanaf Stellendam, Brouwersdam of Neeltje Jans mag vertrekken. Als het weer meezit (en zelfs dat is ook niet meer zoals vroeger!!) vis ik het jaar rond. Er is altijd wel ergens een plekje te vinden langs de Zeeuwse of Vlaamse kust waar wat te halen is wat het de moeite waard maakt. Deze jongen hou je voorlopig nog niet van water! :D :D :D

Ik schitter wel door afwezigheid tijdens wedstrijden, dat geeft ik graag toe.
Mijn visdagen zijn te schaars en te dierbaar om daar aan mee te doen. Niet dat ik fundamentele bezwaren heb tegen wedstrijden, absoluut niet. Maar ik vind het gewoon jammer van de (om organisatorische redenen) veel te korte visdagen. Als wij gaan vissen maken wij graag dagen waarbij we 10 tot 11 uur op het water zijn, dat lukt met een wedstrijd natuurlijk nooit. Ook al is het altijd heel gezellig op Neeltje Jans na de wedstrijd, die extra lange visdag is ons nóg meer waard.

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Wat gebeurt er?

Bericht door Cees Laban »

Je trekt me de woorden uit de pen Koen, of in dit geval.... De letters uit mijn tablet :D
Zoals ik eerder schreef wilde ik me opgeven voor de wedstrijd van afgelopn zondag, maar heb gekozen voor een visdag op zaterdag voor de wedstrijddag. Dit omdat de dagen dat ik kan gaan vissen, ivm gezin en werk, schaars zijn. Zodoende konden mijn vismaat en ik van smorgens 8 uur tot savonds 7 uur heerlijk van de voordelta genieten. Heerlijk relaxed, geen druk, gevarieerde visserij, lekker bakkie koffie, schar, soepje, horsmakreel, gebraden zeeuws spek, zeebaars, nog een broodje, horsmakreel, pintje met een snackje, glad haaitje, wijtinkje, nog een pintje, bot.....enfin, zoals ik zeg.....EEN TOPDAG !!! Genieten met hoofdletters zonder te denken aan hoe het vroeger was. We leven nu en ik probeer daar zoveel mogelijk van te genieten.........met de zogenaamde "beperkingen" accepterend. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik die zogenoemde " gouden tijden" niet mee heb mogen maken, waardoor ik wellicht minder teleurstelling ervaar dan diegene die dat wel hebben meegemaakt. Heb ik ff geluk ........
Gisteren de boot weer spik en span gepoetst en weer klaar gezet voor de volgende trip......kan niet wachten tot ik weer het water op kan om mijn hobby te beoefenen........vissen :wink: :wink: :wink:

Plaats reactie