Overschrijven registratiebewijs naar Belgie ??

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Overschrijven registratiebewijs naar Belgie ??

Bericht door Tom bakker »

Ik heb een Jumbo visboot te koop, nu is er iemand die interesse heeft en uit Belgie komt.
De boot heeft een registratiebewijs,hij wil het registratiebewijs overschrijven naar Belgie, maar het rompnummer van de boot ontbreekt en is ook nergens te vinden op de boot zelf.
Dit betekend volgens de geintereseerde dat de overschrijving niet gaat lukken omdat dit dus ontbreekt.
Er dit echt een probleem, of is dit op te lossen?
Zijn er onder jullie die ook in het bezit zijn van een Jumbo en misschien wat info kunnen verstrekken over een rompnr.?
Waarschijnlijk heeft iedere boot een ander rompnummer, of zijn er die eenzelfde nummer hebben?
Hoop op wat reactie van jullie....

Groeten Tom

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Overschrijven registratiebewijs naar Belgie ??

Bericht door Koen De Bièvre »

Kort en duidelijk: ja dat is een probleem.

Je raakt niet aan een vlaggenbrief en immatriculatienummer als er geen rompnummer voorhanden is. Voor het zelfde geld is dit een gestolen boot. Ik zeg niet dat het zo is hé, maar dit is eigenlijk het zelfde als een auto zonder chasisnummer... Normaal zit er ergens in de boot een plaatje van de bouwer met alle gegevens...

Als de boot in België ingeschreven moet worden, moet er ook een bewijs van schrapping van de NL registratie bij de aanvraag voor een vlaggenbrief. Staat er op de NL registratie een rompnummer/serienummer?

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Overschrijven registratiebewijs naar Belgie ??

Bericht door Dre Frijters »

Normaal vind je het opbouwplaatje op het stuurhuis of op de binnenzijde van de spiegel onder de motorbun.

Als dat ontbreekt moet er normaal ook nog ergens een ingegoten/ingeperst romp- of serienummer staan. Meestal op de achterzijde van de spiegel, rechts onder de stootrand.
Maar dit kan door reparatie, gelcoaten of overlakken uit zicht zijn geraakt. Je zou bij een andere Jumbo-eigenaar eens kunnen vragen waar het moet zitten. Met wat schuur-/ slijpwerk zou het in zicht kunnen komen.

Bij sommige merken zit dit nummer ook nog eens ( in spiegelschrift ) op een meer verborgen plaats, zoals ik dat bij de renovatie van mijn Shetland 498 ergens aantrof onder de stootrand. Zeg hier even niet waar precies.....

Plaats reactie