marifoonkanaal

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Peter de Groot
Berichten: 4
Lid geworden op: zo aug 14, 2011 11:53 am

marifoonkanaal

Bericht door Peter de Groot »

Beste mede deltavissers,

Sinds kort heb ik ook een marifoon aangeschaft, omdat me dit toch een veiliger gevoel geeft. Voorheen echter, werden er nog wel eens gesprekken gevoerd op de deltabak, maar tegenwoordig blijft het erg stil. Dus ik kreeg het vermoeden, dat er misschien onderling via de marifoon informatie werd uitgewisseld. Hebben de deltavissers onderling misschien een "bepaald" marifoonkanaal afgesproken om onderling eens wat informatie uit te wisselen?
Graag een reactie.

Peter de Groot
D877

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: marifoonkanaal

Bericht door Koen De Bièvre »

De vereniging heeft niet zo iets als een eigen marifoonkanaal.
Bij wedstrijden wordt gebruik gemaakt van kanaal 6, maar dat is het zo een beetje.
Kanaal 77 is het kanaal voor sociaal verkeer, daar vang je regelmatig wat op over de visserij.
Het is gewoon een feit dat het een stuk rustiger is geworden op zee de laatste jaren en daardoor ook het getater op de Deltabak aanzienlijk is afgenomen...

Willem de waal
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 7:27 am

Re: marifoonkanaal

Bericht door Willem de waal »

Wij hebben ook een marifoon aan boord die we we eigenlijk nooit aan hebben omdat, behalve er weinig verdere informatie te horen is. Het is toch wel verstandig om noodoproepen te kunnen ontvangen om te helpen of geholpen te worden. De App van de knzrm hebben we op de telefoon. het lijkt me nuttig om zeker te zijn vsn onderlinge berichtgeving. Wij hebben een Navman VHF 7100. Moet de schakelaar op hi of low staan.
Kan er een protocol. kan er een actueel protocol komen t.a.v. het gebruik van de marifoon? Ik heb een informatieboekje van rond 2000. Dit is wel erg verouderd. Zeker t.a.v. de afluisterposten.
vrgr Willem de Waal

Plaats reactie