De Redding

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

De Redding

Bericht door Marcel Brevé »

Hoe ?leuk? kan vissen zijn?

Al weken roept mijn zoon ?pa, wanneer gaan we nou weer eens vissen?.
Eindelijk een rustige zaterdag, zodat je met zo?n jonge (11 jaar) jongen de zee op kan gaan. Het is dan wel mijn trouwdag maar goed, naar zee met de jongen.
Op de helling in Stellendam aangekomen waren er voor Stellendamse begrippen nogal wat bootjes aan de helling. De vereniging Delta Marien had deze zaterdag uitgezocht om een wedstrijd te vissen.
Als laatste gingen we de helling af. Voor me waren 2 mannen met een Orka 535 waarvan de motor niet best wilde starten. Deed bleek achteraf ?MIJN? redding.
Boot los gemaakt en hem de trailer afduwen. Dit laatste gaat meestal niet al te soepel. Ja, ja, de rollen worden vervangen het ligt niet aan achterstallig onderhoud. Boot ging de trailer af en barst, daar gaat de haak van het touw om een of andere vage reden uit het oog van de boot. DAAAAG boot.
Extra pech was dat het waterschap wraak op mij wilde nemen omdat ik deze keer net zoals zo velen niet had gestemd. Met macht werd er water vanuit het zuiderdiep op de buitenhaven geloosd. Mijn boot werd door deze stroming gegrepen en meegenomen.
Het werd echt even koud om mijn hart.

DE REDDING.
De jongens die voor ons de helling af waren gegaan waren nog in de buitenhaven aanwezig. Alsof het zo moest zijn was hun motor uitgevallen en wilde niet makkelijk starten.
Ik kon ze toeschreeuwen of ze mijn boot wilden redden. Een rot gezicht, je boot gaat er van door en overal aan de kanten van de haven grote rotsblokken. Uiteindelijk startte het blok van onze redders en behoedzaam werd onze boot aan de kant gebracht. Je snapt wel, een groooote zucht.
Als zoiets je gebeurt en een ander behoed je voor een mogelijk Total loss dan is een bedankje meer dan op zijn plaats.

Ik ken ze niet, weet niet wie ze zijn. Maar ik vind dat ik ze niet voldoende heb bedankt.
Dus via deze weg.

Mannen bedankt. Ik sta bij jullie in het krijt.
Marcel Brev?
Delta 1566

Na van de schrik te zijn bekomen toch maar weggevaren om een wijting of schar te vangen.
Nou ook dat heb ik geweten. Aardig gevangen zo?n 40 stuks we zijn maar 3 uurtjes op het water geweest. Rick, mijn zoon de ene na de andere grote wijting. En ik om precies te zijn 4 vissen waarvan ik er ook nog 2 moest terug gooien.
Grote vraagtekens: Hoe kan dat nou? Uptide gevist mogelijk lag het aas maximaal 30 meter uit elkaar.
Rick grote schik en ik grrr.
Waarschijnlijk zal er vanavond met het eten van het geplande restaurant ook wel wat mis zijn.

Marcel en Rick

Plaats reactie