Mesheften levend bewaren

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Mesheften levend bewaren

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Weet er iemand of je levend verse mesheften kunt bewaren in een emmer naast je boot (zoals je dat met pieren doet)? Of moet het water dan ook een bepaalde temperatuur hebben? En hoe lang zou je ze dan kunnen bewaren? Heb vorige week maandag 5/11/07 nog een 1/2 kilo pieren naast de boot gehangen maar die waren zaterdag 10/11/07 al wel zo rot als snot! Ik denk dat het water nog iets te warm is voor pieren? Weet er ook iemand of je pieren en mesheften dan in dezelfde emmer mag bewaren of komt daar dan ruzie van? Ze vreten misschien elkaar op?
Wie weet de antwoorden op deze vragen? Ik hoor het Graag.

MVG D664

Stefan Verbeeck
Berichten: 51
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:08 pm

Bericht door Stefan Verbeeck »

De temperatuur van het zeewater speelt volgens mij geen rol voor het bewaren van pieren. Ik ken mensen die dit winter en zomer doen en dat zou toch wel lukken. Je moet enkel voor zorgen dat er goede doorstroming in de emmer, bak, trommel of wat je ook mag gebruiken.
Als er geen goede doorstroming is wordt het water te zoet en is er te weinig zuurstof.
Met uw vraag ivm de messen kan ik u niet helpen. Ik vries deze gewoon in en dat vangt even goed dan verse.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666

jan van Keulen
Berichten: 3
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:11 am

Bericht door jan van Keulen »

jerrry,

mijn aas zit thuis in een bewaarbak in de grond gegraven, tot een watertemperatuur van ? 20 graden geen probleem, pieren blijven een paar maanden goed en mesheften kiep ik er gewoon bij, die blijven dan zo'n 10 dagen goed, maar zagers bij pieren of mesheften wil bij mij niet lukken.

groeten,
jan

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Jan,

kan je hierrond eens meer uitleg geven. Veel mensen hebben na een vistocht pieren over doch hoe deze bewaren?
In wat voor bak zitten ze? Hoeveel zeewater zit er in? Zit er een pomp in? Hoe diep in de grond? enz. enz.
Alvast dank.

Mvg,

Mark

Ad Snoeijers
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:12 pm

Bericht door Ad Snoeijers »

Mark,

Kijk eens in het archief dan onder techniek (pieren en zagers bewaarbak)

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Archief

Bericht door Mark Stuyck »

Gevonden.
Dank U.

Ad Snoeijers
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:12 pm

Aas bewaarbak

Bericht door Ad Snoeijers »

Mark,

Wij hebben bij verschillende leden bakken geinstaleerd (vooral advies), ik heb er enkele jaren geleden als voorbeeld mee op de beurs gestaan. Zelf gebruik ik al jaren z.g. Kliko's (vuilnisbakken) ingegraven net met het deksel boven de grond gaat perfect. Je mag altijd een keer langskomen om te kijken het is in de omgeving van B.O.Z. Verder nog een belangrijk punt bezuinig niet op de luchtpomp koop een goede liefst zonder membramen een zg compressor pomp.

Groetjes Ad Delta 191

Cuypers Eddy
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 2:51 pm

aas bewaarbak

Bericht door Cuypers Eddy »

Ad,
Waar aijn die luchtpompen zonder membramen of zogenaamde compressor pompen te koop?Hoeveel kosten ze ongeveer?
Groeten.
Eddy D1162

Ad Snoeijers
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:12 pm

Bericht door Ad Snoeijers »

Eddy,

Heb er op google gezien van 10 tot 200 watt prijzen varierend tussen de 30 en 150 euro's e.e.a is afhankelijk van hoeveel bakken je wilt bestieren
maar de pompjes rond de 10/20 watt en rond de 30/40 euro zijn voor onze toepassing ruim voldoende denk ik.

Ze zijn te vinden bij vijver en dieren speciaal zaken, die wij gebruiken komt van dierenspeciaal zaak Eddy Roosendaal in halsteren.

Verder waarom compressor pompen, omdat bij twee collega's de membramen niet om aan te slepen zijn.

kind regards
ad

Cuypers Eddy
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 2:51 pm

mesheften levend bewaren

Bericht door Cuypers Eddy »

Ad,
Bedankt voor de reactie,ook ik heb problemen met de membramen ,ik heb al duurdere luchtpompen gekocht maar ook dit mag niet baten .
Zou dit dan met met de door u bedoelde compressorpompen opgelost zijn?
Groeten.
Eddy.

Ad Snoeijers
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:12 pm

Bericht door Ad Snoeijers »

Jerry,

waarschijnlijk wel, gaan in elk geval langer mee zit een zuiger in geen membraam.


groetjes ad D191

Frank van Sluijs
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:20 pm

Bericht door Frank van Sluijs »

Zoek eens op nitto zuurstofpompen of stuur me een emailtje fvskoi@hotmail.com

Plaats reactie