Stroomatlas, getij tabellen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Stroomatlas, getij tabellen

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

als ik op een wrak wil gaan vissen, weet ik nooit exact wanneer de kenetering gaat optreden. Tegen de kust aan is dit nog te berekenen doch voor de wrakken verder van de kust lukt me dit niet.
Hoe kom ik hier achter? Via een stroomatlas en/of getijtabellen waarschijnlijk. Doch wie kan me zeggen waar ik deze terugvindt of kan kopen. Zijn er bepaalde sites op het net? Welke zijn de goede (lees: ??nvoudig te gebruiken)?
Alvast dank.

mvg,

Mark

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Mark,

Als je een goede plotter in je bezit hebt vertelt deze al veel!Ik heb zelf een Simrad en door op de plotter de stroomrichting te volgen weet je hoe en wat.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

NL-Tides

Bericht door Frans Salvo »

Je kan of een stroomatlas aanschaffen of/en een cd aanschaffen van NL-Tides; zelf gebruik ik deze laatste al enkele jaren en dat bevalt prima;

een cd kost je ongeveel 27 ? bij Jos Boone in Middelburg; geen idee of je dit ook in Belgi? kan aanschaffen maar opsturen kan natuurlijk ook geen probleem zijn.

Frans

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

CD

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

dient zo'n cd jaarlijks gekocht te worden of kan men die jaar na jaar blijven gebruiken?
En wat staat er juist op de cd? De stromingen, de getijden, ...?
Welk gebied staat er op? Nederland, Belgi?, ..? Tot hoever van de kust?
Alvast dank.

mvg,

Mark

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

NL Tides

Bericht door Frans Salvo »

Deze cd is jaarlijks terug aan te schaffen aan ongeveer 27 ?;

eens je deze op je pc hebt ge?nstalleerd, kan je diverse punten op de Noordzee aanklikken en dan krijg je de stroomrichting en snelheid te zien;
zelf druk ik, telkens ik ga vissen, zo een blad uit van de omgeving waar ik ga vissen en dat geeft me een goed beeld van richting en snelheid;

Elke cd heeft 2 codes en je kan de cd installeren op 2 verschillende pc's; of 1 pc thuis en een laptop voor op de boot...

Frans

Plaats reactie