steken van pieren

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frank de Jonge
Berichten: 22
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:20 am

steken van pieren

Bericht door Frank de Jonge »

Vandaag kreeg ik te horen dat er vanaf 2010 geen aas meer gespit mag worden zonder dat er door ons aantoonbaar gemaakt kan worden dat wij geen schade aan de natuur aanbrengen.
Uit het verleden is mij wel gebleken dat wanneer de spitters verdwijnen dat dan ook het aas verdwijnt, het spitvak van Goes was in het verleden heel goed om daar aas te steken maar de laatste jaren zijn ze bijna helemaal verdwenen.
Wie weet er meer over dit onderwerp.

Gr Frank d 1228

Ben Biondina
Berichten: 108
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 3:06 pm

zeeaas spitten

Bericht door Ben Biondina »

Hoi Frank,

Dat zou wel eens per 1-1-2009 kunnen zijn! Een en ander heeft te maken met de Oosterschelde als Staatsnatuurmonument en Natura 2000 (dwingende richtlijn uit Brussel) De FZWN heeft al meer dan een jaar contact met de Provincie Zeeland en er zal nog moeten blijken of wij een zgn. passende beoordeling moeten doen. Daar wordt op dit moment zeer druk over gesproken bij LNV.

Uiteraard blijven wij (FZWN ) en Sportvisserij Nederland dat zeer nadrukkelijk volgen.

Vriendelijke groet,

Ben
Delta 72
:shock:

peter van der sterren
Berichten: 64
Lid geworden op: do okt 25, 2007 12:56 pm

Bericht door peter van der sterren »

het staatsmonument loopt op 31-12-2009 pas af tot die tijd mag je pieren blijven steken daarna word alles opnieuw bekenen en komt er een nieuw raport uit met de voor en na delen vanuit denhaag valt het goed uit zijn we blij en anders is er maar een die blij is en dat is de zagerkweker maar eerst worden alle voor en na bekeken dus afwachten maar zo gouw ik wat meer weet laat ik het weten er is namelijk afgelopen zaterdag onderandere over vergaderd
gr peter v d sterren delta 1458

marissen francois
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:58 pm

Re: zeeaas spitten

Bericht door marissen francois »

als dat gebeurt zal er meer schade komen
mvg marissen

Dat zou wel eens per 1-1-2009 kunnen zijn! Een en ander heeft te maken met de Oosterschelde als Staatsnatuurmonument en Natura 2000 (dwingende richtlijn uit Brussel) De FZWN heeft al meer dan een jaar contact met de Provincie Zeeland en er zal nog moeten blijken of wij een zgn. passende beoordeling moeten doen. Daar wordt op dit moment zeer druk over gesproken bij LNV.

Uiteraard blijven wij (FZWN ) en Sportvisserij Nederland dat zeer nadrukkelijk volgen.

Vriendelijke groet,

Ben
Delta 72
:shock:[/quote]

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Bericht door Dre Frijters »

Hoi Ben,

Ik heb er vertrouwen in, dat FZWN en SVN er bovenop zitten, maar of Den Haag de belangen van zelf-stekende-sportvissers hoog zal waarderen ? En wie mag wordt evt. schade bepalen ?..... Laten we hopen, dat we van al die duizenden hectaren een paar mogen blijven gebruiken.

Als je het bekende hoekje bij de parkeerplaats bij Bruinisse als voorbeeld pakt; er zitten ondanks de belasting op dit kleine stukje dit jaar meer pieren dan ooit tevoren.....

Groet,
Dre.

Rob van der Zande
Berichten: 205
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm

pieren steken

Bericht door Rob van der Zande »

Ik heb deze berichten ook al gehoord, ze spelen al een poosje.
Mijn persoonlijke mening is dat het een cultuurrecht is om te
mogen blijven steken omdat dit al generaties lang gebeurd.
Mocht dit alles in ons nadeel uitkomen, is er naar mijn mening maar
1 optie, en dat is massaal de slikken opgaan met media en alles erbij.
Maar dat is als het het nadelig uitvalt.

Rob van der Zande
Delta 30

Plaats reactie