Initiatieavond wrakvissen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Initiatieavond wrakvissen

Bericht door Peter Beeckman »

Misschien een tip voor het bestuur om eerst eens te toetsen bij de leden in hoeverre er belangstelling is voor bepaalde infoavonden. Men zou dan kunnen zoeken naar een lokatie waarmee iedereen gediend is. Voor de tweede maal is de initiatieavond wrakvissen op korte tijd volzet en vallen leden die eerst bepaalde regelingen moeten treffen of niet dagelijks de site kunnen bezoeken uit de boot.
Ik weet wel dat er nog heel wat voordelen zijn aan het lidmaatschap maar dergelijke organisaties doen een mens soms toch echt twijfelen. Het is toch niet logisch een zaal met 80 plaatsen te voorzien als er bv 160 belangstellenden zijn? Dit is dan ook geen kritiek aan de deur van het bestuur, ik waardeer ten volle hun dagelijkse inzet, maar het zou toch mooi zijn daarmee rekening te houden zodat iedereen dezelfde mogelijkheid geniet.

wout van peer
Berichten: 23
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:46 am

initiatieavond

Bericht door wout van peer »

helemaal mee eens ik ben lid van de vereniging vissen altijd met 3 man betalen alles samen vissen samen maar het deltanummer staat op mijn naam je kunt toch moeilijk 3 deltanummers op 1 boot plakken, nou wilden we met 3 man komen naar deze avond en dat was ook goed dat we met 3 man konden komen maar nu zit alles vol en moet ik de 2 andere teleurstellen omdat die geen deltanummer hebben is natuurlijk wel erg jammer en de 2 andere zijn erg teleurgesteld omdat die nu niet mee kunnen misschien is er toch nog een oplossing anders ben ik genoodzaakt om alleen naar deze toch zeer informatieve avond te komen, jammer maar helaas ondanks de beste bedoelingen van de mensen die zich er mee bezig houden voor hun is het ook niet leuk om mensen teleur te stellen

Marco Hoek
Berichten: 67
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm

Bericht door Marco Hoek »

Beste Wout en Peter,

Toen Koen, Eddy, Rob en ik voor de vorige avond gingen overleggen dachten we dat het al heel mooi zou zijn als we EEN avond een man of 30 zouden kunnen krijgen.
Dit bleek achteraf een behoorlijke inschattingsfout.
Niemand heeft kunnen weten dat er zoveel animo voor zou zijn als nu.
Natuurlijk is het leuk om te zien dat er veel mensen komen naar deze avonden maar ga nu niet van dit vrijwillige bestuur vragen om eerst 1300 (geloof ik) leden aan te schrijven wie er willen komen, dan een uitnodiging de deur uit te doen (en dit allemaal te registreren) en dan de avond te organiseren.
Op die manier gaan die mensen natuurlijk nooit meer iets doen, het is hun baan niet!!!
Je kan ook gewoon waarderen wat er nu wel allemaal gedaan wordt!
Mochten er heel veel mensen teleurgesteld worden nu dan kunnen we altijd een derde avond plannen.
Eerst deze maar eens doen en dan zien we wel weer verder.

Groeten,

Marco Hoek
D696.

marissen francois
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:58 pm

wrakkenavond

Bericht door marissen francois »

mischien een tip eerst inschrijven en dan weet het bestuur hoeveel er intresse hebben en dan de zaal bestellen
mvg

Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Bericht door Peter Beeckman »

Marco,

zoals ik reeds stelde waardeer ik ten zeerste de inzet van het bestuur voor alle activiteiten waaraan zij een groot gedeelte van hun vrije tijd bestedenen en moet dit niet als kritiek beschouwd worden, het is enkel een tip naar de toekomst toe.
Ik ga er niet vanuit dat het bestuur alle leden gaat aanschrijven, dat zou pas te gek voor woorden zijn en dit is naar mijn mening de tijd en het geld niet waard. Er zijn echter verschillende andere mogelijkheden om dergelijke data te verzamelen zoals bv een poll op dit forum. Men zou b.v. via een eenvoudige topic (en deze poll aankondigen op de site zelf) naar de interesse voor zo een avond (met een vooropgestelde datum ruim in de toekomst) kunnen checken via dit forum en zo ruim op tijd deze info kunnen verzamelen. Bovendien zou men bv. op die manier ook de kans kunnen geven aan niet-leden om tegen betaling deze avond bij te wonen. Dit is echter minder prioritair, maar het zou een mogelijkheid zijn om extra inkomsten te verwerven.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

het zou misschien ook handig zijn als je bv de 1e avond bent geweest om je dan uit te sluiten voor de 2e avond dat andere leden ook een kans krijgen en dan zou je bij onvoldoende deelnemers je altijd kunnen beroepen op mensen die wel op de 1e avond zijn geweest of een inschrijf formulier in het deltablad zetten en kijken hoeveel mensen er intresse hebben voor zo,n avond.het bestuur doet het toch nooit goed en terwijl deze mensen al hun vrije tijd erin stoppen.

Gunther Van Ginneken
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:33 pm

wrakvisavond

Bericht door Gunther Van Ginneken »

waarom maakt men geen opname van deze avond en zet deze op dvd!
iedereen blij dan!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Dat is niet eens zo n gek idee !!!

In deze digitale tijd moet dat geen probleem zijn !!

Zo kan een ieder tegen een passende vergoeding toch meekijken.
e-tec rulez !!

Willy Bellens
Berichten: 31
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 10:12 am

Bericht door Willy Bellens »

Hallo iedereen,

Dat van die opnames en een dvd maken is zo slecht nog niet.

Ik vis nu al tweemaal achter het net :wink: wegens te lang op voorhand verlof te moeten vragen op het werk:( zodat de avonden steeds volzet waren voor ik kon inschrijven.

Dus leg voor mij maar alvast zo'n dvd opzij.

Greets

Willy
D1157

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

vis TV

Bericht door Frans Salvo »

Misschien zie ik het iets te groot maar ik stel voor dat ons bestuur eens contact opneemt met Vis-TV en hen uitnodigen om deze avond vast te leggen op DVD/film/video ?
Naast de publiciteit voor onze vereniging/zeehengelsport, zou je er zelfs iets kunnen aan verdienen door de verkoop, op grote schaal, van dergelijke DVD.
Uit de talloze reacties kan je toch veronderstellen dat er, alleen al binnen onze ZWN, serieuze nood is aan een dergelijke "opleiding".
Ik ben er dan ook van overtuigd dat er nog enkele andere honderden ge?nteresseerd zijn.

Eb aks Vis TV geen belangstelling heeft, dan zou ik zelfs durven voorstellen om eea in eigen beheer te doen. Er zal wel iemand brood zien in een dergelijk idee op iets grotere schaal; van vissen in Noorwegen zijn er ook DVD's beschikbaar, dus, waarom niet ?

Frans

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Allemaal leuk en aardig maar dan vind ik dat er eerst uitgezocht moet worden wat de werkelijke kosten gaan worden en dat dan elk lid eerst een x-bedrag stort zodat op voorhand de kosten al gedekt zijn...

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Voetjes op de grond

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

het is het moment om met de voeten op de grond te blijven. Het gaat hier om een wrakvisinitiatieavond. Om veel ontgoochelingen te besparen: 90 % wat er die avond verteld wordt, weet ??nieder van jullie al jaren. En dit doet niets af van wat Marco en Koen die avond zullen vertellen. Alleen zullen zij het jullie nog eens zeer duidelijk uitleggen. De rest is aan jullie. Als jullie die avond zullen buitenwandelen zullen velen denken "en nu gaan we vis vangen". Zo werkt het niet. Er zal veel tijd en een groot aantal vistrips plaatsvinden voordat alles in elkaar klikt. En dan nog. Watertemperatuur, maanstand, stroming, jaargetijde, viswijze: deze zaken zijn minstens zo belangrijk als juist op een wrak ankeren. En dan nog zal het belangrijk zijn op het "juiste wrak" te ankeren en niet "juist op een wrak".
Vorige keer was ik op de wrakvisavond en het verslag enkele dagen later op het net gaf exact weer wat er die avond verteld werd. Dus het maken van DVD's is niet noodzakelijk en zal enkel een aantal vrijwilligers weer een hoop extra werk bijgeven.
Wat niet wegneemt dat er sinds die avond een hoop voor mij beginnen klikken is. Waarvoor dank Marco, Rob, Koen en alle anderen.

Een nuttige tip: ik struin ook dagelijks internet af op zoek naar elk artikel over zeevissen en bootvissen.
Er zijn tientalle interessanteswebsites hierover en zeker over het zeebaarsvissen is er in Frankrijk en Engeland veel nuttigs te lezen.



MVG,

Mark

Kees Michielsen
Berichten: 156
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:35 am
Locatie: Rijen
Contacteer:

11 januari 2007

Bericht door Kees Michielsen »

Gisteravond de initiatieavond bezocht.
Volgens opgave waren er 85 leden aanwezig!
Voor mij als herintreder bij het zeevissen was het in ieder geval een erg leerzame avond.
In een heldere uitleg door Koen en Marco werd het wrakvissen uiteengezet.
Marco nam het deel voor zijn rekening mbt ankeren/driften en Koen gaf uitleg over het omzetten van coordinaten dmv PC Trans.

Marco en Koen, hartstikke bedankt!!

PS: Nee, ik heb niet de illusie om nu eens even gauw een kistje vis te gaan vangen, ik weet nu echter wel waar ik op moet letten als ik eens op de wrakken ga vissen.
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/

Plaats reactie