Dagje makrelen Pt2

Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Dagje makrelen Pt2

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Op maandag 28 augustus nogmaals naar NJ getogen met de buurman in een 2de poging om wat rookmakrelen te vangen.
Om 4.30u thuis vertrokken en rond 5.45 in het schemerdonker bij NJ aangekomen.
Tijdens het vaarklaar maken van de boot brak de nieuwe zinkanode op mijn staartstuk maar dit mocht het goede humeur in de ochend niet vergallen.

Er stond geen enkele trailer aan de helling wat waarschijnlijk reeds een indicatie is of was hoe de goed de visvangst op dit moment verloopt.
Vertrokken richting de banken. Op de banken werd door de buurman 1 kleine makreel gevangen. Hierna richting de Magne gestoomd waar een 10-tal driften werden gemaakt zonder enige vis. Daarna verder gestoomd naar ons favoriete wrak in een poging om mijn RVS anker terug op te vissen en hierbij nog wat makrelen te vangen. Beide doelstellingen konden niet waargemaakt worden. Dan maar een 10-tal kilometer verder naar een ander wrakje. Hier konden we met de laatste ebstroom enkele makrelen en hopen kleine pietermannen vangen. Toen ik overschakelde op een pilker of een shad ving ik hier steenbolkjes en kleine gulletjes. Dan maar terug naar het vorige wrak. Hier lag ondertussen een andere boot ook te driften. Hier konden ew met de vloedstroom enkele solitaire makreeltjes vangen. Toen iemand op de andere boot zich prikte aan een kleine pieterman en zij weg vaarden, bleven we nog even vruchteloos verder proberen. Rond 15.00 werd er bijna 10km naar het Noordoosten gevaren richting het ankergebied alwaar de opstapboten de laatste tijd hun tijd ook zinloos (ver-)drijven op jacht naar makreel. Bijna buiten verwachting werden er hier enkele solitaire makreeltjes gevangen. Rond 16.00 uur met 10 makrelen en een lege benzinetank terug naar NJ gevaren. Bij de helling stonden er nog 2 andere trailers....
Nog een fritje met een portie kibbeling gegeten en met rood hoofd (door de zon) filevrij naar huis gereden.

Ps. Bij aankomt heb ik mijn linker extentie-spiegel nog kapot gereden tegen de poort bij het achteruitrijden en na het parkeren stonk het naar iets ondefineerbaars ter hoogte van de auto met boottrailer. Dit bleek de linkernaaf van mijn trailer te zijn die flink warm stond. Waarschijnlijk is het rembeslag weer losgekomen van de remschijf en sleept deze tegen de binnenkant van de remvoering. Toen ik hierna dan nog een eerste poging ondernam om dit visverslag te schrijven en ik bijna klaar was, viel de computer ook nog eens uit waardoor ik alle geschreven tekst kwijt was.
Een mens vraagt zich af waarom hij nog alle moeite en kosten doet om toch elke maal van een kale en teleurstellende reis thuis te komen....

Hengelen en SM hebben op dit moment meer gemeen dan ik lief heb...


Mvg, joeri
Somnium
Delta 1609

Tim Van Damme
Berichten: 27
Lid geworden op: za jul 29, 2017 5:22 pm

Re: Dagje makrelen Pt2

Bericht door Tim Van Damme »

:evil: :evil: :evil:

dat ziet er allemaal niet zo best uit Joeri. Maar kop op... er zwemmen nog meer vissen in de zee... en net zoals jij moet ook ik ze nog zien te vinden :)

morgen is er een nieuwe dag!

Plaats reactie