sea fox

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

sea fox

Bericht door Marco Van Meeuwen »

hallo
heeft er iemand een idee of een SEAFOX een goede boot is?
we zijn geintereseerd voor zo'n boot van 7,5 meter met een suzuki
250 pk
Deze boten zie je niet veel varen en daarom deze vraag,michien dat een van jullie deze boten kent?

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

deze werden verkocht door het zagertje te ouddorp is een amerikaanse boot vaart als een speer maar een zware boot kan je al zien aan het aantal pks wat er achter moet maar verders een kwalitatief zeer goede boot met uitmuntende vaareigenschappen net als een robalo.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

www.boatland.nl

Boatservice Dannijs in Meppel heeft er 1 staan met 2 dikke Suzuki motoren er achter !
Volledig uitgerust met apparatuur !

Groetjes Alex.
e-tec rulez !!

Ronald Anderiesse
Berichten: 99
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:29 am

Bericht door Ronald Anderiesse »

Daar dit een Amerikaanse boot is zal je daar je info kunnen halen
Googlen : seafox boats
www.boatshop24.com
www.seafoxboats.com
enz.

Mijn idee is als je een boot wil gaan aanschaffen ,het handig is dat je er
eerst zoveel mogelijk vanaf weet.
Soms zijn er ook de zgn. ownersclubs, mensen die dezelfde boot hebben
en een website alleen over een hun merk boot hebben.
Check ook de forums in Amerika.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Ze hebben er 2 staan , een hele dikke met 2 motoren en een kleinere met 1 motor.
Groetjes Alex.
e-tec rulez !!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Sterker nog ... ze hebben er 3 staan...
e-tec rulez !!

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

We zijn dannijs geweest en hebben er de boten kunnen bekijken, we hebben al half beslist,,,, maar we hebben er niet mee gevaren??
dus je weet niet hoe ze varen?maar ik heb de indruk dat ze wel zeewaardig zijn en dat ze goed zullen varen,,
weet er iemand of het kwaad kan om een buitenboord motor buiten te laten (in het water) ?
alvast bedankt

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Waarom in het water laten?Er zal op een 250pk toch wel een trim op zitten zodat als je afgemeerd ligt jij je motor uit het water kan trimmen?
En koop geen boot voor je er mee gevaren hebt,voor dat bedrag zullen ze toch wel bereid zijn om met zo'n boot naar het water te komen?
Hier in Zeeland vaart er ook 1 die heeft 2x 115 pk er achter ligt ook in de haven,trimt ze ook allebei boven water indien de boot afgemeerd ligt....

Gunther Van Ginneken
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:33 pm

Bericht door Gunther Van Ginneken »

hallo
knappe boten,maar als het de bedoeling is dat je boot in een haven blijft liggen,vrees ik wel dat al die mooi witte bekleding serieus gaat afzien!
deze boten zullen in zonnige oorden ongeloofelijk handig zijn,ook hier in de zomer perfect, maar met regen en koude,misschien toch wat minder!
ieder zijn ding natuurlijk, maar de noordzee is nogal woelig en anders dan grote amerikaanse meren of de kust van florida, dus een proefvaart is zeker aan te raden, ze kosten toch een behoorlijke cent! en buitenboordmotoren altijd uit het water trimmen bij niet gebruik, want de zinkanodes die daar aanhangen zijn niet groot genoeg om de motor te beschermen bij langdurig watercontact!
succes met je aankoop!!

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

hallo

we zouden gaan voor een walkaround, dus niet die open boot.deze boot is niet met die mooie witte kussens en er zit een zware cabriocab over en de cabine is ook overdekt,dus wat dat betrefd??? maar de motor als die helemaal uit het water is getrimd zou dat kwaad kunnen, i.v.m het altijd buiten staan?
We dat er mensen zijn die er mee in de roompot liggen en dat dat toch vissers zijn die ook verder weg gaan en ook niet altijd met goed weer?
dus dan zal het toch wel een boot zijn waar je mee weg kan gaan?

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

waarom koop je dan niet iets met een inboord diesel een offshore 707 0f een 808 gebruikt ofzo

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

we zijn er voor gaan kijken,maar dan kom je daar en zijn de meeste boten gewoonweg afgerakkerd,,, echt helemaal op.
we zijn naar 2 707 gaan kijken en een orka 700 maar als je dan wat verder uit je doppen kijkt is er altijd wel wat aan de eerste 707 die was zeer goed zei de eigenaar???? hij zat vol osmose,en de Z drive had in twee jaar geen onderhoud gehad en er waren nog van die dingen.
de 2de die had een 300pk diesel,die verbruikt 60 l per uur??? en dan heb je nog een oude motor?
de andere boot die was ook perfect,,tot we iemand tegen kwamen die de boot kende,en toen was hij lek en zaten er geen 450 uren op maar 7000
dus mijn punt is , we kopen een nieuwe en dan zijn we zeker dat we geen kat in een zak kopen?
hetzelfde heb ik meegemaakt met een beekman 540,ik had een voorschot betaald op die boot en toen zagen we dat de hele boot onder de benzine aan het lopen was ,,, ingebouwde tank stuk,, dat wisten we niet zeiden de verkopers???? maar hij staat nog altijd te koop,als je zo,n boot koopt dan is ge zin om nog ooit een boot te kopen meteen over!
daarom deze beslissing

Albert Lensink
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 01, 2007 9:56 pm

Bericht door Albert Lensink »

Ik zou inderdaad eens op wat Amerikaanse forums gaan kijken en vragen; er zijn daar (eindeloze) discussies over de voors en tegens van verschillende modellen en verschillende merken. Ook info over zaken als brandstof verbruik etc.

Dit vind ik zelf wel een redelijk breed forum:
http://www.thehulltruth.com/forums/forum-view.asp?fid=3

Aan de foto's te zien zijn het de typische boten die langs de hele Oostkust van de USA gebruikt worden om op de Atlantische oceaan te vissen met een redelijk diep stekende/niet vlakke romp aan de achterkant. Dus ik denk dat het met de zeewaardigheid wel in orde is.

Groet, Albert

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

bedankt voor de link
en ja de boot is wel diep en vrij scherp,, maar ik weet niet wat een goede boot nodig heeft van romp?
als de boot in het water ligt en je gaat met 2 pers (wel zware)dan helt de boot toch wel wat over,maar ik heb gehoord dat het komt omdat het boten zijn die redelijk door de golven snijden,,,,,,,,????EN daarom ze die eigenschap hebben

Albert Lensink
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 01, 2007 9:56 pm

Bericht door Albert Lensink »

Dat verhaal van dat overhellen heb ik ook wel eens gehoord en ook dat hoe minder vlak de romp van onder is, hoe onrustiger de boot wordt als je drift of voor anker ligt. Daar staat tegenover dat een romp die dieper steekt volgens sommige forum discussies wel weer voorspelbaarder drift: Als wind en stroom niet dezelfde kant op staan, dan is het onderwater oppervlak groter en wint de stroom dus meestal en dat geeft dan meer voorspelbare driften. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen expert in ben en dat ik niet weet hoe het in de praktijk uitwerkt.

Als je meer wilt leren over eigenschappen van boten en technische achtergrond zijn hier nog een paar links:

http://www.worldseafishing.com/forums/f ... ne=30&f=77 dit is specifiek een bootvissers forum uit Engeland.

http://forums.bateau2.com/ dit is een forum van lieden die hun eigen boten bouwen. De site is gelieerd aan een firma die zelfbouwpakketten verkoopt, maar het forum is niet super commercieel. Veel info over epoxy en hoe te bouwen, maar ook info over rompvormen, gewichtsverdeling en dergelijke.

Groet, Albert

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Staat hier niets bij?

http://www.offshore105.com

Geen hout meer in de rompen en spanten. Je moet er wel strak op blijven zitten voor het beste resultaat, of een immediate delivery kopen.

Hendrik

(Cygnus Tornado 26 Yamaha ME432 TRP)

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

hallo
ik heb een paar forums bekeken en daar word zowel goed als slecht gereageerd?
zoals bij alle boten zeker,zelf heb ik een paar boten gehad en de laatste was een beekman alfa 540 en die boot vaarde enorm goed!
er zijn er ook die dan weer zeggen dat ze niet goed varen ,,,,, tja wat kan je dan geloven?
we zullen dan maar doorbijten en voor de seafox 25 gaan en als hij echt
tegen valt dan maken we er een wrakje van,,, zal hier de positie dan wel doormailen, dan hebben we weer een eigen stekje!

bedankt voor de reacties,en een PRETTIG visjaar!

Plaats reactie