Bootlier

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Peter Lavrijssen
Berichten: 20
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 5:07 pm

Bootlier

Bericht door Peter Lavrijssen »

Ik ben er over aan het denken om op de trailer een elektrische lier te monteren. Wie heeft ook een elektrische lier en wat zijn de ervaringen hiermee? Wat als ze plots dienst weigert, kan je dan nog met de hand optakelen? Mijn boot weegt zo'n 2000 kg, welke trekkracht moet zo'n lier dan hebben?
Laat maar eens horen wat jullie er van denken

Peter

Ben van Hooff
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:24 pm

Re: Bootlier

Bericht door Ben van Hooff »

Hallo Peter
ik heb een powerwinch 2000 lbs ongeveer 900 kg kosten ongeveer € 700,- met een band die kan met moeite mijn alaska 500 lieren :( heb nu een geheel andere winch gekocht Lier 8500 LBS + magentische vrijloop elektr. 12V 8500 LBS PROF. (3863 KG trekkracht) €481.50 :) deze is met een staal kabel ik zelf vind een band beter roest niet makkelijk in gebruik springt niet staal kabel doet wel deze nieuwe heb ik nog niet gebruikt maar is in kg gewicht veel zwaarder dan die powerwinch nog een voordeel met deze lier is dat je hem ook voor andere doeleinden kunt gebruiken ik heb er een verlengde stroom kabel aangezet 10 meter zo kan ik rondom mijn bus (h200) lieren zowel voor als achter maar ik zou zeggen ga op internet wat zoeken kom je van eigens wel iets tegen
met visgroet
bennnie
delta 605

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Bootlier

Bericht door Mario Wauters »

Hallo Peter
Ik heb zonder nadenken op mijn nieuw bootje op de trailer een powerwinch laten plaatsen na + -20keer traileren en 1j oud was gaf ze al de geest is wel hersteld in garantie ,ik heb altijd mijn handlier in de boot liggen in geval van en dat was toen zo ,lier wissellen en verder doen en dit is niet zo leuk als je s'avonds na een zware dag op zee binnenkomt dan vloek je de hemel bij mekaar.
Er zijn lieren in de handel voor 4x4 auto's ,auto trailers enz die veel beter zijn en sterker, ogen wel niet zo mooi zijn iets zwaarder kunnen wel vooruit en achteruit spoelen en kun je ook met koord hebben ,en niet zooo duur mijn powerwinch was 870€ oh zeker.
Maar het spreekwoord zegt bezin eer je begint en bij mij was het de eerste boot en heb ineens alles nieuw,ben tevreden maar had toch paar dingen anders gedaan.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie