Moeilijk op trailer

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Marco Vercammen
Berichten: 9
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 8:31 pm

Moeilijk op trailer

Bericht door Marco Vercammen »

Ik heb sinds kort een bootje . Maar ik heb wat problemen met traileren. Op de een of andere manier gaat de boot er altijd scheef op (ook wel eens naast de kiel rollen ) Zou dit door de gewichtsverdeling in de boot komen want er staan 2 accu's aan een kant van de boot. Het is een nieuwe trailer van het merk kalf met zwarte rubberen kiel rollen. De boot is een hardy fishing 17feet waar een kiel onder zit van rond de 15 cm. Misschien is het beter om van die harde gele kielrollen er op te zetten. Wie heeft hier ervaring mee of wie weet een op lossing

patrick tienpond
Berichten: 1
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:03 pm

Bericht door patrick tienpond »

hoi marco ik weet niet of je een centreer set op je trailer heb zitten zo niet kan dit wel eens de juiste oplossing wezen

Marco Vercammen
Berichten: 9
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 8:31 pm

Bericht door Marco Vercammen »

Ik heb een boeg geleiding erop zitten ( 2 grote luchtwieltjes en twee kleine luchtwieltjes ) maar toch blijft hij er scheef op gaan ra ra hoe kan dit toch!!! :( :( :(

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Marco,staat de lier loodrecht op de trailer?

Groeten
Rob

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

gleuf in kielrollen

Bericht door Frans Salvo »

Vermoedelijk heb je 2 problemen waarvan een ongelijke gewichtsverdeling de hoofdreden is; stop een paar maal als je aan het lieren bent en bekijk je boot dan eens; ongetwifeld ligt die dan deftig scheef op je trailer; je accu's, reserveanker, visbak,... verplaatsen;
2e zaak is dat er hoogstwaarschijnlijk geen voldoende "inkeping" zit in je eerste geleiderol; een zogenaamde "gele" rol met een voldoende inkeping kan dit oplossen;

tot slot : bevestig een relatief lange koord aan je achterste kikker (links of rechts afhankelijk van waar je boot naar toe gaat) en dan kan je de boot dwingen om recht te blijven door je maat deze koord te laten strakhouden.

succes

Ronald Anderiesse
Berichten: 99
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:29 am

Bericht door Ronald Anderiesse »

Het is belangrijk dat je de trailer ver genoeg het water in rijdt.
De boot kan nu drijvend een stukje de trailer opkomen zodat de zijrollen
de boot gaan ondersteunen.
Als je de trailer niet ver genoeg het water inrijd, zal doordat de voorkant, die scherp/minder breed is, de boot iets laten schuinvallen omdat de zijrollen,de boot dan nog niet steunen .

Wat bedoel je met een kiel van 15 cm?
Heb zelf ook een Hardy,en een Kalf trailer,vandaar..
De gele rollen zijn misschien een optie, daar de zwarte redelijk zacht zijn.
Het is vaak expirimenteren,voordat alles lekker loopt, neem hier ook de tijd voor.

Marco Vercammen
Berichten: 9
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 8:31 pm

Bericht door Marco Vercammen »

Beste raadgevers allemaal nog de beste wensen voor 2008 en een goede vangst toe gewenst. Ronald ik bedoel met die kiel dat die ongeveer 15 cm uitsteekt .De meeste visboten loopt de kiel gewoon in een punt bijvoorbeeld een orka of een beekman. Hij loopt er overigens altijd aan dezelfde kant af. Het is overigens wel een tandemasser trailer waardoor je soms niet zover in het water kan bijv op de grevelingen aan de brouwersdam trailerhelling. Alvast bedankt voor jullie reacties :)

jaimy labudzik
Berichten: 27
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 10:13 am

Bericht door jaimy labudzik »

hey marco

wij hebben het zelfede probleem gehad met een ORKA op een kalf trailer de trailer dealer had ons ook nix over een centreeras verteld dus bij ons een hoop gekloot en schade voor nix nu hebben we een cetreeras geplaats en de boot gaat nu als een zonnetje recht op de trailer

mvg d501

Marco Vercammen
Berichten: 9
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 8:31 pm

Bericht door Marco Vercammen »

Hoi Jaimy , bedankt voor je reactie!!! Wat bedoel je precies met die centreeras. Ik heb het probleem bij de leverancier voorgelegd maar deze snap niet waarom mijn boot er elke keer scheef op gaat of naast de kielrollen komt (waardoor dus wel mooi schade ontstaat aan je boot) net als bij jullie het geval was!!! Waar hebben jullie die trailer gekocht? Is dat van jullie ook een dubbelasser? Die centreeras is dat een soort klapsysteem met een paar kielrollen erop aan de achterkant van de trailer? Want mijn boot heeft wel een kiel net als een sloep! Alvast bedankt voor je reactie. Groeten Marco

Plaats reactie