Merry Fisher 6 Marlin

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Iemand al ervaring met de Jeanneau Merry Fisher 6 Marlin?

Lijkt mij een mooi alternatief voor een Quicksilver 640 Pilothouse.

200 ltr tank
schuifdeur aan de zijkant van de cabine
bank achter de cabine ( anker vissen )
max 115 Pk net als de quicksilver.


Grtz Alex.
e-tec rulez !!

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door van nuffel tom »

ik heb juist is naar de foto's gekeken en ik moet zeggen ferme boot ,alleen weet ik niet wat het prijsverschil is .Ikzelf heb een quicksilver pilothouse 640 en ben hiervan tevreden met een e-tec 90pk .als ik de foto's zie van de merry f. zie ik wel enkele verbetering in de kuip (maar deze is ook niet zo groot ) allez de mijne is ook niet groter denk ik . dus als je naar de wrakken met 3 of 4 man wil gaan gaat het wat wringen .Ook denk ik dat het verbruik redelijk zal zijn aangezien deze toch geen lichte boot is .waar ik ook goed op zou letten is als je met 2 man naast elkaar staat om bv een vis te scheppen hoe de boot overheld (dit is bij de mijne toch een nadeel )
in ieder geval wanneer je een nieuwe moest kopen zou ik toch zeker alles heel goed vergelijken ,als je wil kan je altijd is met mij meegaan voor een testje (ik lig in wemeldinge)
grt tom van nuffel d.611

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Hallo Tom,

Ik heb alleen nog plannen en mag voorlopig alleen nog maar kijken :D , maar ik ben wel alvast mij aan het orienteren.
Tof aanbod om eens mee te varen, maar daar maak ik graag gebruik van tegen de tijd dat ik echt serieus een knoop ga doorhakken.
In vergelijk met de Quicksilver is hij niet heel veel zwaarder volgens mij, en de 90 e-tec zal denk ik wel voldoende zijn. Ik vaar nu zelf met een 75 PK versie en die heeft al machtig veel porrie.
een zwaardere motor zal alleen maar meer verbruiken en wat betreft de snelheid ... wanneer varen we volgas....Wat is jouw kruissnelheid met de quicksilver e-tec combi normaal gesproken?

De prijs is 18.000 als ik het goed zag

Ik ben mij vooral aan het orienteren in de verschillen tussen bv een Arvor 215 ( diesel schroefas ) en bv de Quicksilver 640 en deze Jeanneau.

De kuips is idd kleiner maar ik zie zeker voordelen in de vorm van de bank achter de stuurhut en de schuifdeur aan de zijkant en ook de 200 liter tank. Verder ben ik ook erg benieuwd naar de vaar eigenschappen en idd het overhellen en gedrag op anker van deze jeanneau.

Welke verbeteringen tov de Quicksilver zie jij in de kuip?

Groetjes,
Alex D561
e-tec rulez !!

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door van nuffel tom »

hey Alex
ik zag op de foto's dat er toch enkele opbergvakken in de kuip waren ingewerkt en dat is altijd handig alsook een dekwash en denk ik een live bait tank ,mijn kruissnelheid ligt rond de 4000 toeren en dan ga ik ongeveer 38 km/u
en die kleinere kuip ik stond ook voor dit probleem met de mijne (ik heb een weekend versie) dus grotere cabine maar kleinere kuip ,en heb raad gevraagd bij een vriend en die zei , koop je een boot voor uw eigen of voor uw vrienden en hij had gelijk ik moet nu al dikwijls rondbellen om 1 persoon mee te krijgen .Ik kan natuurlijk alleen maar op maandag en vrijdag een hele dag gaan vissen en aangezien mijn vislieven in de week moeten werken is dit soms moeilijk.
hier nog een link van foto's en een filmpje http://www.jeanneau.com/mur/interieur/M ... arlin.html
grt tom

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Mario Wauters »

Ik heb eens gekeken naar de merry fisher 6 marlin bangelijke boot denk ik, is een walkaround 2man vooraan en 2achter,plaats zat.Ik heb al met een quicksilver meegevaren en een merry fisher alle 2 een 6,4 de merry kwam er toch wel het beste uit vond ik.Er staat een merry fisher te koop op 2e hands.be ziet een mooie boot uit kijken kost niets en dat moet je zeker goed doen.
elpescador

delta 1518

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Tom,
De weekend versie is toch ruim 7 meter lang?
Dat is wel wat langer dan de pilothouse versie.

Zag net ook een weekend pilothouse, nou ben ik t spoor bijster.

Grtz Alex
e-tec rulez !!

henri bollen
Berichten: 23
Lid geworden op: zo okt 31, 2010 10:50 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door henri bollen »

als je naar een arvor gaat is de snelheid niet zo groot maar het verbruik licht zeer laag zelf heb ik een arvor 25 ge kunt altijd eens mee als je wil de boot licht zeer vast op een ruwere zee gr h

Smets Ronny
Berichten: 5
Lid geworden op: do nov 04, 2010 7:51 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Smets Ronny »

Goede avond,
Ben gaan kijken in oostende naar de merry fisher marlin 6,vond dit op het eerste zicht een heel intressante boot,maar blijf toch nog twijfelen met een quicksilver 640 pilothouse (alleen het prijskaartje alleen al),de vaareigenschappen ken ik niet,(wordt aangeboden met een evinrude 115 PK of 115 jamaha )heeft hier iemand al ervaring mee?

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door van nuffel tom »

hey Alex
ik dacht toch dat ik een weekend had (pilothouse) zij is 6.40m of 6.50m lang
zeker geen 7
grt tom

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Als de evinrude een e-tec is .... dan heb je zeker genoeg porrie !!!

Over de motor zou ik niet twijfelen .... de etec.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik dacht dat het prijsverschil met een quicksilver 460 pilothouse niet veel scheelde.... alle 2 rond de 18.000 ??

Tom, er bestaat verwarring over de naam... er is dus ook een weekend pilothouse van 6.40, is zelfde als een pilothouse. http://www.boote-wohler.de/motorboote/m ... mplett.htm


Grtz Alex D561
e-tec rulez !!

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door van nuffel tom »

hey Alex
de mijne is bijna dezelfde als op de foto ,ik heb de e-tec versie van evinrude ik zou graag een foto willen plaatsen op het forum maar weet niet goed hoe
hier is een link dan kun je de kuip is zien (mijn kuip is aan de kleine kant )
grt tom
http://www.zeevisland.com/htm-foto/VB-- ... 10--03.htm

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Mario Wauters »

Hoy Alex
Zo te zien is er tussen de pilot house 6,40 en de weekend wel een serieus verschil bij de weekend is de cabine iets groter en de spoiler ook dus de kuip iets kleiner of vergis ik mij?
elpescador

delta 1518

Smets Ronny
Berichten: 5
Lid geworden op: do nov 04, 2010 7:51 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Smets Ronny »

Het prijsverschil is inderdaad niet veel(casco),maar bij een quicksilver is er standaard heel wat bij(bv.toilet,bolder,kussens,live bait-box,....)
Daarom is het zo moeilijk om prijzen te vergelijken.
Het is me wel opgevallen dat de polyesterdikte van jeanneau wel wat dikker was.(daarom die extra 200kg zwaarder mss.)
Ik ga toch ook eens met een Raider pilothouse 640 vergelijken.Heeft er iemand hier ervaring mee?

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Mario ,

Volgens mij is de weekend zoals hij daar staat een hele andere boot en is deze ook langer ..
Maar ik kan het mis hebben, kijk maar naar de specs

Ja Tom je hebt gelijk, zou jij een ander model hebben dan dan het huidige model, dis is nl 7.30 lang.
Wel lekker dat je een grote kajuit hebt .. prettig met 2 man.
PS goed visdagje geweest die fotos haha

Grtz Alex D561
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Even geduld , Binnen een paar maanden zal er nog meer keuze zijn.
Ik heb nl een beekman 590 met vaste cabine in bestelling.
Dan heb je beekman kwaliteit, en de meest ideale boot in zijn klasse ( zeg maar kleinere versie van de 805 ).
Ik hou jullie op de hoogte.
Grtz Walter

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door harrie cas »

hallo walter heeft de nieuwe 590 het onderschip van de 540 of de oude versie van de 590 want dan vaart ie voor geen meter met de oude romp heb zelf een 590 fish gehad 4 jaar met een 115 pk mercury erachter bij het geringste golfje ging ie al klappen en buizen maakte nie uit hoe ik m,n moter trimde heb dat met jack beekman overlegt toendertijd en die zei dat zit gewoon in het onderwaterschip.dus ik hoop voor je dat je nieuwe boot een heel ander nieuw onderschip krijgt net als de 540 fishcabine.mvg harrie

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Harrie,
Het zal wel een ander onderschip zijn want ik heb twee vismaten die een 590 hebben en die zijn
daar zeer tevreden over. Deze boten zijn nu 3 jaar oud en hebben al heel wat mijltjes gevaren.
Grtz Walter

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Walter,

Heb je al tekeningen van die 590 met vaste cabine ?
Is dat de huidige 590 fish maar dan met cabine? Heeft deze ook stahoogte?
Met ouboard of diesel? met hekdrive of schroefas?

Groetjes
Alex D561
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Alex,
Het is een 590 fish met vaste cabine met stahoogte, je zal kunnen kiezen tussen volledige cabine met
deur, maar je zal ook een open cabine kunnen krijgen met zeil.
Deze boot zal zelflozend zijn en een inbouwtank hebben.
Ik neem een bb motor, maar met inboard zal je hem ook wel kunnen krijgen (z-drive ) .
Mijn boot staat al bij beekman in de ruwbouw, hij zal medio maart klaar zijn.
Walter

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Walter,

Als je eens wat foto 's hebt van de vorderingen ........

Misschien leuk om ze hier te plaatsen zodat we kunnen zien hoe ze er uit gaat zien !?

Ben heel erg benieuwd hoe de cabine er uit gaat zien.

Grtz Alex.

Ps Ik ben mij aan het oriënteren naar een grotere boot, dus struin alle mogelijkheden af.
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Alex,
Zal volgende keer eens wat fotos nemen, heb er nu wel maar deze zijn met de gsm getrokken en zijn
niet zo goed van kwaliteit.
grtz Walter

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door harrie cas »

nou walter ik heb de fotots van de nieuwe 590 fishcabine vergeleken met de fotos van m,n 590 fish maar het onderwater schip heeft geen verandering gekregen in mijn ogen dus vrees het ergste wat varen betreft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

peter van der sterren
Berichten: 64
Lid geworden op: do okt 25, 2007 12:56 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door peter van der sterren »

hoi alex.
neem eens contact met mij op .
heb veel ervaring met de merry fscher.
peterster@zeelandnet.nl

delta 1458

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Is van de baan ........moet ff doorsparen, lol

Maar bedankt !!

Grtz
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Harrie,
Er gaat eerst nog een testvaart gedaan worden met de boot, maar wat je zegt is raar om dat ik twee kameraden heb met een 590 en deze zijn zeer tevreden over deze boot,en hun onderschip is hetzelfde.
Grtz Walter

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Walter,

Vaart je nieuwe Beekman inmiddels al ?

Grtz Alex.
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Alex,
Gaat nu donderdag of begin volgende week te water.
grtz

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Oke dat is spannend !!

Welke motor heb je er achter?
Geloof niet dat er een inboard versie van is he?
Kon nl nog niks vinden op de site van Beekman.

Foto alstie klaar is ??

Grtz Alex.
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door walter de landsheer »

Alex,
Ik heb er 140 pk suzuki achter, denk wel dat er inbouwmotor mogelijk is.
Heb al enkele foto,s naar je gemaild.
Grtz

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Gezien Walter, en je hebt ook mail terug.

Groetjes.
e-tec rulez !!

michael oost
Berichten: 16
Lid geworden op: vr apr 17, 2009 7:29 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door michael oost »

Lijkt me wel een mooie boot, zou deze ook op de beurs staan komend weekend ?

Ben zelf aan het kijken voor een Orka 500/predator 165/raider16 of een warrior 165. ze lijken allemaal wel veel op elkaar....moeilijke keuze. Ben bij alle dealers geweest en wil op de beurs de knoop doorhakken. Iemand die op meerdere van deze boten gevaren heeft ?

Groetjes Michael

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Michael,

Ik heb een werkelijk schitterende beekman alfa uit 2008 te koop staan, volledig ingericht .... Wellicht iets voor je?
Alles in hele mooie staat en scheelt aanzienlijk tov nieuw.
a.wycisk@upcmail.nl
Hellevoetsluis.
06 10428110
e-tec rulez !!

michael oost
Berichten: 16
Lid geworden op: vr apr 17, 2009 7:29 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door michael oost »

Hoi Alex, dit is zinloos, heb ook een boot in te ruilen, dit gaat bij de dealers redelijk goed maar is particulier uiteraard moeilijk.

Ik ga overigens komende week ook bij de dealer van Jeanneau kijken voor de Marlin 6, ben benieuwd....

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Alex Wycisk »

Oke, veel geluk met je keuze.
Is dat trouwens die Quicksilver 460 die je in te ruilen hebt? dat is toch een hele knappe boot?

Grtz Alex.
e-tec rulez !!

michael oost
Berichten: 16
Lid geworden op: vr apr 17, 2009 7:29 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door michael oost »

Nee hoor, die is al een tijd weg, vaargedrag beviel uiteindelijk niet op ruw water...heb nu een rib maar wil weer terug naar een visboot

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door Mario Wauters »

Ik wou als ik begon ook een merry fisher of ocqeuteau wat een prachtige boot is de 595 met een lengte van 6,2 en binnenboord of buitenboord,maar dit was geen optie omdat ik altijd naar spanje wou met mijn bootje nu een beekman cabinfish met 115pk suzuki met een totaal gewicht trailer en al 1850kg en dat gaat heel goed voor de lange trip +- 1800km.
Met de andere zou dat moeilijk geweest zijn zwaardere jeep enz en de meerkost.
De cabinfish is een zeer leuke goede! boot je kunt hem rechtstaand sturen of zittend en een open cabin vind ik persoonlijk een plus voor de visserij die ik doe het driften hier op de wrakken en trollen in spanje is makkelijk met stuur bij de hand.
De marlin 6 van janneau is een mooi bootje met de cabine in het centrum dus walk around maar er is altijd een slachtoffer dat naar binnen moet om de boot op zijn plaats te brengen, ik heb wel gezien dacht ik op de foto's dat er in de kuip een gashendel is en een helmstok waarschijnlijk een optie.
Het is niet makkelijk om de keuze te maken op 2de hands.be staan 2 schitterende cabinfishen te koop en nog jong,succes met de zoektocht alles goed afwegen voor je beslist.
elpescador

delta 1518

michael oost
Berichten: 16
Lid geworden op: vr apr 17, 2009 7:29 pm

Re: Merry Fisher 6 Marlin

Bericht door michael oost »

Inderdaad is het besturen buiten een must, in mijn Quicksilver 640 pilothouse kon dit ook niet en dit was een gemis. Ben benieuwd of het met de marlin 6 wel kan maar dat hoor ik van de week....

Plaats reactie