stuur probleem

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

stuur probleem

Bericht door Klaes Dijkstra »

Ik heb een probleem met het stuur van mijn boot. Ik heb vorig jaar een nieuwe "tandwiel" voor de monokabel ingezet en had geen problemen meer. De oude was versleten. De monokabel is nog goed. Als ik nu het stuur helemaal naar rechts draai dan draait het stuur door. De stang aan het eind van de mono kabel is dan helemaal uit en De tanden knappen over de monokabel. Ik heb het uit elkaar gehaal niks te zien tandwiel is een jaar oud en vertoond geen slijtsporen wie kan me helpen? hoe los ik dit op?

bedankt groeten

Klaes

barry van der spek
Berichten: 24
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 8:55 pm

Re: stuur probleem

Bericht door barry van der spek »

beste klaes,

ik heb deze zomer precies hetzelfde gehad in mijn doerak,, daar zat ook een monokabel die naar links door bleef draaien... ik heb het complete huis moeten vervangen incl. kabel.

de monokabel en tandwiel slijten een beetje op elkaar in en als je alleen het tandwiel vervangt ben ik bang dat je kabel ook aan de beurt is voor vervanging.

vander linden watersport in vlaardingen verkopen complete sets voor 125 euro, incl. stuur, stuurkast en kabel in de gewenste lengte.

mvg barry

Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

Re: stuur probleem

Bericht door Klaes Dijkstra »

Barry,

Je zou gelijk kunnen hebben ik weet het niet het is alleen erg vervelend. Het heeft de hele zomer goed gewerkt en nu staat ie een tijdje op de trailler naast huis da s lekker makkelijk met wat klusjes enzo en nu heb ik dit weer. Het zal wel op een andere kabel uitdraaien dan denk ik.

bedank en succes met je bootje.

Plaats reactie