ankerlier

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
ronaldluijks
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 4:14 pm

ankerlier

Bericht door ronaldluijks »

hallo allemaal ik ben van plan een andere boot aan te schaffen die wil ik dan laten voorzien van een ankerlier.
nu heb ik ben ikal beetje aan het rond kijken geweest maar kan eigenlijk geen keuze maken in de verschillende soorten is er misschien iemand die er wat meer ervaring mee heeft wat voor type lier
elektrische of handmatig enz bvd ronald luijks delta 663

ps
is er toevallig iemand die weet waar je tegen redelijke prijs rvs radarbeugels en vissteunen kunt laten maken

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: ankerlier

Bericht door Frans Salvo »

de keuze van je ankerlier wordt in de eerste plaats bepaald door de grootte/gewicht van je boot;

er staan nogal wat CJ ankerlieren op de grotere boten en een Quick ankerlier is veel gebruikt in de gangbare boten tot maximaal 2000 kg;

en binnen deze 2 merken heb je dan nog eens diverse zwaardere en lichtere types

op de beurs kan je hierover zeker meer info bekomen


voor inox-werken kan je oa contact nemen met Jerry
jerry.vt@skynet.be


Frans
Delta 193

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: ankerlier

Bericht door Mario Wauters »

Mijn ankerlier is geplaatst bij beekman met voetcontact en tussenschakelaar werkt perfect,staat bakboord ongeveer in het midden op de reling (prijs + - -2000,00€)is niet goedkoop maar je moet dan niet naar voor op de boot en staan hijsen met wat golfslag zeker een pluspunt.
En voor je beugel ,ik had alles nieuw bij beekman besteld,is Jerry de aangewezen persoon leverd supperwerk heeft voor mij ook al wat zaken gemaakt .
elpescador

delta 1518

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: ankerlier

Bericht door walter de landsheer »

Ronald,
Ik heb altijd een quick ankerlier op mijn beekman gehad, prima winsh maar redelijk traag.
Ik had een quick 500 en de inhaalsnelheid was 13m per minuut, je kan ook naar de quick 750 of 1000 gaan maar de inhaalsnelheid blijft vrij laag, ik dacht dat de zwaardere quicks op 18m per minuut zaten.
De cj capsan c haalt 23 m per minuut binnen en is in prijs ongeveer hetzelfde, ikzelf heb een nieuwe boot in de maak en bij mij zal er cj op komen.
Mvg Walter

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: ankerlier

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Ronald,

Als je wat nodig hebt in RVS voor op je boot bel je maar even, of spreek me volgend weekend even aan op de beurs in Ouddorp, de meeste kennen me daar wel (als de man van de ankers!!!!). 0477.28.37.40

MVG Jerry

ronaldluijks
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 4:14 pm

Re: ankerlier

Bericht door ronaldluijks »

hallo allemaal,

de laatste dagen nogal druk geweest met de aanschaf van de nieuwe boot. Maar ik jullie reactie's gelezen en zal er zeker gebruik van maken,als ik zaterdag as op de beurs ben. Iedereen alvast bedankt en misschien tot zaterdag in ouddorp.

oudoe en bedankt ronald

Plaats reactie