vissen op een r.i.b.

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
janvaneijk
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 12:29 pm

vissen op een r.i.b.

Bericht door janvaneijk »

Ik ben in het bezit van een r.i.b. en wil ermee gaan vissen.
zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben.
mvg
Jan van eijk D59

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Marcel Oomen »

beste wat er is, qua vaareigenschappen.
ga wel eens met een rib van 7,5 mtr. in normandië, en hebben al golven gehad tot 5 mtr.
dit was geen probleem, maar met mijn eigen boot denkelijk toch wel zeker ( 5.50 mtr.)
ik weet niet hoe lang die rib van jou is, maar als hij ook 7,5 mtr. is , kun je gemakkelijk met flinke golven ( bv. 1,5 mtr.) volgas varen..
succes,
grtz, marcel D.1013

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door harrie cas »

marcel maar die van matheussen uit oud turnhout is geen gewone rib hee vertel er dat even bij dat is toch die rib met die kajuit of heet matheussen inmiddels een andere rib.enja een rib vaart veel beter en veiliger dan een polyesterboot.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door John Ezendam »

Harry

Heb je wel een boot?

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Marcel Oomen »

harrie ,
ik weet niet wat voor rib precies het is , maar
ik geloof dat de reddingsbrigades en greenpeace en zo , ook allemaal met zoeen varen,
ik vind die geweldig.
grtz, marcel D.1013

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door harrie cas »

nee john heb geen boot meer heb er 15 jaar 1 gehad en heb bijna alle wrakken tot 35 mijl bevaren en bevist waar je nu geen schub meer vangt heb in 2000 alles verkocht m,n ouwe boot ligt in de haven van bouwman die beekman 590 fish die er ligt met die 115 pk mercury erachter heb er vorige zomer nog bijgestaan als ik al die vervelende operaties niet had gehad had ik nog gevist .ben begonnen met een pilot 5.20 daarna een shetland shelty en daarna de beekman.

janvaneijk
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 12:29 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door janvaneijk »

De boot die ik heb is een joker coaster 650.

groot genoeg lijkt me, maar ben meer benieuwd naar haken en de veiligheid van de tubes.
In principe kun je natuurlijk met vanales vissen. Als het maar drijft.

Greetz
Jan D59

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door harrie cas »

nou met zo,n boot kun je met een gerust hart weg daar hoef je niet bang voor te zijn de meeste ribs zijn van hypalon tubes gemaakt dat spul is zo taai trek je zo maar geen haak in.je kunt ook goed uitkijken wat je doet natuurlijk als je wilt bent krijg je miss alles kapot.neem anders eens even contackt op met je leverancier van je boot en vraag je hem eens waar de tubes van gemaakt zijn en welke dikte deze hebben.en miss kan hij je een stukje opsturen of ophalen en probeer er dan eens een haak in te trekken.denk dat het je zwaar tegen gaat vallen.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Mario Wauters »

Ik heb een beekmanfishcabin 5,4 en super tevreden maaar als ik mocht kiezen dwz in niet zoo koude omstandigheden varen koos ik voor een rib veiliger aangenamer op de golven kan veel hebben,maar dan moet je wel een 6,5 en + hebben voor de binnen ruimte en dat kan dan ook wel met een kleine voorcabine anders is het niet te doen open en bloot heb dit alles bekeken voor ik mijn boot aanschafte.
In Normandie en Bretagne Frankrijk gebruikt men bijna niets anders die gaan dan ook zeer kort bij de rotsen enz ,juist voor de baars.
Persoonlijk hou ik het toch liever bij een hogere boarding op mijn beekman heb ik dan ook nog een reling van 11cm gezet.
elpescador

delta 1518

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Alex Wycisk »

Mijn vader heeft met een Jets Marivent gevaren van Bombardier, ongelofelijk wat zo een ding kan hebben in een pittig zeetje, alleen het nadeel is dat je wat natter kan worden en de binnenruimte dwingt je al snel naar een wat groter formaat.
De hypalon tubes zijn ijzersterk, maar t blijft toch oppassen.
Zo een rib heeft ook niet veel vermogen nodig.

Mijn beekman met 75 pk e-tec, kon zijn rib van dezelfde lengte met een 40 Pk e-tec absoluut niet bijhouden...........

Leuk spul , maar toch geef ik de voorkeur aan een polyester boot, ivm de ruimte en de hoogte van het vrijboord, ondanks dat ze heel wat meer kunnen hebben dan een vergelijkbaar polyester boot.

Een Joker coaster van de genoemde afmeting is echt wel een heel dik schip, en absoluut kwaliteit!!

Grtz Alex.
e-tec rulez !!

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Mario Wauters »

Rib of geen rib?
Gisteren in de stalling een nieuwe buur ontmoet met een waansinnige rib 7,5m x 2,89m met een cabine erop verwarmd 2x 140pk suzuki radar sidescan 11inch plotter autopilot anker winch reddingsvlot enz enz enz niet normaal dit alles opgebouwd door de eerste eigenaar.
Maaaaar dit alles heeft zijn prijskaartje totaal gewicht met trailer ong 3000kg dus ook een auto in verhouding + aparte vergunning voor de breedte enz maar het is een super stuk je ziet maar er bestaat vanalles wat, de sky is the limit,ben tevreden met mijn fishcabin.
elpescador

delta 1518

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Alex Wycisk »

Maar dan heb je het over een mega rib........vaste cabine, 2 motoren , reddingsvlot, ja dat weegt allemaal he ....
e-tec rulez !!

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door harrie cas »

die fotos staan bij matheussen op z,n site en dan wordt je door gelinkt hoe dat spul is gebouwt is door de eigenaar zelf gedaan ivm mallen e.d is heel mooi om te zien hoe ze dat hebben gedaan een stukje vakwerk.http://www.matheussenwatersport.be/ kijk en geniet.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door harrie cas »

heb hier de link rechtstreeks naar de cabine rib http://www.everyoneweb.com/cabinrib/

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: vissen op een r.i.b.

Bericht door Mario Wauters »

Dat is hem inderdaad super mooi schip of niet, om op de weg te rijden is ook een verhaal je moogt maar tot 2,55m breed gaan en anders moet je een speciale vergunning hebben want deze boot is bijna 3m breed, we zullen het maar bij ons bootje houden.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie