Ruitenwisser

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Ruitenwisser

Bericht door Mario Wauters »

Ik wil een ruitenwisser op mijn alpha fishcabin van beekman ,omdat de hoek nogal speciaal is vormt dit een probleem.Bij beekman heeft men niet direkt een oplossing.
Zijn er mensen met een alpha fishcabin die een ruitenwisser geplaatst hebben, en van welk merk of fabrikant .
elpescador

delta 1518

henri v.d. heuvel
Berichten: 23
Lid geworden op: za nov 27, 2010 8:34 pm

Re: Ruitenwisser

Bericht door henri v.d. heuvel »

Beste Mario;
ik zag je vraag op het forum, en ik heb hetzelfde probleem gehad, echter niet met een alfa maar met een eigenbouw.
Een goedkope ruitenwisser die in zijn geheel meedraaid , dus een hoek maakt van bv. 90 graden, komt niet overeen met de maat van de ruit. Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen bij Allpa het type " Charly "
deze kun je als set bestellen met arm en wisser en het voordeel hiervan is dat het blad dus haaks op de ruit blijft (dus verticaal heen en weer schuift) het mooie van dit systeem is ook dat je de slag die de arm maakt instelbaar is van 50 gr-70 gr-90 gr -100 gr- 110 gr. zo kun je de breedte van de te wissen ruit mooi instellen. Je moet enkel even goed kijken of er genoeg ruimte boven de ruit is om de motor te monteren , en opmeten hoe lang de arm en het wisserblad moet zijn. Ik heb deze pas aangeschaft en moet zeggen dit is een mooi stukje techniek voor ong. 100 euro als je nog vragen hebt over hoe of wat kun je me mailen : henritwee@hetnet.nl
Met vriendelijke groet, Henri v.d. Heuvel

Plaats reactie