cheetah

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
wim belmans
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:57 pm

cheetah

Bericht door wim belmans »

Ik heb gehoord dat iemand een proefvaart heeft gedaan op het cheetah weekend en deze had de volgende commentaar.
Dit is de fijnste boot waar we ooit mee hebben gevaren.Zo goed varen,direct planeren zonder omhoog gaan te staan,zo snel met maar 2x60pk (58km/u,31 knopen0 met 4 personen aan boord.
Zo veilig in de bochten.Perfect op anker en stroming nemen.Eerst onze boot verkopen en dan gaan we met Jan naar Cheetah om de zelfde boot maar met iets groter open stuurhuis.Ook al is deze boot duurder dan de meeste vergelijkbare monorompen die onze collega's gebruiken,niets is vergelijkbaar.Zelfs 7a8m boten die we getest hebben kunnen niet rieken aan deze 6m catamaran.Als je het niet getest hebt weet je het ook niet.Veiligheid,onzinkbaarheid,stabiliteit en kwaliteitvan afwerking tov meeste andere van deze grootte.Je kan het gewoon niet vergelijken.
Graag had ik nog reacties gehoord van mensen die deze boot kennen of getest hebben.

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: cheetah

Bericht door walter de landsheer »

Ik heb twee jaar terug ook een proefvaart gedaan met de catamaran op de colijnse dagen,
was inderdaad super varen er stond zelfs windkracht 6 toen.
Het enige minpuntje was dat bij deze boot de motoren redelijk diep in het water staken als er golven waren. dit was als we geankerd waren.
Persoonlijk was de prijs voor mij te hoog.
Misschien zijn ze nu goedkoper ???
Walter

Jan De Jonghe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am

Re: cheetah

Bericht door Jan De Jonghe »

Dag Walter,

De catamaran waar je toen mee gevaren hebt was geen Cheetah. Veel kleiner, en zonder opbouw.
De catamaran , waar Wim het over heeft is een Cheetah 6.2 met stuurhuis.
Kan je niet vergelijken. Deze boot stond op de ruilbeurs van de club.
Ik heb met Wim al contact gehad.
Groet, Jan

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: cheetah

Bericht door Ron Hermse »

Wij hadden afgelopen zondag met Jan om 1200 uur afgesproken.
Hebben gevaren met de grootste die er was.
Kortom superboot ,zeker gezien het verbruik.
Tevens was het prettig dat ook de bouwer aanwezig was zodat je gelijk antwoord kreeg op al je vragen en wat mogelijk was.

Er was ook een verslaggever van de zeehengelsport dus ik denk dat er wel een tuk in het blad komt te staan.

Jan zend jij de info nog naar Eric?

Dank je ,

Ron

Jan De Jonghe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am

Re: cheetah

Bericht door Jan De Jonghe »

Dag Ron,
De gevraagde tekeningen komen er aan na de vakantie van Sean.
Ik zal Eric uitnodigen om de 10 x 3.7m met diesels te komen bekijken in Blankenberge.
Deze boot wordt overgevaren rond 18 april naar Oost Duitsland, tegen Poolse grens.
Sean stopt in Blankenberge om een aantal gegadigden een Cheetah met diesels, zoals zij die standaard gaan bouwen, te bekijken.
Zo gauw Paul tijd heeft gaan we met de 9 x 3.7 in echte golven varen.
Naar Finland wordt er ook één geleverd, maar die gaat rechtstreeks op transport.
Zal nog iets laten weten aan Eric en een paar anderen.
Wil je mij je emailadres doorgeven, zodat ik rechtstreeks contact met jou kan opnemen ?
de.jonghe@skynet.be.
Vriendelijke groet, Jan

Plaats reactie