akoestisch temperatuur alarm volvo penta tamd61a

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
freek claasen
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 08, 2011 9:00 pm

akoestisch temperatuur alarm volvo penta tamd61a

Bericht door freek claasen »

Ik heb het probleem dat bij het varen mijn moter (een volvo penta tamd 61a) een akoestisch signaal en waarschuwingslamp koelwater signaal geeft dat de moter te warm wordt terwijl dit op de moter niet zo is.Hij doet dit namelijk ook als hij koud gestart wordt. Ik heb intussen de alarm sensor vervangen maar het alarm blijft.Daarna bleek dat een van de twee temperatuurmeters begon te roken bij alarm met lopende moter.Dus ook deze temperatuurmeter vervangen maar alarm bleef.Daarna de temperatuur sensor vervangen nadat wij de kabel van de moter naar het eerste instrunentenpaneel hebben doorgemeten om te kijken of er hier een storing was, wat niet het geval was. Tijdens de proefvaart van ca. een uur hield de moter zich goed. Daarna een vaartocht gemaakt van ca 4uur waarna bij het afmeren toch weer het alarm afging.De dag erna weer een uur gevaren en het alarm ging niet af maar ik hoorde hem welsteeds tikken alsof hij af wilde gaan.Na het afmeren de moter stationair laten lopen waarna dit tikken op is gehouden.Heeft iemand deze ervaring ook met deze moter gehad en zoja weet je dan ook de reden of oplossing van deze storing.Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Freek

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: akoestisch temperatuur alarm volvo penta tamd61a

Bericht door Ron Hermse »

Bel van Dijke in Brouwershaven of Kant in Antwerpen even misschien hebben die zo een antwoord voor je!

Plaats reactie