Kleurcode en/of RAL nr Rana Fisk 17

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
bert stam
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jul 20, 2011 8:59 am

Kleurcode en/of RAL nr Rana Fisk 17

Bericht door bert stam »

Beste forumleden, mijn naam is Bert Stam, ik ben nieuw op dit forum, wij zijn onze Rana Fisk 17 uit ongeveer 1980 aan het opknappen maar kunnen niet achter de kleurcode en/of het RAL nummer komen, het is de lichte gele kleur waar wij de code van zoeken dus niet de donkergele kleur.
Ik heb al van alles geprobeerd tot aan Ranaplast in Noorwegen aan toe ook de oude importeur, Kemper en van Twist uit Dordrecht kunnen mij niet helpen. Mijn vraag is dus ook, hebben jullie een tip om aan de juiste kleurcode te komen?

DILLEN FRANK
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 12:34 pm

Re: Kleurcode en/of RAL nr Rana Fisk 17

Bericht door DILLEN FRANK »

hoi bert
denk dat na 31 jaar de kleur net ietsje anders zal zijn als nieuw .
als je de boot wil herschilderen en je vind de kleur die hij nu heeft mooi ,
steek er een schilfer af , ga naar een goede verfhandel ,wel eentje die in botenverf is gespecialseerd is , geen autoverf ,zij maken deze lak bijna zoals je wil en hoeveel je wil met de juiste handleiding erbij .
heb net mijn verf afgehaald in lier bij vosschemie en voor mijn boot van 6,5 meter was ik voor 3 grondlagen en 2 laklagen met 279,01 euro klaar .
dit is een fabriekje met een winkel aan en ze maken lak voor yachten en speedboten dus geen winkel die verkoopt en trek je plan .
groetjes frank
geluk is......een windstille dag

Plaats reactie