ankerlier

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Marco Bouman
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 02, 2011 8:13 pm

ankerlier

Bericht door Marco Bouman »

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen want ik ben nog niet zo lang lid [2010] en voor het eerst op dit forum:mijn naam is Marco Bouman 49 jaar in het bezit van een Picton Kingfisher 18 ft. met een Evinrude e-tec 90pk.
Nu is het geval dat mijn rug niet zo goed meer is en ik een ankerlier wil instaleren na wat rondneuzen op het internet kwam ik bij een Maxwell Anchormax uit , de vraag is nu heeft iemand zo'n lier of ervaring mee gehad.

m.v.gr.Marco

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: ankerlier

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Marco,
Kijk eens even bij Allerlei, daar staat een advies, tip van Marcel Oomen met betrekking tot een goede ankerlier.
gr: aad boomman

Jan Voorwinden
Berichten: 14
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 3:35 pm

Re: ankerlier

Bericht door Jan Voorwinden »

Hoi Marco,

Ik heb een Maxwell Anchaormax in mijn Beekman 540 Fishcabin en ben hier voorlopig zeer tevreden over, scheelt inderdaad een hoop gesjor aan het touw! Als je meer info wil mag je altijd contact opnemen via voorwinden@zeelandnet.nl

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: ankerlier

Bericht door Aad Boomman »

Sorry Marco,
De tip van Marcel betreft een lier om de boot op de trailer te trekken en jij vraagt om een ankerlier om op de boot te monteren, ik had dat even niet goed door.
mvg aad boomman

Marco Bouman
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 02, 2011 8:13 pm

Re: ankerlier

Bericht door Marco Bouman »

Oke Aad maakt niet uit ik had deze ook gelezen maar bedankt voor de reactie en Jan ik reageer nog wel ff via de mail.

gr. Marco

henri v.d. heuvel
Berichten: 23
Lid geworden op: za nov 27, 2010 8:34 pm

Re: ankerlier

Bericht door henri v.d. heuvel »

Hallo Marco;
ik reageer misschien wat laat op je vraag inzake de anchormax, maar even goed deze reactie, ik heb in het voorjaar deze ankerlier ingebouwd in mijn boot, en ben zeer tevreden inzake
de trekkracht en snelheid van de lier, deze is sterk en snel voor een visboot van 5 a 6 mtr. echter 1 minpuntje moet ik kwijt, en misschien ook wel mijn eigen fout, ; ik vind dat de ankerlier erg veel geluid maakt, en dat geluid wordt bij mijn boot versterkt, omdat de lier ingebouwd is op mijn kajuit
dus mijn kajuit werkt als een soort klankkast. Nu heb ik de ankerlier opnieuw in het vet gezet(inwendig) en hoop dat de lier nu wat stiller is ander gaat er schuimrubber omheen in de kajuit.
Ik heb een apparte kabel gelegd van de hfdschakelaar met zware zekering en een zware schakelaar die ik met mijn knie kan bedienen. Dit is simpel en werkt goed.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt Marco, je kan me altijd nog mailen : henritwee@hetnet.nl
Groeten Henri v.d.Heuvel

Plaats reactie