ORKA 535 SX Maximaal Motorgewicht

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Freddy Heyman
Berichten: 7
Lid geworden op: di dec 21, 2010 10:01 am

ORKA 535 SX Maximaal Motorgewicht

Bericht door Freddy Heyman »

Hallo, wie kan mij helpen met informatie over het maximaal motorgewicht voor een ORKA 535 SX dus niet het maximaal vermogen wand dat is 90 PK.
Ik vraag mij namelijk af of een Suzuli 115 pk 4takt niet te zwaar is .
Bedankt voor het advies alvast

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: ORKA 535 SX Maximaal Motorgewicht

Bericht door Dre Frijters »

Kijk in een folder van Suzuki naar de tech. specificaties 90 - 115 pk, dan weet je of er veel verschil zit in gewicht, dit afgezien van het verschil in power bij rustig/voorzichtig gebruik. Hobim Boats in Hoek van Holland zal je het beste (waarschijnlijk negatieve) advies kunnen geven.
Kan ook natuurlijk zijn dat in geval van een schade een verz.expert moeilijk gaat doen....

Groet,
Dre.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: ORKA 535 SX Maximaal Motorgewicht

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Freddy,

Als het maximale vermogen 90pk is zoals jij zegt (ik weet het niet voor een 535SX?) dan moet je er "geen" 115pk achter hangen naar mijn idee, anders hadden ze dat van Hobim uit wel toegestaan! De boot zal heus wel 115pk kunnen, maar ik ben benieuwd hoe je dat aan de verzekering uit gaat leggen, als je uberhaupt al een verzekering vind die zo'n combinatie wil verzekeren met een zwaardere motor dan toegestaan?

Veel succes, maar ik zou er eerst maar eens goed over nadenken en me eerst goed laten informeren bij de verzekering!

Jerry

jerry beauquesne
Berichten: 1
Lid geworden op: do dec 22, 2011 6:03 pm

Re: ORKA 535 SX Maximaal Motorgewicht

Bericht door jerry beauquesne »

halo fredy

achter een orka 535 sx mag je maximum 115 pk hangen.
dit kan je terug vinden op de site hobim boats ( technische gegevens van de boot).
dus GEEN probleem met verzekeren!
mvg jerry

Plaats reactie