dynamo aansluiten mercury F60 efi

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

dynamo aansluiten mercury F60 efi

Bericht door joris kik »

Hallo

Weet iemand hoe ik de dynamo van mn mercury f60 efi van 2003 aansluit op de accu.
Deze is volgens mij niet aangesloten want als ik met draaiende motor de accu kabel los
neem stopt de motor ermee,dus wanneer de accu leeg is stopt hij waarschijnlijk ook.Waar zit die stekker van de dynamo en welke kleur hebben deze kabels.

Danny Winckelmans
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jan 11, 2010 11:08 pm

Re: dynamo aansluiten mercury F60 efi

Bericht door Danny Winckelmans »

als ge dat is probeert met uw auto dan weet u wat die doet als het een benzine is en zet dan de reaktie hier maar op het forum veel plezier met het afkopelen

Sjaak van Boxtel
Berichten: 87
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 6:43 pm

Re: dynamo aansluiten mercury F60 efi

Bericht door Sjaak van Boxtel »

dat is de vraag niet danny

joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

Re: dynamo aansluiten mercury F60 efi

Bericht door joris kik »

Bij een goed werkende dynamo kan je de accupolen gewoon los koppelen wanneer de motor draait.
De B+ van de dynamo zit direct verbonden met de + van de accu.Het is namelijk de bedoeling dat de
dynamo voor de stroomvoorziening levert en niet de accu,deze is alleen om te starten daarna neemt de dynamo alle stroomvoorziening over.De accu moet toch immers bijgeladen worden tijdens het varen
en niet langzaam leeggetrokken wat nu het geval is.Dus volgens mij zit er iets niet goed aangesloten,of hij laad niet bij.

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: dynamo aansluiten mercury F60 efi

Bericht door Bert Douwma »

Bij laadproblemen is het zelden de dynamo zelf. Mijn ervaring is dat het meestel een defecte gelijkrichter is (diode blokje). Zit tussen de dynamo en de Accu/motor.

Groet,
Bert
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

Re: dynamo aansluiten mercury F60 efi

Bericht door joris kik »

Ja zo iets dacht ik al want de zekeringen waren goed en ik heb de stator(spoel) van de dynamo
doorgemeten en deze gaf gewoon de juiste weerstand.
Maar ik heb hem inmiddels weg gebracht naar de dealer dan moeten ze het daar zelf maar
repareren.

Plaats reactie