schroef

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

schroef

Bericht door Frans Salvo »

De schroef van mijn Bravo 2 slipt en zal ik waarschijnlijk mogen vervangen; het gaat over een alu schroef 18 1/4 x 19 rechtsdraaiend.
Op het internet vind ik vaak een SOLAS schroef die beweert beter te zijn dan de originele Mercruiser schroef.
Iemand ervaring hiermee ?
Qua prijs weinig verschil maar als de prestaties beter zijn ....

hoor het graag en alvast bedankt

Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

Re: schroef

Bericht door Klaes Dijkstra »

Kun je er niet een nieuwe hup in laten zetten? Vaak heb je de schroef met daarin eenrubber waarin dan een buszit die je om de schroefas kunt schuiven. ALs deze ouder wordt is een nieuwe hup er in een gode oplossing. Mijn hup ging eruit op zee....... en ik kon met 6 km terug naar huis. Of hup de goede benaming is weet ik niet maar zo noemt mijn monteur het. Ik heb via internet boats.net een nieuwe schroef uit de usa gehaald scheelt nogal wat.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: schroef

Bericht door Frans Salvo »

voor zover ik het kan nagaan is de "hub" inderdaad om zeep; op de rand van de schroef een aantal gestolde rubberbolletjes teruggevonden; het is daar aardig warm geworden precies...
informatie bij een daler leert me dat het vervangen van die "hub" niet wordt aangeraden; schroef heeft ook nog eens 2 beschadigingen;
ga maar eens rondneuzen en me een nieuwe bestellen of een briefje schrijven aan de Sint ?

Stefan Ciobanu
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 19, 2009 9:59 pm

Re: schroef

Bericht door Stefan Ciobanu »

Hallo Frans,

Ik heb er één te koop in top conditie.
3 Blad RVS 23P voor Bravo 2.
Laat iets weten als je interesse hebt.
Mvg,

Stefan

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: schroef

Bericht door Frans Salvo »

bedankt voor het aanbod maar heeft te veel spoed en ik heb ondertussen eentje in bestelling.

vr gr

Plaats reactie