Vraagje over trailer

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Vraagje over trailer

Bericht door Landerloos Frans »

Beste forumgenoten.Zou graag zaterdag een boot willen gaan kopen in Nederland.Graag een paar vraagjes,trailer weegt 150 kg en is ongeremd.Boot een Beekman alfa fish 520 weegt casco 500 kg. Motor weegt 170 kg, dus alles samen ruim 800 kg.Mr Beekman heeft destijds het hele stel zo afgeleverd met verzwaarde as verteld mij verkoper om het gewicht beter te kunnen dragen.Trailer heeft geen kenteken of registratiebewijs,trailer staat wel mee vermeld op aankoop factuur,verkoper verteld mij dat dit geen enkel probleem met zich meebrengd en je gerust met een gewone kentekenplaat zoals op je auto kan rondrijden en ook niet naar de keuring hoeft . Nu is mijn vraag als Belg zijnde , hoe denkt men daar in Belgié over.Niet tegenstaande dat mijn boot alleen maar tweemaal per jaar in Belgié komt voor winterstalling en terug naar Nederland .En wie heeft een tip voor mij aangaande betaalbare verzekering en registratie. Heel erg bedankt voor uw reactie . Vriendelijke groeten . Frans Delta 650.

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Niels Janse »

Hoi Frans,

In Nederland is het zo, dat als de combinatie meer weegt of tot meer te beladen is dan 750 kg, je aanhanger geremd en geregistreerd moet zijn!!!
Tevens moet je jezelf afvragen als het spulletje al 800 kilo weegt zonder accu's, brandstof enz,
je wel wilt rijden met een ongeremde trailer. Als je plotseling moet remmen sta je er versteld van hoe de aanhanger je dan doordrukt!

Grtz,

Niels

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Frans,
Wat Niels schrijft is juist, boven 750 kg geremd en met eigen kenteken.
Het is ook van belang of de trekkende auto wel een ongeremd gewicht van 750 kg mag hebben, dan praat je al snel over een vrij zware wagen.
Laat je door de verkoper niet wijsmaken dat "het" wel is toegestaan.
Toch succes gewenst met je beslissing.
mvg Aad

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Koen De Bièvre »

Ook in België heb je een eigen kenteken nodig voor die combinatie.
Eigen kenteken betekent keuring, keuring betekent geremde trailer met gelijkvormigheidsattest.
Als je verzekering er achter komt dat je te zwaar en zonder remmen rijdt, ben je waarschijnlijk niet eens verzekerd.

Ik heb zelf een Beekman 521 Alfa Fish en samen met de motor trailer en inboedel weegt heel dat spel ruim 1.100 kilo. Vergéét die 800 kilo!
Het is waanzin om dat ongeremd te trekken, ook al is het maar twee keer per jaar. En al die keren dat je gaat vissen dan, dan rij je toch ook? De ergste ongevallen gebeuren het vaakst op korte stukjes, meestal vlak bij huis!
De Nederlandse verkeerspolitie weet trouwens óók waaraan een Belgische trailer moet voldoen!

Beding een leuke prijs voor de boot, geef geen geld voor die trailer en schaf je in België een fatsoenlijke, geremde en gekeurde trailer aan.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Mario Wauters »

Zeer juist Koen .
Mensen neem toch geen risico's voor een paar centen,als je hieraan begint weet je dat dit hobby geld kost trouwens alle hobby's kosten geld en als je toch iets voor hebt en niet in orde bent DAN kost het pas geld.
Dus bezin voor je eraan begint.
elpescador

delta 1518

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Landerloos Frans »

Beste Koen en visvrienden. Heel wijze taal van u allen je kan niet goed genoeg met alles in orde zijn ,weer eens een ontgoocheling de zoveelste het is altijd wat met tweedehands boten en andere dingen en op deze boot was ik echt verliefd lag net in mijn budget,niet iedereen kan zich het beste permiteren trouwens ben ik bijna 67 en al tientalle jaren zwaar ziek mijn luxe boot daar varen de klinieken en de Dokters mee. ik ga dan maar verder zoeken ik denk niet dat verkoper zijn boot zal verkopen zonder de trailer, we zien wel. Groetjes en bedankt Frans. Toch altijd trouwe en fiere Delta 650.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Mario Wauters »

Beste Frans
Hier gaat dus niet over permitteren alleen om je veiligheid en ik ben ook 67 en een hartoperatie gehad je moet je mogelijkheden bekijken prijs kwaliteit en je budget voor de een meer dan voor de ander.
elpescador

delta 1518

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Niels Janse »

Frans,

Wat je zou kunnen doen is de combinatie kopen en dan de trailer los verkopen. Van dat geld kun je dan een andere goede geremde trailer tweedehands kopen. Misschien moet je dan wel iets bijleggen, maar je hebt ook kans dat de verkoper wat van de prijs af doet, omdat de trailer wettelijk niet deugt!

Ook zag ik nog een mooie orka 535 op marktplaats staan met een 70 pk evinrude op een geremde trailer. De vraagprijs staat op 5000 euro, maar misschien valt daar nog over te praten. Lijkt mij ook een degelijke set!

Succes!

Grtz Niels

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door harrie cas »

hallo die orka waar niels het over heeft die ken ik toevallig is van iemand waar een kennis van mij mee op het binnen water vist die boot heeft ruim 10 jaar in de stalling gestaan dus hij moet weg hij heeft er geen tijd en zin meer in dus bied want hij moet ervan af ik weet zeker dat de moter geen 50 uur heeft gedraaid.

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Landerloos Frans »

Beste Harrie en Niels. Het leek voor mij ook een fijne boot die orka 535,ben er naar gaan kijken in Breda en boot niets op aan te merken maar de Belgische trailer die er bij hoorde was echt helemaal rot en eigenaar die ook Delta visser was kwam heel nerveus over als ik daar opmerking over maakte. Niettemin was het een fijne boot maar de verkoop ervan had al velen afgeschrikt door onbetrouwbare trailer ,ook kon niet aan het stuur gedraaid worden zat volledig vast.Vandaar toch wat problemen niet met boot wel anderte dingen. ik ga morgen toch eens naar s,Hertogenbosch naar die Beekman kijken misschien koop ik wel een aangepaste trailer en kan ik alsnog een overeenkomst bekomen met verkoper.Laat wel iets weten. Heerlijk weekend gewenst van Sonja en Frans D 650 en nog van harte bedankt.

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Frans,
Misschien een optie.
op Marktplaats staan diverse geremde trailers met een laadvermogen tussen 1200 en 1350 kg en voor een prijs tussen 1000 en 1500 Euro, hierbij is inruil van een ongeremde trailer mogelijk, misschien is dit een oplosing om toch de boot te kopen waar je verliefd op bent geworden.
succes, mvg Aad

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Landerloos Frans »

Dank u wel Aad ,ga ik zeker overwegen. Fijne tip . Groetjes uit Belgié en Fijn weekend. Frans en Sonja. Delta 650.

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Frans,
Op http://www.kapaza.be in de rubriek boten en onderdelen vul je in bij trefwoord zoeken, boottrailer,
dan vind je een Riba trailer met alle Belgische keuringspapieren geldig tot 1-2015 voor een vraagprijs van 1250 Euro, die advertentie is 18 april geplaatst.
succes, mvg Aad

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Landerloos Frans »

Beste visvrienden. De kogel is door de kerk '( Vlaams gezegde )ik heb niet kunnen weerstaan aan die Beekman Alfa Fish en haar mee naar Belgié gebracht, uiteraard al wat gewicht had ,in de auto geladen en ik had het idee dat het hele stel niet over zijn gewicht zat . Zoals steeds mij voorbeeldig aan de snelheid gehouden en geen enkel probleem met wegligging of remmen . Lang geleden dat ik nog zo gelukkig ben geweest weer mijn eigen boot te bezitten nadat ik er al een paar had moeten wegdoen door gezondheidsredenen. Ga maandag naar de weegbrug om gewicht te laten meten en dan alsnog gaan zien voor een andere trailer, zal wel weer wat moeten oefenen want er zit veel en moderne aparatuur bij . Beste vrienden allemaal hartelijk bedankt voor uw spontane reactie om mee te zoeken naar een oplossing voor mij die mij veel heeft bijgebracht. En als je ooit in Wemeldinge langskomt aan Camping Klein Stelle niet vergeten een kopje koffie te komen drinken of wat anders natuurlijk. Een gelukkige Delta 650 en fijne groetjes van Sonja en Frans.

Pol de Jong
Berichten: 37
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:35 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Pol de Jong »

Hoi Frans,

Veel plezier met je boot

Rien Meijs
Berichten: 48
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:44 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Rien Meijs »

Hoi frans van deze boot zul je geen spijt krijgen heb er zelf ook een het is een super boot .
Let wel op het gewicht de van mij weegt met alles er op en aan moter, benzine, vis spullen, en accu,s, trailer , en alle andere zaken 1260 kg dus een geremde trailer is wel een must verder veel vis plezier met je boot . gr delta 1385

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Landerloos Frans »

Beste Rien bedankt . ik heb de boot van de trailer gehaald en ben nu op zoek naar een aangepaste trailer , niet makkellijk te vinden heb dit weekend nog op een paar plaatsen gaan kijken maar trailers die ik gezien heb staan wel te boek als gekeurd en tot 1400 kilo maar als je dan op het plaatje op de dissel kijkt staat er maar 1000 kilo op dus daar klopt weer iets niet ,ik ga dinsdag nog op een paar plaatsen kijken in Zeeland bij verdelers,koop op dit ogenblik geen nieuwe ik heb al een nieuwe cabriokap laten aanmeten en met al die onkosten de laatste tijd ga ik toch proberen mijn eega bij mij te houden. Mocht u toevallig ergens een trailer te koop weten mag u het mij altijd laten weten. Nog een fijn verlengd weekend en ook nog veel visgenot met uw Beekman . Groetjes Frans. Delta 650.

Rien Meijs
Berichten: 48
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:44 pm

Re: Vraagje over trailer

Bericht door Rien Meijs »

hoi Frans ik heb zelf een pega Z 1350/520 deze trailer weegt zelf 290 kg en heeft een laadvermogen van 1060 kg dus kijk naar het laad vermogen misschien klop het dan toch succes er mee met het zoeken gr 1385

Plaats reactie