Orka 535S

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Weet iemand in welke jaar of jaren (ongeveer) de Orka 535 type S gebouwd werden?
Dus het bouwjaar van een Orka 535s.

Dank alvast.

Mvg,

mark

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: Orka 535S

Bericht door Ron Hermse »


Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

Van 1994 tot 1998. (info@orkaboten.nl)
Thx Ron.

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Niels Janse »

Hoi Mark,

Ben je weer op zoek naar een orka s type??

Grtz,

Niels

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

He Niels,

Wel naar een Orka 535. Maar liefst een recenter type.
Ik heb de mijne van de winter weggedaan. Daar heb ik nu veel spijt van.

Groet,

Mark

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Niels Janse »

Hoi Mark,

Hou ook eens marktplaats.nl in de gaten. Hier stonden afgelopen tijd regelmatig nieuwere type's orka 535 te koop en waren redelijk scherp geprijsd.

Is een Beekman 540 fish cabin ook niks voor jou? Ik heb deze nu zelf en moet zeggen dat hij toch iets beter bevalt als mijn oude Orka 535.

Grtz,

Niels

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

Mijn maat heeft een Beekman 540 Fish Cabin. Geweldige boot. Maar vermoedelijk omdat ik mijn Orka 535 zo goed kende, vind ik deze laatste net iets beter.
Vaareigenschappen Orka zijn aangenamer. Slaat minder op de golven, geeft solidere indruk.
Binnenkant spiegel mooi dicht, geen tankproblemen (veel lekken) zoals bij de Beekman.
Maar zoals ik al zei, beiden zijn geweldige boten en wat je gewend bent is meestal net iets beter. :D
Ik houd alles in het oog. Maar set mag niet oud zijn, motor zwaarder dan 75 pk en liefst een in Belgie ingeschreven geremde trailer om een hoop ellende te vermijden. Ankerlier moet er ook zijn. Ik heb nogal wat wensen dus.

Maar ik heb tijd.

Groeten,

Mark

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Mark,

Staat een 535s te koop op 2ehands.be! Maar wat was eigenlijk de reden dat je je vorige had weg gedaan? Bij ons zeggen ze: het gras is niet altijd groener aan de overkant (bij jou was dat waarschijnlijk de binnenhaven van neeltje jans?) :lol:

succes met je zoektocht

greetz Jerry

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

Jerry,

Wat is dat voor een opmerking?
Er is een vriend gestorven.
Op zich al pijnlijk genoeg.
Maar verder is er niets veranderd. Ik blijf vissen met wie ik al jaren vis. Het gras is op NJ nog steeds even groen hoor.

De vorige Orka is weggegaan omdat hij niet gebruikt werd. Zijn opvolger zal ook niet intensief gebruikt worden, maar zonder boot voel ik me niet gelukkig. Als ik niet kan gaan vissen, knutsel ik nu éénmaal graag aan boten. Word ik rustig van en ook wijzer.
Meer moet je er heus niet achter zoeken.

En wat de vangsten betreft: lang geleden dat ik nog zoveel zeebaars gevangen heb.
Heb nu al mijn recordjaar bijna overtroffen. Begrijp er niets meer van. Lijkt wel een explosie van baars de laatste 2 maanden.

Vriendelijke groeten,

Mark

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Mark,

Ik wist al op voorhand dat je zo furieus zou reageren op dat berichtje, maar geloof me, Erik (zaliger) kwam bij mij thuis al over de vloer toen jij waarschijnlijk nog geen voet op de skagitt had gezet? Vraag maar aan Ron. Ik ken dus wel een beetje het hele verhaal, en ben blij dat ik deze man (al was het maar voor een korte periode) heb gekend, en er toch iets voor heb kunnen betekenen. Het heeft trouwens niet veel gescheeld of ik stond mee bij jullie op "zijn" boot, maar ik vaarde en viste toen al enkele jaren op de BR65, en dan verander je niet zomaar. Ik stel voor dat we het hier op het forum over deze dingen maar niet meer zullen hebben, maar ik hoop je misschien eens te ontmoeten op de beurs volgend jaar voor een gesprek?

Hetgeen ik suggereerde, was dat je misschien je boot verkocht had om het "goud" op NJ te gaan zoeken? Ik heb die fout gelukkig niet gemaakt en heb mijn boot altijd blijven houden.

Tja die baars? Vissen jullie dan met "goude" makreel ipv blauwe of horsers :shock: Ofwel ben jij (of jullie) momenteel één van de betere baarsvissers, ofwel heb je in je recordjaar niet veel gevangen, denk ik dan? :wink: Ik hoor helaas andere verhalen, en zie ook wekelijks wat er "maar" afgezet word (een peulschil dus met een paar jaar geleden)! Maar goed ik ben blij dat jullie ze dan nog wel vangen, dus doe zo voort zou ik zeggen. Ik ben al wel een paar weken niet meer up to date met de vangsten, daar ik al een tijdje op Corfu (Greece) verblijf, maar daarvoor was het kommer en kwel bij ons in Belgie, ook bij de beste? Misschien dat het nu "plots" beter is, al zou ik niet weten waar ze vandaan zouden moeten komen?

Varen jij en Ron nog met de skagitt of is hij ondertussen al verkocht?

Succes alvast met je zoektocht

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

Beste Jerry,

Voor mij is vissen puur ontspanning en dat mag best wat kosten.
Iedereen die me kent weet dat ik nog nooit één Euro heb gevraagd voor mijn viskunsten. Dat ik ook nog nooit één zeebaars verkocht heb en dat ik enkel vis voor mijn plezier. Ik neem zelfs zelden een zeebaars mee naar huis. Ik gebruik ook bijna nooit een schepnet en als ik hierdoor een vis verlies, zie ik dat als een vorm van natuurlijke selectie.
Bovendien weet iedereen die me kent dat ik mij zelden of nooit laat verleiden om met levend aas te vissen. In mijn ogen zou dit verboden moeten worden voor iedereen. Je vangt de moederdieren weg en daardoor ondermijn je onze geliefde hobby op termijn. Vissen met levend aas is ook geen kunst en geeft geen voldoening zoals kunstaas.
Ik vis dus zo goed als alleen met kunstaas en mijn wonderbaarlijke vangsten werden aldus gerealiseerd.
Of ik kan vissen, vraag je best eens aan anderen. Maar zelf twijfel ik daar weinig aan gezien mijn groot ego. Dit laatste mag met enige vorm van lichte ironie geïnterpreteerd worden. :D
Van dat laatste ben ik dan ook een groot voorstander. Het is het zout en de peper in ons leven.


Prettig weekend.

Mark

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Orka 535S

Bericht door Marcel Oomen »

heilige anthonius ,

ik begin een raar luchtje te ruiken aan de westenwind die hier over de maas aan komt waaien...... :wink:
grtz, marcel D.1013

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: Orka 535S

Bericht door Ron Hermse »

Dat zal de verf van je boot zijn die nog in je neus zit....... :roll: :roll:

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

:D

Of een visgeur?
Want die geur kent Marcel al lang niet meer.

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Orka 535S

Bericht door Marcel Oomen »

mannetjes met een kantoorbaantje die met 20 cm golfslag al pilletjes nodig hebben..??
de vangsten die ik al gedaan heb ken jij fysiek helemaal niet aan mark..
je zou een week je pen niet meer opgetild krijgen.
grtz, marcel D.1013

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Orka 535S

Bericht door van nuffel tom »

hello boys ,
toch nog is plezant om het forum te lezen :)
Mark , we moetten nog is afspreken en Jerry heb jij nog ankers ? want ik zit aan mijne laatste , de vorige ligt ergens 50meter diep op een mooi wrakske in fecamp :(
grt tom van nuffel ( die de laatste weken toch al wat meer aant vissen is , maar het vangen is wa minder :) )

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Orka 535S

Bericht door Marcel Oomen »

hey die tom,

dacht dat dat mooie wrakske maar 35 mtr. diep lag..??
grtz, marcel D.1013

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

He Tom,

Fijn om je nog eens te horen. Alles ok?
We moeten idd nog eens samen weg. Altijd leuk.
Ik heb onlangs nog eens naar uw filmpje gekeken. Dat met die sliert vis achter uw boot. Dat was nog eens een visdag he.

Mooie tijd gehad in Fécamps?

Een geluk dat wij er zijn. Wat zou dit forum anders saai zijn he. ;-)

Groetjes,

mark

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Re: Orka 535S

Bericht door van nuffel tom »

hello ,
hey Marcel , da wrakske waar ik het over heb ligt ongeveer tussen de 50 en 70km van fecamp , vraag me niet meer hoe diep , maar twas diep :)
Mark , fecamp is al ff geleden zenne , ik zal is wa fotokes doorsturen van mijn laatste jigg tripke naar kaap verdie , bangelijk veel amberjack gevangen op de jigg , en haai van de kant ( bleek alleen ni zo simpel om die beestjes op het strand te krijgen :) , als de haai groter is dan mijzelf blijf ik er met mijn pollekes af :)
woensdag en zondag namiddag heb ik meestal tijd dus als ge nog is wat baarskes wil vangen op de schelde ......call me
grt Tom

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Tom,

Ben weer terug in Belgeland, dus heb nu even tijd om te antwoorden. Ben alvast zeer blij dat je terug onder de "vissende" bent. Heb nog wel enkele ankers in voorraad liggen, maar weet alleen niet meer welk gewicht jij nodig had? Geef me maar even een belletje en dan zie ik wel even.

Greetz Jerry

Klaas Snip
Berichten: 3
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 10:42 am
Locatie: Rijsbergen

Re: Orka 535S

Bericht door Klaas Snip »

Hallo Mark, ik weet niet of je nog steeds op zoek bent maar ik heb eventueel een Orka 535SX voor je.
Mocht je interesse hebben moet je mij maar even bellen op 0765017318.
Gr
Klaas

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Orka 535S

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Klaas,

Ik ben idd nog steeds op zoek naar een Orka 535, met motor (min. 75 pk) en geremde trailer.
Alles liefst gebouwd en in gebruik genomen na 2010.
Ik had je reactie gemist. Begrijp ook niet hoe.
Is uw boot nog te koop?
Je kan me anders even mailen op chrisenmark@telenet.be

Dank U.

Mvg,

mark

Plaats reactie